۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • مردم و مسئولان سلیمانیه عراق هم خواهان اخراج پ.ک.ک و پژاک از منطقه شدند

مردم و مسئولان سلیمانیه عراق هم خواهان اخراج پ.ک.ک و پژاک از منطقه شدند

  • ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
  • ۲۶۸ بازدید
  • ۰

بە گزارش انجمن بی تاوان: احزاب کُردی مهم در سلیمانیه به عنوان دومین شهر بزرگ اقلیم کردستان عراق، فعالیت‌های پ.ک.ک و پژاک در این استان را محکوم کردند.
این محکومیت در حالی است که سلسله فعالیت‌های (پ ک ک) طی روزها و هفته‌های اخیر منجر به ناامنی در روستاها و مناطق مختلف اقلیم کردستان عراق شده است.
این امر در عین حال تحولی قابل توجه در سیاست احزاب فعال در سلیمانیه در قبال گروه تروریستی پ ک ک به شمار می‌رود که پیش از این تنها حزب دموکرات کردستان (در اربیل) با حضور پ ک ک در اقلیم کردستان مخالف بود و چندین بار درخواست کرده بود تا این گروه از اقلیم کردستان خارج شود؛ گروهی که فعالیت‌هایش تا کنون به کشته شدن چندین نیروی پیشمرگه در درگیری مستقیم یا کمین‌ها و انفجار مین‌ها انجامیده است.
در همین رابطه، «ملا شیخه»، از رهبران اتحادیه میهنی کردستان که بزرگترین حزب سلیمانیه است، در گفت‌وگویی مطبوعاتی از عناصر مسلح پ ک ک خواسته بود تا به وجود دولت در اقلیم کردستان احترام بگذارند.
وی در ادامه اظهار داشت: نمی‌دانیم که پ ک ک چه سیاستی را پیاده می‌کند، نمی‌توان دخالت‌ها و اقدامات پ ک ک در اقلیم کردستان را پذیرفت، رفت و آمد رهبران این گروه در مناطق مسکونی سلیمانیه مشکلاتی را به دنبال داشته است.
از سوی دیگر، «عبدالله احمد»، عضو جنبش التغییر هم گفت: پ ک ک به تقویت حضور و سازماندهی نیروهای خود در شهر حلبچه و سلیمانیه ادامه می‌دهد و هیچ توجهی به دولت اقلیم کردستان ندارد.
وی گفت: پ ک ک توانسته در سلیمانیه نفوذ کرده و مقرها و پایگاه‌هایی در این استان ایجاد کند و اهمیتی به اتحادیه میهنی کردستان قائل نیست، عناصر این گروه همچنین خود را بالاتر از هرکس در سلیمانیه می‌دانند.
در همین رابطه، یک مسئول محلی در سلیمانیه که نخواست نامش فاش شود، به العربی الجدید گفت: فعالیت‌های پ ک ک در سلیمانیه نگران‌کننده است به خصوص پس از آنکه تحرکات علنی عناصر مسلح این گروه در مناطق مختلف این استان از جمله در گذرگاه مرزی باشماخ با ایران منجر به مشکلات و خطراتی برای شهروندان و تجار و مسافران شد.
گفتنی است پس از حملات عناصر پ ک ک که منجر به کشته شدن نیروهای پیشمرگه در اربیل و دهوک شد، سلیمانیه به دلیل وجود مقرهای علنی پ ک ک در آن و نیز عدم اتخاذ موضعی محکم مقامات این استان در قبال این گروه در معرض اتهام و انتقاد قرار گرفته بود.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *