۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • مراد کارییلان از توافقات پشت پرده اوجالان و اردوغان پرده برداشت

مراد کارییلان از توافقات پشت پرده اوجالان و اردوغان پرده برداشت

  • ۶ مهر ۱۳۹۲
  • ۳۰۵ بازدید
  • ۰

مراد کارییلان در اظهاراتی غیر مستقیم از توافقات پشت پرده ی اوجالان و اردوغان خبر داد.
انجمن بی تاوان آذربایجان :عبدالله اوجالان دست نشانده ی سازمان اطلاعاتی (میت) پس از همیاری و همکاری با سازمان استخبارات ترکیه پس از مدتی طولانی اکنون به تشخیص دولتمردان ترکیه و سازمان استخبارات ترکیه (میت) قصد داشت با مطرح کردن پروسه صلح و آشتی پروژه خود را به اتمام رساند .
مراد کارییلان ریئس پیشین شورای رهبری پ ک ک در بهبه ی مذاکرات صلح و آشتی در اقدامی غیر منتظرانه از سوی عبدالله اوجالان برکنار شد . مرادکارییلان پس از مدتی سکوت طولانی بطور غیر مستقیم از مذاکرات پشت پرده اوجالان و اردوغان در موضوع صلح و آشتی پرده برداشت.
کاراییلان اذعان داشت قبل از این که روند کنونی به صورت رسمی آغاز شود پ ک ک در جریان امور قرار داشت چون عبدالله اوجالان در یک نامه بیست صفحه ای تمام موارد را برای آنها تشریح کرده بود.
به گفته کاراییلان اوجالان و اردوغان توافق کرده بودند که به یک راه حل واقعی و دائمی برسند، اما اردوغان انتظار نداشت که این اقدماتش با واکنش تند افکار عمومی و احزاب مخالف دولت مواجه شود لذا عقب نشینی کرده و به تدریج به مواضع قبلی خود بازگشت.
وی در ادامه افزود :بر اساس این تفاهم نامه مقرر گردید پ ک ک نهایتا خلع سلاح شود و این فرقه از راهیابی اردوغان به ریاست جمهوری با اختیارات جدید حمایت کند اما اوضاع بر وفق طرفین نبوده و مردم ترکیه همراه با احزاب مخالف اجازه ندادند این دو ترکیه را قربانی جاه طلبی های خود کند.
نخست وزیر ترکیه پس از واکنش های تند علیه خود برای ظاهر سازی دست به ساخت پاسگاههای جدید مرزی زد و این نیز بهانه لازم برای تبلغیات پ ک ک داد تا این که نهایتا روند خروج ظاهری از ترکیه متوقف شد. اکنون هر دو طرف نیز آماده جنگ می شوند. اردوغان نمی خواهد تا انتخابات جنگ کند اما پ ک ک می خواهد درست در بدترین زمان برای اردوغان خشونت را به اوج برساند تا مجموع دستاورد وی را به باد بدهد و مانع پیروزی وی یا حداقل کاهش آرای او گردد.
با اندکی تامل بر اظهارات مراد کارییلان می توان نتیجه گرفت که اردوغان و اوجالان برای رسیدن به اهداف خود حاضرند هر ظلم و ستمی را بر حق مردم کُرد روا دارند. اردوغان در پی دست یابی به حکومت عثمانی و اوجالان اتمام ماموریت و اثبات خوش خدمتی بر سازمان اطلاعاتی (میت) هستند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین