۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • رئیس فراکسیون حرکت ملی در پارلمان ترکیه: بارزانی به مانند پ.ک.ک به ترکیه آسیب می زند

رئیس فراکسیون حرکت ملی در پارلمان ترکیه: بارزانی به مانند پ.ک.ک به ترکیه آسیب می زند

  • ۲۸ آذر ۱۳۹۴
  • ۲۶۵ بازدید
  • ۰

بارزانی به مانند پ.ک.ک به ترکیه آسیب می زند. اگر بارزانی واقعا در خصوص رفتار خود در قبال ترکیه صادق است موجودیت پ.ک.ک در اقلیم کردستان عراق را باید هدف قرار دهد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری دوغان، اوکتای ورال رئیس فراکسیون حزب حرکت ملی در پارلمان ترکیه با اشاره به این مسئله که انتقادات مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق در مورد پ.ک.ک را دور از حقیقت ارزیابی می کنیم خاطرنشان کرد: از بارزانی یک سوال دارم: در شمال عراق پ.ک.ک حضور دارد یا نه؟ از پ.ک.ک حمایت های لجستیکی صورت می دهید یا نه؟ زمانی که پ.ک.ک از مناطق اقلیم کردستان عراق به ترکیه حمله می کرد شما مشغول چه کاری بودید؟ بارزانی به مانند پ.ک.ک به ترکیه آسیب می زند. اگر بارزانی واقعا در خصوص رفتار خود در قبال ترکیه صادق است موجودیت پ.ک.ک در اقلیم کردستان عراق را باید هدف قرار دهد. شواهد ثابت می کند مسعود بارزانی در تلاش است تا رقابت های داخلی و مشکلات موجود در اقلیم کردستان عراق را به ترکیه منتقل کند.

با اشاره به آغاز موج جدیدی از عملیات پلیس و ارتش ترکیه در شرق و جنوب شرق این کشور گفت: در هر نقطه از دیاربکر و در هر محله این شهر خندق حفر شده است و خانه ها به محل انبار سلاح های جنگی تبدیل شده است. دولت در این خصوص چه اقدامی صورت داده است؟ این سلاح ها و نظامی ها از کجا آمده اند؟ سیاست های حکومت ترکیه که نظامیان پ.ک.ک را از کوه ها به شهر منتقل کرده است باعث این نوع اقدامات در مناطق جنوب شرق ترکیه شده است. وی در ادامه اظهارات خود تاکید کرد: عملیات پ.ک.ک در مناطق کردنشین ترکیه و ناراحتی شهروندان این مناطق از این وضعیت و مهاجرت اجباری شهروندان کرد از مناطق زندگی خود یک مسئله مهم است. در واقع این مهاجرت ها همان چیزی است که پ.ک.ک در خصوص بافت جمعیتی مناطق کردنشین ترکیه خواستار است تا بعدا بتواند بافت جمعیتی این مناطق را آنگونه که می خواهد تنظیم کند. دستور ترک مناطق کردنشین به معلمان این مناطق در واقع عقب نشینی دولت از این مناطق است.
ورال در ادامه سخنان خود

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *