۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • رجب طیب اردوغان: برای ترکیه PYD و YPG گروه تروریستی هستند

رجب طیب اردوغان: برای ترکیه PYD و YPG گروه تروریستی هستند

  • ۵ مهر ۱۳۹۴
  • ۳۲۵ بازدید
  • ۰

برای ترکیه حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) و نیروهای مدافع خلق (YPG) همگی گروه های تروریستی هستند.
انجمن بی تاوان آذربایجان به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد: اظهارات وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا که نشان می دهد آمریکا نیروهای مدافع خلق (YPG)، شاخه نظامی حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) را گروه تروریستی تلقی نمی کند، بسیار اشتباه است. برای ترکیه حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) و نیروهای مدافع خلق (YPG) همگی گروه های تروریستی هستند. آمریکا در حال حاضر تاوان گروه های تروریستی را نمی دهد به همین دلیل این گونه موضع گیری می کند، ما هستیم که تاوان اقدامات حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) را می دهیم. بنابراین دیدگاه آمریکا در این خصوص اشتباه است. تصور می کنیم که آمریکا هر چه زودتر این دیدگاه خود را تغییر خواهد داد. ما همان تصوری را که در مورد دولت اسلامی عراق و شام (داعش) داریم در مورد حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) و حزب کارگران کردستان (PKK) نیز داریم.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: کمک های روسیه به سوریه دیگر پنهانی نیست. این موضوع را مقامات خود روسیه نیز عنوان می کنند. دیروز در روسیه با رئیس جمهور این کشور در خصوص سوریه مذاکراتی داشتیم و امیدواریم این کشور به تعهدات خود در قبال سوریه عمل کند. ما از حفظ تمامیت ارضی سوریه حمایت می کنیم و خواستار تشکیل ساختاری هستیم که در این کشور بتواند ملت را از شر گروه های تروریستی رهایی ببخشد. در این راستا نیز مهمترین مطالبه ما تشکیل هر چه سریعتر منطقه حائل امنیتی در شمال سوریه است.
اردوغان در ادامه خاطرنشان کرد: اگر بپرسید چرا در شمال سوریه خواستار تشکیل منطقه حائل امنیتی هستید؟ باید بگویم در حال حاضر نزدیک به ۲ میلیون پناهنده سوری در ترکیه وجود دارد. این انسان ها خواستار بازگشت به کشور خود هستند. تشکیل یک منطقه حائل امنیتی در داخل سوریه باعث خواهد شد این پناهندگان به سرزمین خود بازگردند. این موضوع را بار دیگر دیروز با جناب پوتین در میان گذاشته ایم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین