۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • معاون استاندار آذربایجان غربی خبر داد: حضور نیروهای نظامی و انتظامی در ۵۴ نقطه از آذربایجان غربی

معاون استاندار آذربایجان غربی خبر داد: حضور نیروهای نظامی و انتظامی در ۵۴ نقطه از آذربایجان غربی

  • ۹ فروردین ۱۳۹۹
  • ۳۸۱ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، علی مصطفوی ظهر شنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی دولت در استان با اشاره به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در کشور خاطر نشان کرد: در ۵۴ نقطه از گلوگاه‌های استان نیروهای نظامی و انتظامی برای جلوگیری از تردد بین شهری حضور دارند.

وی با اشاره به تشدید نظارت و بازرسی از اصناف طی تعطیلات نوروزی ادامه داد: در این زمینه نیز تاکنون ۷۳ واحد صنفی متخلف نیز پلمپ شده و ۱۱ دستگاه خودرو نیز توقیف شده است.

معاون استاندار سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: به دستور ریاست جمهوری ۱۰۰ هزار میلیارد تومان معادل با ۲۰ درصد بودجه کل کشور به موضوع مبارزه با ویروس کرونا اختصاص داده شده است.

مصطفوی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های بیمارستانی کشور و استان جوابگوی بیماران کرونایی است گفت: ایران اسلامی به عنوان دومین کشور بعد از چین بیشترین تعداد بهبود یافتگان را دارد و این مهم نشانگر عملکرد قابل قبول کشور در مبارزه با این ویروس منحوس دارد.

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین اقدامات در راستای قطع زنجیره بیماری کرونا در جامعه، توجه مردم به حضور در منزل به جای حضور در تفرجگاه‌ها و مراکز تفریحی است که به این منظور، برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای روز سیزدهم فروردین (سیزده بدر) انجام شده‌است.

معاون سیاسی، امنیتی. و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: قرار است علاوه بر انجام اقدامات فرهنگی برای جلب مشارکت عمومی در راستای حضور در منزل در روز سیزدهم فروردین، اقدامات پیشگیرانه نیز در این خصوص در دستور کار قرار گیرد.

اشاره به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در کشور و در استان گفت: طرح تقویت فاصله گذاری اجتماعی با هدف کمک به قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا با رویکرد کاهش تماس‌ها، عدم برگزاری اجتماعات و حذف ترددهای غیر ضروری در کل کشور تا ۱۵ فروردین اجرا می‌شود.

وی گفت: صیانت از سلامت مردم هدف اصلی این طرح است و مشارکت مردم برای تحقق این طرح یک اصل اساسی است مردم استان تا به امروز در اجرای این طرح مشارکت خوبی داشتند که ما از آنان قدردانی می‌کنیم.

وی با تاکید بر اجرای قاطعانه این طرح در استان، ادامه داد: متأسفانه تعداد بسیاری اندکی اجرای این طرح را جدی نگرفته بودند که با اعمال قانون از جمله جریمه ۵۰۰ هزار تومانی و توقیف ۱۱ خودرو، اعمال قانون شدند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *