۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

مسئول ارتباطات پ.ک.ک به هلاکت رسید

  • ۱ خرداد ۱۴۰۲
  • ۱۶۴ بازدید
  • ۰

اطلاعات ترکیه امروز دوشنبه از «خنثی‌سازی» مسئول ارتباطات گروه تروریستی پ.ک.ک در یکی از مناطق مرزی اقلیم کردستان عراق در یک عملیات امنیتی خبر داد.

به گزارش انجمن بی تاوان، رسانه های ترکیه به نقل از یک منبع امنیتی اعلام کردند: اطلاعات ترکیه امره شاهین، مسئول ارتباطات پ.ک.ک را در جریان یک عملیات امنیتی در منطقه کوه گاره در اقلیم کردستان عراق خنثی کرد.

وی خاطرنشان کرد که شاهین کسی بود که برنامه های مورد استفاده در سیستم ارتباطی پ.ک.ک را تجهیز و به روز کرد و زیرساخت های ارتباطی گروهک را ایجاد کرد و مسئولیت عملیات آن را بر عهده داشت.او همچنین روی روش های ارتباطی مخفی کار کرد و روش های ارتباط رمزگذاری شده را برای پ.ک.ک توسعه داد.

این ابزارها نشان می داد که شاهین با محافظ خود “خنثی” شده است و اطلاعات ترکیه ضربه بزرگی به زیرساخت های ارتباطی پ.ک.ک وارد کرده است.

در این بیانیه آمده است که شاهین که در درون گروهک و نیروی به اصطلاح ویژه و مسئول زیرساخت های ارتباطی فعالیت می کرد، در سال ۱۳۹۳ به کادر روستایی این سازمان پیوسته بود.

وی توضیح داد که شاهین که پس از پیوستن به گروه تروریستی پ.ک.ک در تحرکات مختلف علیه نیروهای امنیتی در حومه ایالت شرناخ شرکت کرده بود، در سال ۲۰۱۹ به اقلیم کردستان رفت.

رسانه‌ها همچنین گزارش دادند که شاهین در حال انجام فعالیت‌های تولید مواد منفجره در منطقه کردستان عراق بود و همچنین روش‌های ارتباطی رمزگذاری شده‌ای را که توسط اعضای پ‌ک‌ک از سال ۲۰۲۰ استفاده می‌شد، توسعه داده و مسئول واحد حک بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین