۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • مراد کاراییلان: اتحاد AKP و MHP در دشمنی با کردها

مراد کاراییلان: اتحاد AKP و MHP در دشمنی با کردها

  • ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
  • ۳۶۳ بازدید
  • ۰

AKP و MHP برای دشمنی با کردها متحد شده اند و منزوی کردن اوجالان، بازداشت رؤسای مشترک و نمایندگان HDP، حمله به نهادهای مدنی طرفدار کردها و توقیف رسانه ها بخش هایی از برنامه خصمانه آنها است.
به گزارش انجمن بی تاوان به نقل از فرات نیوز، مراد قاراییلان عضو شورای رهبری حزب کارگران کردستان (PKK) در گفتگو با رادیو صدای کردستان در بلژیک گفت حزب عدالت و توسعه (AKP) و حزب حرکت ملی (MHP) به منظور دشمنی با کردها با هم متحد شده اند.
قاراییلان در این گفتگو گفت: «حکومت AKP موضع جدیدی در مقابل جنبش آزادی خواهی کردها اتخاذ کرده و MHP را به‌عنوان پیش‌قراول وارد این جنگ کرده است. این جنگ با محوریت دشمنی با کردها به راه انداخته شده است و بهانه آن “وضعیت اضطراری” در ترکیه است.»
عضو شورای رهبری پ.ک.ک سیاست ها و اقدامات AKP و MHP برضد کردها را در ۹ مورد چنین برشمرده است:
۱- انزوای تحمیل شده بر عبدالله اوجالان را شدت بخشیدند و با استفاده از روش جنگ روانی درصدد نتیجه‌گیری از اوضاع سیاسی بودند.
۲- اعضای نهادهای مدنی را به زندان انداخته و با استفاده از این روش به دستاوردهای خلق کرد حمله‌ور شدند. طبق آماری که خودشان قبلاً منتشر کردند، دست کم ۳۹۰ نهاد کردی را به‌صورت همزمان توقیف کرده اند.
۳- برای غصب شهرداری‌هایی که در اختیار کردها بود، برنامه‌ریزی کردند و برای مقابله با نارضایتی‌های جهانی که ممکن بود با این اعمال صورت گیرد، هر بار به غصب دو یا سه شهرداری اقدام کردند.
۴- سیاست‌ورزی دموکراتیک کردها را هدف حملات خود قرار دادند و درصدد بودند تا با این کار، راهکار مبارزات سیاسی را از کردها سلب کنند. در همین راستا بود که رؤسای مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) و ۱۱ تن از نمایندگان این حزب را به زندان انداختند. امروز نیز در ادامه همین سیاست، هر روز نمایندگان این حزب را “بازداشت و آزاد” می‌کنند. هزاران تن از کادرهای HDP و حزب جوامع دموکراتیک (DBP) را به زندان انداخته‌اند.
۵- سرکوب‌ها برعلیه خلق را گسترش دادند. دربرخی جاها به شکنجه فیزیکی خلق می‌پردازند و در برخی جاها نیز می‌گویند “ما قصد کمک داریم”. با این روش‌ها درصددند تا خلق را به‌زانو درآورند. و درست به همین خاطر است که اعمال فاشیستی خود را تحت نام “وضعیت اضطراری” ادامه می‌دهند.
۶- به هر قیمتی سعی در منحرف کردن جوانان کرد دارند. به‌همین خاطر حملات روانی همه‌جانبه‌ای را برعلیه جوانان آغاز کرده‌اند. این اعمال را با هدف بی‌اراده ساختن جوانان و زنان انجام می‌دهند.
۷- عملیات‌های نظامی گسترده‌ای را برعلیه نیروهای PKK تدارک می‌بینند. برای اینکه نیروها نتوانند مایحتاج زمستانی خود را تدارک ببینند، حملات خود را شروع کردند.
۸- دوستان کردها درترکیه را هدف حملات خود قرار دادند. مخصوصاً به سازمان‌های انقلابی-دموکراتیک یورش بردند.
۹- با هدف جلوگیری از اشاعه اخبار مربوطه، بسیاری از مطبوعات و رسانه‌ها را توقیف کردند.
همچنین مراد قاراییلان با اشاره به تهدید سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه که گفته بود “تا ماه مارس کسی دیگر نام PKK را نخواهد شنید”، گفت: «تا فرا رسیدن ماه مارس زمان زیادی باقی نمانده است و تاکنون هیچ موفقیتی در برنامه خود به دست نیاورده‌اند. با وجودی که درفصل زمستان هستیم هنوز هیچ‌گونه موفقیتی کسب نکرده‌اند و می‌توان گفت که این برنامه آنها هیچ‌وقت موفیقت‌آمیز نبوده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین