۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • مدیر شبکه حقوق بشر سوریه: نیروهای پ.ک.ک از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۰۰ کودک را ربوده اند

مدیر شبکه حقوق بشر سوریه: نیروهای پ.ک.ک از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۰۰ کودک را ربوده اند

  • ۱۵ مرداد ۱۴۰۲
  • ۱۱۰ بازدید
  • ۰

فرهاد اوسو، مدیر شبکه نظارت بر حقوق بشر سوریه امروز یکشنبه با اشاره به اینکه ربودن خردسالان و درگیر کردن آنها در جنگ جنایت جنگی است، تایید کرد که اعضای گروه تروریستی کارگران کردستان(پ‌ک‌ک) از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۰۰ کودک خردسال را با هدف جذب آنها در صفوف نیروهای گروهک ربوده‌اند.

به گزارش انجمن بی تاوان، فرهاد اوسو، فعال حقوق بشر،گفت: «عناصر گروهک تروریستی پ.ک.ک از ابتدای امسال بیش از ۱۰۰ کودک اعم از دختر و پسر را ربوده اند و این کودکان مستند شده اند، اما تعداد آنها بسیار بیشتر از این است.

وی افزود: بیشتر خانواده های این خردسالان به دلیل تهدیدات کادرهای پ.ک.ک علیه خانواده ها و فرزندان ربوده شده آنها از اعلام ربوده شدن فرزندان خود هراس دارند.

اوسو خاطرنشان کرد که اعضای پ.ک.ک این کودکان را با فعالیت های فرهنگی و هنری فریب می دهند و آنها را در مناطق تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک جذب می کنند و بسیاری از اعضای قبایل عرب در رقه، دیرالزور و حسکه از اعلام این امر به دلیل ترس آن ها از شهرت آداب و رسوم و سنت های قبیله ای خودداری می کنند.

این فعال حقوق بشر کرد توضیح داد: «نیروهای پ.ک.ک دو اردوگاه در الجزیره دارند، اولین اردوگاه جبل عبدالعزیز در حومه حسکه است که بیش از ۴۰۰ کودک را در خود جای داده است و دومی در دریک در شرق قامشلو است و صدها کودک را نیز شامل می شود.”

اوسو افزود: این کودکان اگر بخواهند به آغوش خانواده های خود بازگردند مورد ارعاب، ضرب و شتم و دستگیری کادر نظامی گروهک قرار می گیرند و خانواده های این کودکان به طرق مختلف مورد تهدید قرار می گیرند.

اوسو گفت: ماده چهار و ماده (۷۷) کنوانسیون ژنو ۱۹۷۷ شرکت کودکان را در جنگ ها و اقدامات نظامی به طور مستقیم یا غیرمستقیم ممنوع کرده است، بنابراین ربودن و به کارگیری کودکان جرم است.

اوسو گفت: “مسئولان نیروهای سوریه دموکراتیک و شاخه سیاسی آن، حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) و همچنین کادرهای پ.ک.ک باید در دادگاه های تخصصی بین المللی در قبال این جنایات و تخلفات پاسخگو باشند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین