۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • مرکز تحقیق تروریسم بین المللی و جنایات فراملی اعلام کرد: سازمان تروریستی پ.ک.ک از کودکان به عنوان سرباز استفاده می‌کند.

مرکز تحقیق تروریسم بین المللی و جنایات فراملی اعلام کرد: سازمان تروریستی پ.ک.ک از کودکان به عنوان سرباز استفاده می‌کند.

  • ۱۶ آذر ۱۳۹۱
  • ۱۵۹ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از تلویزیون پرس تی وی ،مرکز تحقیق تروریسم بین المللی و جنایات فراملی اعلام کرد، سازمان تروریستی پ.ک.ک از کودکان به عنوان سرباز استفاده می‌کند. این سازمان که مرکز آن در آنکارا قرار دارد، مشکلات فیزیولوژیک، روانی و اجتماعی کودکان سرباز را در سراسر جهان از جمله ترکیه بررسی می‌کند.
براساس این گزارش، گروه جدایی طلب حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) مهمترین سازمانی است که در ترکیه از کودکان به عنوان سرباز استفاده می‌کند.
این گزارش می‌افزاید، برآورد می‌شود که پ.ک.ک از سال ۱۹۹۴ تاکنون از حدود سه هزار کودک که ۱۰ درصد آن را دختران تشکیل می‌دهند، در درگیری‌های مسلحانه استفاده کرده است.
گزارش‌ها حاکی از آن است که پ.ک.ک در دسامبر ۲۰۱۱ در استان حکاری در جنوب شرق ترکیه چندین کودک ۱۰ تا ۱۲ ساله را ربوده است.
نیروهای امنیتی و اطلاعاتی ترکیه اذعان دارند که کودکان ربوده شده به کمپ‌های پ.ک.ک منتقل شده‌اند.
این اقدام پ.ک.ک در حالی صورت گرفت که ده‌ها نفر از اعضای این گروه اخیرا خود را تسلیم نیروهای امنیتی ترکیه کرده‌اند.
کارشناسان معتقدند که اقدام دولت ترکیه در گسترش آگاهی از طریق ارائه برنامه‌های تحصیلی و همکاری میان نیروهای پلیس و معلمان در مناطق شرقی و جنوب شرق ترکیه، با موفقیت مانع این مکانیسم سرباز گیری پ.ک.ک شده است.
اوندر آیتاک رئیس مرکز مطالعات بین المللی استراتژی توسعه در گفت‌وگو با پرس تی‌وی گفت: “افشای چهره واقعی این سازمان تروریستی، پ.ک.ک را با مشکلات جدی در زمینه سرباز گیری و فریب نوجوانان و استفاده از آن‌ها در عملیات مسلحانه مواجه کرده است.”
پ.ک.ک از مدت‌ها پیش عامل اصلی تحریک مردمی و درگیری در مناطق جنوب شرقی ترکیه بوده است؛ این گروه اغلب کودکان را به پرتاب سنگ و کوکتل مولوتوف به سوی نیروهای پلیس تحریک می‌کند.
مرکز تحقیق تروریسم بین المللی و جنایت فراملی در این گزارش با بیان آثار منفی استفاده از کودکان در درگیری‌های مسلحانه، خواستار پایان این سربازگیری از کودکان در ترکیه شده است.
از زمان آغاز فعالیت‌های مسلحانه پ.ک.ک علیه دولت ترکیه در سال ۱۹۸۴ تاکنون بیش از ۴۵ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.
ارتش ترکیه پس از آن که شبه نظامیان کرد ۲۴ نیروی امنیتی ترکیه را در ماه اکتبر در استان حکاری کشتند، عملیات نظامی گسترده‌ای علیه حزب کارگران کردستان آغاز کرده است.
بیشتر جامعه بین المللی از جمله ترکیه، ایران، کشورهای اتحادیه اروپا و امریکا پ.ک.ک را در فهرست گروه‌های تروریستی جای داده‌اند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *