۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • مقام اتحادیه میهنی کردستان خبر داد؛مجروح شدن چهار نیروی پیشمرگ در حمله هوایی ترکیه به غرب اربیل

مقام اتحادیه میهنی کردستان خبر داد؛مجروح شدن چهار نیروی پیشمرگ در حمله هوایی ترکیه به غرب اربیل

  • ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
  • ۳۳۰ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان،  زبیر عثمان در گفتگو با سایت رسمی حزب اتحادیه میهنی کردستان اعلام کرد که در حمله هوایی روز گذشته جنگنده های ارتش ترکیه به منطقه زینی ورتی واقع در ۱۱۰ کیلومتری غرب اربیل، که مواضع نیروهای پ.ک.ک، را هدف قرار داد؛ ۴ نیروی پیشمرگ اقلیم کردستان مجروح شده اند.

نیروهای پیشمرگ اقلیم که از نیروهای مشترک اتحادیه میهنی (یکیتی) و حزب دمکرات (پارتی) و تحت فرمان وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان هستند، مدتی پیش به این منطقه اعزام شدند.

مسئول تشکیلات اتحادیه میهنی کردستان در منطقه سوران استان اربیل، افزود که پیشمرگ های مجروح این حمله از نیروهای اتحادیه میهنی هستند و محلی که هدف قرار گرفته بسیار به مواضع نیروهای مشترک نزدیک بوده و اگر در حمله هوایی ترکیه مواضع این نیروها هدف قرار می گرفت، تلفات آنان بسیار زیاد می بود و پس از این حمله نیز وضعیت منطقه متشنج است.

همچنین گفت که اتحادیه میهنی پیشتر درمورد تبعات اعزام و استقرار این نیروها و بروز تنش در منطقه هشدار داده و اکنون این هشدارها به واقعیت پیوسته و لازم است که دولت اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق و نمایندگی کشورها در اقلیم در این خصوص وارد عمل شوند، زیرا حاکمیت عراق نقض شده و باید در سطح بین المللی به آن رسیدگی شود.

در حالی که وزارت پیشمرگ در اطلاعیه ای اعلام کرده که اعزام نیروهای مشترک پیشمرگ به زینی ورتی با درخواست کمیته عالی مقابله با کرونا در اقلیم و بر اساس دستورالعمل های وزارت بهداشت برای مقابله با شیوع ویروس کرونا انجام شده؛ زبیر عثمان تاکید کرد که باید همه این نیروها از منطقه زینی ورتی خارج شوند و نیروهای امنیتی این منطقه خود قادر به کنترل وضعیت و اجرای دستورالعمل های مربوط به مقابله با کرونا هستند.

وی هشدار داد که اگر مقتضی و فوری برای رفع تنش ها در زینی ورتی انجام نشود وضعیت وخیم تر شده و لازم است هرچه زودتر برای عادی سازی وضعیت اقدام شود.

طی روزهای گذشته منطقه زینی ورتی واقع در ۱۱۰ کیلومتری غرب اربیل، محل مناقشه نیروهای پ.ک.ک و نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان که وابسته به دو حزب اتحادیه میهنی (یکیتی) و حزب دمکرات کردستان (پارتی) هستند بوده و همزمان از سوی ارتش ترکیه نیز مورد حملات هوایی و بمباران قرار گرفته و این حملات شماری کشته و مجروح را در نیروهای پ.ک.ک، و غیرنظامیان منطقه به دنبال داشته است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین