۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • مرکز مبارزه با ترور پلیس ترکیه مدعی شد: نظامیان پ.ک.ک که با ارتش ترکیه مبارزه می کنند در کوبانی آموزش دیده اند

مرکز مبارزه با ترور پلیس ترکیه مدعی شد: نظامیان پ.ک.ک که با ارتش ترکیه مبارزه می کنند در کوبانی آموزش دیده اند

  • ۲۸ آذر ۱۳۹۴
  • ۳۰۹ بازدید
  • ۰

در مبارزات پ.ک.ک در مناطق سور و جزیره کردستان ترکیه از روش هایی که نیروهای کرد سوریه برای مبارزه با داعش در کوبانی اتخاذ کرده بودند استفاده شده است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از روزنامه ینی شفق، مرکز مبارزه با ترور پلیس ترکیه طی گزارشی مدعی شده است نیروهای نظامی پ.ک.ک که در داخل شهرهای ترکیه مبارزه می کنند در کانتون کوبانی آموزش دیده اند. بعد از آنکه حملات دولت اسلامی عراق و شام (داعش) به کوبانی شدت گرفت نیروهای بسیار زیادی از جانب پ.ک.ک، حزب دموکراتیک خلق ها و حزب مناطق دموکراتیک ترکیه برای مبارزه با داعش به شمال سوریه اعزام شده اند. بر اساس اطلاعات به دست آمده تا کنون ۱۰ هزار نیروی نظامی در کانتون کوبانی آموزش دیده و بدین ترتیب به داخل ترکیه گسیل داده شده اند. این افراد به صورت گروهی در مناطق جنوب شرق و شرق ترکیه دست به اقدامات خرابکارانه و تروریستی در شهرهای ترکیه زده اند. در درگیری هایی که پ.ک.ک با نیروهای امنیتی ترکیه در مناطق سور و جزیره داشته است از همان روشی استفاده شده که نیروهای مدافع خلق (YPG) در شمال سوریه از آن استفاده کرده است.
در گزارش منتشر شده پلیس مبارزه با ترور ترکیه، عنوان شده است: ارتباط بسیار نزدیکی میان سور و جزیره با کانتون کوبانی در کردستان سوریه وجود دارد. روش هایی که نیروهای کرد سوریه برای مبارزه با داعش در کوبانی اتخاذ کرده بودند را در مناطق سور و جزیره نیز شاهد بودیم. ساخت سنگرهای دیوار مانند و ایجاد حفره ها در این دیوار و تشکیل خطوط ارتباطی میان دیوارها همان شیوه هایی است که در کوبانی و جزیره نیز شاهد بودیم. همچنین بمب هایی که نیروهای مدافع خلق در شمال سوریه از آن استفاده می کردند دقیقا همان بمب هایی هستند که در جزیره و سور در کف خیابان ها کار گذاشته می شد. جنس و مواد تشکیل دهنده این بمب ها در هر دو منطقه یکی است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین