۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • محکومیت اعضای پ.ک.ک در فرانسه به دلیل “تامین مالی تروریسم”

محکومیت اعضای پ.ک.ک در فرانسه به دلیل “تامین مالی تروریسم”

  • ۲۶ فروردین ۱۴۰۲
  • ۱۵۱ بازدید
  • ۰

دادگاهی در فرانسه اعضای گروه تروریستی پ.ک.ک را به اتهام «اخاذی و تأمین مالی تروریسم» به زندان محکوم کرد. دادگاه در نظر گرفت که جمع آوری کمک مالی از طریق اعمال “فشار” صورت گرفته است، در حالی که متهمان به نقش گروهک در مبارزه با تروریسم اشاره کردند. دادگاه پاریس در نظر گرفت که این افراد با اعمال «فشار» و «تهدید تکفیر از جامعه» در صورت عدم پرداخت، «مبلغ هنگفتی را جمع آوری کردند».

به گزارش انجمن بی تاوان، دیروز جمعه (۱۴ آوریل ۲۰۲۳)، دادگاه کیفری پاریس ۱۱ عضو گروه تروریستی پ.ک.ک را به حبس از سه سال تعلیق تا پنج سال محکوم کرد که یکی از آنها پس از محکومیت به‌ویژه در زمینه اتهامات «اخاذی» و «تامین مالی تروریسم»، به حالت تعلیق درآمد.

این کردهای ترک تبار از هفته گذشته به اتهام عضویت در «شبکه‌ای» متهم به جمع‌آوری «حقوق سلطنتی انقلابی» برای تأمین مالی گروه تروریستی پ.ک.ک در میان مهاجران کرد در جنوب شرقی فرانسه محاکمه شده‌اند.

دادگاه پاریس در نظر گرفت که این افراد با اعمال «فشار» و «تهدید طرد شدن از سوی جامعه» در صورت عدم پرداخت «مبلغ هنگفتی» جمع آوری کردند. و مانند چهار نفر از آنها در حالی که دستگیر شده اند و چهار نفر در حالی که آزاد هستند و دو نفر از آنها حضور نداشتند. دو مرد در زندان خواهند ماند و دو نفر دیگر نیز به زودی برای اجرای حکم احضار خواهند شد.

در طول دادگاه، وکلای مدافع به دنبال رد اصطلاح “تروریسم” بودند. آنها به ویژه “ابهام کامل” دولت فرانسه در رابطه با کردها را محکوم کردند که در مبارزه با دولت اسلامی “متحدان” و هنگامی که در ترکیه می جنگند “تروریست” محسوب می شوند.

موریل دزرو، رئیس دادگاه گفت: «تردیدی وجود ندارد که عناصر و حامیان پ‌ک‌ک در جبهه عراق و سوریه شرکت کردند و با گروه‌های جهادی جنگیدند».

وی افزود: “تعدادی از حملات و تحرکات خشونت آمیز به پ.ک.ک در ترکیه نسبت داده شد” و همچنین با اشاره به “اقدامات خشونت آمیز” در فرانسه (مانند خرابکاری ساختمان ها یا خودروهای متعلق به نمایندگان دولت ترکیه).

پیامدهای تروریسم!

با این حال، برای نشان دادن پیچیدگی های موضوع، دادگاه از درخواست دادستانی حمایت کرد و تصمیمی برای جلوگیری از حضور آنها در خاک فرانسه اتخاذ نکرد، تصمیمی که معمولاً در پرونده های تروریسم بر اساس “وضعیت پناهندگی” اکثریت متهمان گرفته می شود.

دادستان خاویر لوران تایید کرد که “خطری که آنها در ترکیه با آن روبرو بودند ثابت شده است.” رافائل کمپف، یکی از وکلای مدافع، از حفظ طبقه بندی “تروریستی” پشیمان است، که برای یکی از موکلانش پیامدهایی خواهد داشت، “که ممکن است وضعیت پناهندگی خود را از دست بدهد و به ترکیه بازگردانده شود”، جایی که او در انتظار حکم به اتهام تروریسم هشت سال زندان است.

مارتین میچان، وکیل مدافع نیز تأیید کرد: “درک اینکه قوه قضاییه فرانسه همچنان پ ک ک را به عنوان یک سازمان تروریستی طبقه بندی می کند، دشوار است. این تصمیم بر اساس ملاحظات سیاسی است، نه قانونی.”

تحقیقات نشان داد که یک شبکه مستقر در یک انجمن کردی در شهر جنوبی مارسی که به گفته دادستانی در حال جمع‌آوری نوعی مالیات اجتماعی، «حقوقی» است که به پ‌ک‌ک کمک مالی می‌کند.

بازرسان گفتند که شهادت‌ها و استراق سمع‌ها آزار و اذیت و اخراج اعضای دیاسپورا را نشان می‌دهد، و «مجموعه‌کنندگان مالیات» به‌طور خودسرانه کمک‌های افراد را بر اساس درآمد تخمینی آنها تعیین می‌کنند. محققان بر این باورند که سالانه حدود ۲ میلیون یورو (۲٫۲ میلیون دلار) در جنوب شرقی فرانسه جمع آوری می شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *