۲۸ فروردین ۱۴۰۳

مظلوم عبدی مخلص پ.ک.ک یا پلیس خوب؟

  • ۲۸ آذر ۱۴۰۰
  • ۲۰۸ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، حامیان احزاب ENKS که می خواستند روز به اصطلاح پرچم کردستان را جشن بگیرند، توسط سازمان جوانه انقلابگر پ.ک.ک مورد حمله با چوب قرار گرفتند و دفتر ENKS در دیربیه نیز به آتش کشیده شد.

از همان ساعات اولیه پس از وقوع این حادثه با واکنش جدی مردم مواجه شد. انتظار می رفت که واکنش ها نیز افزایش یابد. اما مظلوم عبدی با انتشار بیانیه ای در شبکه اجتماعی خود این حادثه را محکوم کرد. بیانیه وی گفت: «اول از همه، ما این حمله را محکوم می کنیم که فکر می کنیم اداره خودمختار و کنترل نیروهای امنیتی در منطقه را هدف قرار داده بود، دستور کار را در یک لحظه تغییر داد. تلویزیون روداو که به ویژه در اربیل پخش می شود، هر ساعت بیانیه مظلوم عبدی را می داد و آن را یک اتفاق بزرگ و مثبت نشان می داد.

با وجود تلاش های رووداو، این علامت سوال در ذهن مردم تمام نشد: آیا مظلوم عبدی در محکومیت خود صادق است یا به دلایلی مجبور به بیان آن شده است؟ وقتی با چند عنوان به این رویداد نگاه کنید، درک حقیقت دشوار نخواهد بود.

آیا جوانان انقلابگر می تواند مستقل عمل کند؟

جوانان انقلابگر یک سازمان مستقل نیست. این بخشی از سیستم PKK است. این یک کار جانبی نیست، زیرا کار مهمی است مانند جذب جنگجویان جدید، اطلاعات و غیره. کار بسیار مهمی برای PKK است و هیچ خللی در کار باقی نمی ماند. در حالی که در گذشته توسط Murat Karayılan کارگردانی شده بود، در حال حاضر توسط Cemil Bayik مدیریت می شود. همچنین مستقیماً در هماهنگی PKK در روژاوا و همچنین در هماهنگی فضای سیاسی روژاوا مشارکت دارد.
خلاصه اینکه گروه جوانان انقلابگر به تنهایی نمی تواند اقدامی انجام دهد. در واقع هیچ کس در داخل پ ک ک نمی تواند به تنهایی چنین اقداماتی را انجام دهد. TAK، زمانی که پ‌ک‌ک نمی‌خواهد مسئولیتی را بر عهده بگیرد، از آن استفاده می‌کند. جوانان Şoreşگر، YPS، بچه های آتش و غیره. سازمان های جبهه ای در نام ها وجود دارد.

آتش زدن دفتر دیربیسیه، حمله به کسانی که روز پرچم کردستان و سمالکا را جشن می گیرند، تصمیم کمیته پ.ک.ک-در شمال سوریه است.

محکومیت آتش زدن دفتر ENKS از سوی مظلوم عبدی روش قدیمی پ.ک.ک است. مدیریت جوانه Şoreşگر در کمیته (روژاوا) PKK است که مظلوم عبدی نیز در آن حضور دارد. جلسه هفتگی مظلوم عبدی جوانان با مدیریت انقلابگر برگزار می شود. حمله جوانن Şoreşگر به سمالکا، حمله به مردم در روز پرچم کردستان و به آتش کشیدن دفتر ENKS اقداماتی است که با هماهنگی پ.ک.ک در (روژاوا) تصمیم گرفته شده است. به همین دلیل رفتار مظلوم عبدی به گونه ای که گویی اطلاعی از ماجرا ندارد، فقط ریاکارانه است. این حملات مورد تایید مظلوم عبدی است.

این موضع کلی پ ک ک است. پ.ک.ک و کادرهای آن در شمال سوریه برای رویدادی که ربطی به حکومت اقلیم کردستان ندارد، زنان و اعراب را به مدت ۷۰ روز به گذرگاه مرزی پیشابور-سمالکا سرازیر کرده اند و هر روز دولت اقلیم کردستان را سیاستمداران حزب دمکرات کردستان عراق می کنند. و خانواده بارزانی شعارهای زشت سر می دهند. سپس گروه باندی به نام جوانه‌های انقلابگر دو روز راه می‌روند و به منطقه کردستان حمله می‌کنند.

هر یک از اعضای مدیریت نقش متفاوتی دارند

مظلوم عبدی سوزاندن دفتر را محکوم می کند، اما حمله به پرچم کردستان را پنهان می کند. در واقع این آتش زدن دفتر ENKS نیست که باید محکوم شود، بلکه حمله به کسانی است که پرچم کردستان را به اهتزاز در می آورند که تصمیم آن را مظلوم عبدی گرفته است.

گروه جوانه Şoreşگر به دروازه مرزی اقلیم کردستان حمله می کند و می خواهد تحریک و تحریک کند، اما در همان روز احمد الهام گرفته با Şoreş کادیر نماینده اقلیم کردستان سوئد با لبخند ملاقات می کند.

در همین زمان، عبدالکریم ساروکسان، یکی از اعضای کنگره صلح دموکراتیک که توسط پ‌ک‌ک در سوریه تأسیس شده بود، بیرون می‌آید و تلاش می‌کند تا اقدام سیوانن انقلابگر را در تلویزیون روژاوا توجیه کند.

یکی از سه مدیر پ.ک.ک روژاوا را محکوم می کند، یکی طوری رفتار می کند که انگار هیچ اتفاقی نیفتاده است، دیگری از عمل دفاع می کند. یعنی مظلوم عبدی فقط نقش پلیس خوب ماجرا را بازی می کرد.

روش PKK: برانگیختن – امتیاز دادن

کسانی که نمی توانند سبک پ.ک.ک را حل کنند، نمی توانند با ترفندهای پ.ک.ک کنار بیایند. این ابتکار ما پ ک ک نیست، جوانان به حرف ما گوش نمی دهند، ما نمی دانیم و غیره. نباید پذیرفت که آنها به دلایل خود خود را استتار می کنند. این یک سبک PKK است. این یک روش منفرد نیست، بلکه یک روش دائمی و ترجیحی است. نام این روش روش امتیاز دادن به تحریک است. پ.ک.ک گروهی از مردم لومپن و بی کیفیت را سازماندهی می کند که می توانند در هر زمان گلوله شلیک کنند و آنها را در خیابان ها قرار دهند. از طریق این گروه لومپن، ترس را در پایگاه منتشر می کند، دستور کار مردم را تعیین می کند، با مقامات بالا مذاکره می کند، مذاکرات دیپلماتیک انجام می دهد و امتیاز می خواهد. زمان افشای روش ارعاب، باج خواهی و تحریک پ ک ک بر اساس لومپنیسم در این چهل سال است.

محکومیت مظلوم عبدی از اقدام در دیربیه بی معنی است مگر اینکه از این منظر نگریسته شود. همچنین از نظر سیاسی برای رسانه هایی مانند رووداو امید به وقوع اتفاق مهمی بی معنی است. با این حال، کسانی که پ.ک.ک را نمی شناسند به این ترفند می افتند. مظلوم عبدی فردی است که حمله دیربیه را انجام داده است.

چرا مظلوم عبدی باید این حرف را می زد؟

دلیل این اظهارات مظلوم عبدی به خاطر سفر مک گورک به اقلیم کردستان و از سرگیری مذاکرات کردها و کردها در شمال سوریه توسط آمریکا است. عبدی این حرف را زد تا خود را مرد معقول و بی طرف در این مذاکرات معرفی کند.

ENKS باید با دیدن این واقعیت وارد عمل شود. اینکه ENKS فقط با تماس با آمریکا و گفتن حملات متوقف شود، HSD را محکوم کند، بی معنی است، از نظر سیاسی چیزی عایدش نمی شود. ENKS و احزاب درون آن اکنون باید بر موضع انفعالی خود غلبه کنند، از قدم برداشتن نترسند و این نگرش ریاکارانه HSD و مظلوم عبدی را افشا کنند. در صورت لزوم باید با دست به میز ضربه بزند. سازمان روژاوا PYD، Tev-Dem، YPG و غیره در روژاوا نیستند زیرا قوی هستند و طرفداران بسیار کمی در بین مردم دارند. اما نکته اینجاست که مخالفانی که با آن روبرو هستند بسیار ترسو هستند و همیشه به دنبال سازش هستند. ENKS اکنون باید از خود انتقاد کند و ببیند که این نگرش فقط باعث شکست او می شود.

این اشتباه است که از این پس انتظار داشته باشیم که از مذاکرات روژاوا نتیجه زیادی حاصل شود. این اشتباه است که ENKS کل سیاست خود را به این گفتگوها مرتبط می کند. ENKS باید برای تقویت خود از لحاظ سیاسی برنامه های A و B را انجام دهد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *