۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • مدیر کل سیاسی وزارت کشور: وضعیت مرز تمرچین را در شورای وزارت کشور بازتاب می دهم

مدیر کل سیاسی وزارت کشور: وضعیت مرز تمرچین را در شورای وزارت کشور بازتاب می دهم

  • ۹ دی ۱۳۹۴
  • ۳۰۴ بازدید
  • ۰

پیرانشهر- مدیر کل سیاسی وزارت کشور گفت: تمامی مشکلات و دغدغه های ناشی از مسدود شدن مبعر مرزی پیرانشهر را در شورای وزارت کشور بازتاب می دهم.
انجمن بی تاوان اذربایجان غربی به نقل از کردپرس ،روز دوشنبه (۷دیماه) جلسه ای به منظور رفع مشکلات معبر مرزی پیرانشهر با حضور «محمدامین رضا زاده» مدیر کل سیاسی وزارت کشور، «اردوان نوسودی» فرماندار شهرستان پیرانشهر، «رسول خضری» نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی و جمعی از بازاریان و کسبه پیرانشهر در محل فرمانداری پیرانشهر برگزار شد.
محمد امین رضازاده، مدیر کل سیاسی وزارت کشور نیز در این جلسه پس از شنیدن مشکلاتی پیرامون وضعیت موجود، طی سخنانی کوتاه گفت: سعی خواهم کرد که تمامی مشکلات و دغدغه های ناشی از مسدود شدن مبعر مرزی پیرانشهر را در مرکز بازتاب دهم و این موضوع را تا نتیجه نهایی پیگیری خواهم کرد.
وی ادامه داد: بازدید امروز باعث کسب اطلاعات کاملی در خصوص وضعیت معبر مرزی پیرانشهر و همچنین تبعات ناشی از ادامه مسدود شدن آن شد، که انشاءلله این وضعیت را در شورای وزارت کشور که هفته آینده در وزارت کشور تشکیل خواهد شد بازتاب خواهم داد تا انشاءلله با اتخاذ تصمیماتی سریعاً این معبر مرزی بازگشایی شود.
« رسول خضری» نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی ، در حاشیه این جلسه به خبرنگار کردپرس گفت: اهمیت موضوع معابر مرزی بویژه مسدودشدن آن به یکی از مشکلات جدی برای کولبران و کارگرانی تبدیل شده است که در صورت ادامه این موضوع معیشت بسیاری از خانواده های این عزیزان به خطر خواهد افتاد.
وی ادامه داد: حضور مدیر کل سیاسی وزارت کشور در پیرانشهر به دنبال پیگیریهای زیادی که در تهران و مخصوصا در صحن علنی مجلس مطرح شده و بررسی مشکلات ناشی از مسدود شدن معبر مرزی پیرانشهر بود که انشاءلله سفر وی به پیرانشهر باعث خواهد شد تا در اسرع وقت شاهد بازگشایی این معبر مرزی که در واقع شاهراه اقتصادی منطقه و همچنین تنها روزنه امید برای ادامه حیات بسیاری از خانواده ها در این منطقه می باشد، باشیم.
خضری در ادامه اظهار داشت: بیش از ۸۰ درصد کسبه و بازاریان و کولبران پیرانشهری با استفاده از واردات کالاهای هدف از این معبر مرزی تأمین معیشت می کنند که حضور چندین مقام و مسئولین رده بالای مملکتی از جمله معاون اول رئیس جمهور، وزیر کشور و … در طول یکسال اخیر اهمیت این موضع را کاملاً نمایان می سازد.
این نماینده مجلس عنوان کرد: ساماندهی معبر مرزی پس از بازگشایی یکی از اولویتهای کاری خواهد بود که انشاءلله سعی خواهیم کرد تمهیداتی اتخاذ شود تا کولبران و کارگران شاغل در این مرز راحتر نسبت به جابجایی کالاهای وارده اقدام نمایند و دیگر فشار ناشی از سنگینی بار باعث بروز مشکلات و ناراحتیهای جسمی و روحی کولبران نشود.
نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس نهم در ادامه این گفتگو افزود: از مدیر کل سیاسی وزارت کشور درخواست کردیم که اهمیت موضوع را حتما در جلسات آتی وزارت کشور مطرح نمایند چرا که تأمین معیشت مرزنشیان امنیت پایدار را در منطقه تقویت خواهد کرد و بدون شک اگر معیشت مردم در این مناطق مرزی تأمین نشود باعث بروز مشکلات امنیتی نیز خواهد شد.
دکتر خضری یادآور شد، مبادلات کالا در مرز تمرچین پیرانشهر همواره با نظارت کامل دستگاههای امنیتی همراه بوده است، که همین موضع حذف پدیده قاچاق در این منطقه را بهمراه داشته است بنابراین انتظار داریم که مسئولان ذیربط با دیده ای کاملاً مثبت به مناطق مرزی نگاه کنند چرا که مردمان این منطقه در طول دوران ۸ سال دفاع مقدس ولایتمداری و وفاداری خود را به نظام و انقلاب ثابت کرده اند و امروز تأمین معیشت آنها از معابر مرزی کمترین حقی است که باید به آنها داده شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *