۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • یادداشت روز
  • >
  • مطلب رسیده از شوان یکی از شهروندان سردشتی: گردنه گیری و باج گیری به سبک فرقه های تروریستی پژاک و پ ک ک !؛

مطلب رسیده از شوان یکی از شهروندان سردشتی: گردنه گیری و باج گیری به سبک فرقه های تروریستی پژاک و پ ک ک !؛

  • ۷ خرداد ۱۳۹۴
  • ۳۷۴ بازدید
  • ۰

ز بدو تاسیس گروهک های کردستیز و همچنین شروع فعالیت های مخربانه و خیانت این باندها و گروهک ها به مردم ایران و کردستان،تا کنون مدارک و مستندات فراوانی دال بر جنایت و خیانت این خائنان به کشور و مردم در مقالات،نشریات و رسانه ها برای عموم مردم افشاء و منتشر گردیده است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : مقالات و اخبارهای بسیاری از جنایات پ ک ک و پژاک بر علیه مردم کردستان ایران منتشر کرده ایم ،و با هدف روشنگری و اطلاع رسانی شفاف و با ذکر شواهد و مستندات قوی و محکم،جنایات مختلف این گروهک ها را بارها و بارها،برای افکار عمومی و مردم کردستان افشاء کرده است.

سالهای زیادی است که مردم مناطق کردنشین ایران،بالاخص روستا نشینان و مرز نشینان کشور،بارها از جنایات و زورگویی ها و تهدید و ارعاب و همچنین باج گیری سران و اعضای پژاک سخن گفته و شکایت کرده اند و همواره نیز مراتب نارضایتی و اعتراض خود را نسبت به اعمال این گروهک،از کانال های گوناگون و طی هر فرصتی اعلام کرده اند.

اما متاسفانه نه از سوی مسئولین جمهوری اسلامی ایران و نه از جانب مقامات عالی رتبه حکومت منطقه اقلیم کردستان عراق به طور جدی،این امر مهم پیگیری نشده است و در مواردی نسبت به آن کم لطفی هایی صورت گرفته شده است.

در سالهای اخیر و با گسترش فعالیت های این گروهک،در مرزهای ایران و منطقه اقلیم کردستان عراق،جدا از جنایات گوناگون این گروهک و ترور شخصیت های سرشناس و محبوب منطقه و نیز به شهادت رساندن ده ها تن از سربازان بی گناه این مرز و بوم که تنها جرم شان پاسداری و حراست از مرزهای این خاک و شرافت مردم کشور بوده است،متاسفانه در جنایاتی هولناک و به شیوه های وحشیانه و فجیع،از سوی اعضای این باند قاچاقچی به شهادت رسیده اند و خانواده های زیادی را داغدار و بچه های زیادی را هم یتیم کرده اند.

شایان ذکر است که بیشتر قربانیان این گروه را مرز نشینان و روستا نشینان بی دفاع تشکیل می دهند.

اعضای این گروهک با زور اسلحه و ایجاد رعب و وحشت،مرز نشینان بی دفاع را به دادن باج و سرانه وادار کرده و در صورت زیر بار نرفتن،از سوی این گروهک یا کشته می شوند و یا ربوده و به اسارت گرفته می شوند.

مرزنشینان ایران و حکومت اقلیم کردستان عراق دیگر کاسه ی صبرشان لبریز شده و خود تصمیم گرفته اند که برای نجات از این کابوس شوم،اقدامی کرده و دست به کار شوند و علیه این جانیان و زورگویان متحد شوند.

در گزارش اختصاصی تلویزیون NRT که به زبان کردی و در اقلیم کردستان پخش می شود،خبرنگار این کانال تلویزیونی کوردی،به میان مردم مرز نشین رفته و از نزدیک جویای این وضع شده و همچنین اقدام به تهیه گزارش از اوضاع نابسامان مرز نشینان و مسئله برهم زدن آرامش و کسب و کار این مردم توسط گروهکهای پژاک و پ ک ک کرده است.

لازم به ذکر است که این گزارش مستند در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه ۹۴ در تلویزیون NRT که شبکه ای خصوصی است،پخش شد.

در این گزارش همچنین آمده است که مردم کرد و مررنشین ایران و اقلیم کردستان عراق،بطور روزانه و در جهت کسب و کار و بدست آوردن معیشت زندگی خود،راه های سخت و دشوار کوههای منطقه پینجوین واقع در مرزهای ایران و اقلیم کردستان را طی می کنند و به شیوه های قاچاق،کالا و اقلام دیگر را به سوی مرزهای ایران توسط کاسبکاران و کولبران مرزی جابجا می کنند و از این طریق مخارج خود و زن و بچه هایشان را تامین می کنند.

اما طبق گفته مردم این منطقه بطور روزانه و به طور مداوم،افراد و اعضای مسلح و زورگو و جانی گروهکهای پژاک و پ ک ک و در ۱۰ مرز غیر رسمی این مناطق بر سر راهشان قرار می گیرند و با اعمال زور و تهدید اسلحه،به طور مرتب از آنها باج و سرانه می گیرند!

طبق گفته ها و شهادت خود این کولبران،برای تردد هر خودروی باری مبلغ ۵۰۰ هزار تومان باج و پول زور از آنها گرفته می شود و این در حالیست که کرایه حمل این بارها بوسیله ماشین های باری ۳۰۰ هزار تومان است.!

همچنین بر اساس شهادت یکی از ریش سفیدان این منطقه که در گزارش تلویزیون نامبرده هم پخش شد،با سر راه قرار گرفتن اعضای پژاک و برهم زدن کسب و کار و آرامش مردم این منطقه معیشت آنان نیز به خطر می افتد و باز هم طبق گفته این شخص،حتی آنها چند بار با سرکردگان و اعضای پژاک وارد گفتگو و مذاکره شده اند و با آنها نشست داشته اند.

همچنین مردم به سران پژاک اعلام کرده اند که با این رفتاری که شما با ما انجام می دهید و با این باج و سرانه ای که از ما طلب می کنید،در واقع عامل برهم زدن آرامش و نیز کسب و کار ما شما هستید و با این کارتان روزی زن و بچه های ما را می گیرید و زندگی ما را متحمل مشقت و دردسرهای فراوانی کرده اید.

همچنین این شخص اعلام داشته که ما این اجناس و بارها را یکبار به صورت قانونی گمرک می کنیم و زمانی که اقدام به جابجایی این بارها می کنیم چند صد متر آن طرف تر اعضای پژاک روزانه سر راهمان کمین می کنند و با تهدید و زور از ما باج و سرانه می گیرند!.

زمانی هم که ما اعتراض خود را از این کار ظالمانه پژاک اعلام می داریم،در جواب به ما می گویند که ما به صورت قانونی به اینجا آمده ایم و از طرف آسایش اقلیم کردستان عراق اجازه این کار به ما داده شده است و برایمان رضایت نامه صادر گردیده است!!!

همچنین به دلیل گرفتن مبلغ زیادی باج و پول از رانندگان و کولبران مرزی این منطقه از سوی پژاک،از جمع ۱۰ مرز غیر رسمی در این مناطق مرزی،رفت و آمد و جابجایی بار و اجناس از ۵ مرز متوقف شده است.

چرا که به گفته این کولبران،افراد مسلح پژاک ۲ برابر کرایه حمل بار،از ما باج و پول زور می گیرند.

همچنین طبق اظهارات شخص دیگری از اهالی این منطقه در گزارش آمده است که افراد مسلح این گروه به روستای ۴۰ خانواری آنان هجوم کرده و اعلام کرده اند که اهالی این روستا باید روزانه باج و سرانه خود را تحویل افراد این گروه بدهند در غیر این صورت،مسئولیت سرباز زدن از این زورگویی بر عهده خودشان خواهد بود.

این شخص که خود از اهالی این روستا و شاهد این ماجراست اظهار کرده که درآمد آنان در حدی نیست که بتوانند روزانه به اعضای پژاک پول و باج بدهند،ما جهت جابجایی هر بار مبلغ ۲۰ هزار تومان دستمزد می گیریم که اگر آن را به دینار تبدیل کنیم چیزی در حدود ۷ هزار دینار عراقی می شود.

همچنین در پایان این گزارش آمده است که تلویزیون NRT جهت ادای توضیحات مسئولین اقلیم کردستان در این رابطه به استاندار سلیمانیه و فرماندار پینجوین مراجعه کرده اند،آنها بطور ضمنی،مسئله باجگیری از سوی پژاک را تایید کرده اند اما هیچکدام آماده نشدند در این باره به ما توضیح بدهند.

بعد از پخش این گزارش تلویزیون NRT پس از کلی تلاش و تحمل سختی و با ترس،به سراغ سران پژاک و پ ک ک در کوهستانهای قندیل و شهرهای اقلیم کردستان می رود ولی باز در اقدامی کاملا پیش بینی شده و طبق معمول،سران این گروهک زورگیر نیز،حاضر به پاسخگویی و توضیح در رابطه با این اعمال غیر انسانی خود و مسئله باج گیری از مردم نشدند.

همچنین طبق گفته یکی از نمایندگان پارلمان اقلیم که از لیست جنبش تغییر موسوم به گوران می باشد اعلام شد که لازم است به طور جدی برای این معضل از سوی مسئولین زیربط اقلیم اقدام شود و مرزهای اقلیم از لحاظ شیوه اداره و مدیریت کردن،امنیتی و اقتصادی از سوی ارگان های مرتبط و طبق قانون های اعمال شده اداره شود و هر گونه اعمالی که در این رابطه و خارج از چهارچوب قانون صورت بگیرد،بایستی ارگان های زیربط جلوی آن را گرفته و برایش چاره ای بیاندیشند.

در واقع تنها طرفی که در این قضیه متضرر می شوند مردم بی گناه کردستان هستند.

شایان ذکر است که بارها و در گزارشات متعددی درباره زورگویی ها و به تاراج بردن اموال مردم تهی دست و روستا نشینان بی گناه از کانال های تلویزیونی و نشریات اقلیم کردستان عراق گزارشاتی در ارتباط با این باج گیری ها از زبان خود همین مردم پخش شده است.

برای مثال بارها از زبان کشاورزان و چوپان های روستایی گفته شده که سران پژاک با اعمال تهدید و زور برای باج گیری از چراگاهها و گوسفندان مان سالانه مبلغ ۴ تا ۱۰ میلیون دینار عراقی سرانه گرفته اند.

این دسته سازمانها و گروهک های کردستیز سالهای زیادی است که هیچگونه محبوبیتی در بین اقشار مردم کردستان نداشته و نخواهند داشت.

چرا که به غیر از ترور و کشتار،گروگان گیری و گرفتن پول زور و باج،رعب و وحشت و برهم زدن زندگی و آرامش مردم کرد،هیچگونه سودی به حال مردم کردستان نرسانده اند.

این گروهک ها از بدو تاسیس تا به حال،به جز خیانت و جنایت بر علیه مردم کردستان ثمره دیگری برای آنها نداشته اند و با اعمال این گونه زورگویی ها و اخاذی از همزبانان خودشان و همچنین ایجاد فضای امنیتی و رعب و وحشت،مانع جدی برای آبادانی و شکوفایی این مناطق و این روستاها بوده اند و جالب تر اینکه با وجود مستندات فراوان از جنایات این گروهک ها،هر بار و در کمال بی شرمی جمهوری اسلامی ایران،را مسبب عقب ماندگی و آبادانی مناطق کرد نشین می دانند.

غافل از اینکه مردم کردستان دیگر ماهیت واقعی این گروهک ها برایشان روشن و از اهداف و مصالح غیر انسانی و ضد کرد این گروهک ها اطلاع کامل دارند.

شایان ذکر است که گروهکی مانند پژاک از بدو تاسیس تا کنون با قاچاق مواد مخدر و همچنین باج گیری از مردم مظلوم کرد و روستا نشینان و معامله با پول های تقلبی و … به حیات ننگین خود ادامه داده اند.

در پایان باید خاطر نشان کرد که براستی کدام ارگان و چه طرفی در این مسئله باید مسئولیت را بر عهده بگیرد،سالیان متوالی است که مردم کردستان و مرزنشینان از دست جنایات و خیانت های سران پژاک و دیگر گروهک ها عاصی و خسته شده اند و بارها شکایت و اعتراض و تنفر خود را اعلام داشته اند.

اما چه کسی مسئول است و چه زمان باید به این خواسته های برحق مردم رنجدیده کردستان رسیدگی شود.

امیدوارم که مسئولین خواسته ها و صدای این مردم مظلوم را بشنوند و هرچه زودتر برای رسیدگی به مطالبات و خواسته های آنها اقدام کنند و در جهت رفع این معضل و از میان بردن زورگویی های این دزدان و خائنان به مردم کردستان اقدام نمایند.

“یکی از شهروندان سردشتی(شوان)”

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *