۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • محورهای عملیات روانی اسد، داعش و پ ک ک علیه ترکیه

محورهای عملیات روانی اسد، داعش و پ ک ک علیه ترکیه

  • ۶ تیر ۱۳۹۴
  • ۲۷۰ بازدید
  • ۰

تحولات اخیر در شمال سوریه، محورهای عملیات روانی اسد، داعش، پ ک ک علیه ترکیه را نشان می دهد
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری آناتولی،درچارچوب این عملیات روانی، سعی شد تا انعکاس متفاوت از تحولات اخیر در منطقه کوبانی (عین العرب)به افکار عمومی ترکیه وجهان و ادعایی مبنی بر حمایت ترکیه از داعش و گروه های تروریستی در پلاتفورم ها منتشر شود.

کارشناسان، اتهامات وارده علیه ترکیه را طرحی ازسوی حامیان گروه های تروریستی دانسته تاکید می کنند، این اتهامات با اهداف منصرف کردن ترکیه از ایفای نقش موثر و فعال در قبال حوادث اخیر در منطقه مرزی جنوبی این کشور برنامه ریزی شده است.

یاسین آکتای معاون حزب عدالت و توسعه ترکیه ، به دنبال این ادعای هدفمند مبنی بر حمایت کشورش از گروه تروریستی داعش گفت : ” همه این اخبار، با هدف کُند کردن نقش ترکیه در برابر رویدادهایی است که درکشورهمسایه جنوبی روی می دهد، انجام گرفته است. ”

آکتای ضمن تاکید بر اینکه ترکیه تا کنون در کنار دوستان سوری که دارای مشروعیت بین المللی هستند حرکت کرده است افزود: ” از آنجایی که امروز به نظر می رسد، کسانی که این اتهامات را علیه ترکیه به راه انداخته اند، دارای یک اجندای پنهان هستند. این اتهامات نیز بخشی از برنامه های پنهان اجندای مذکور است.”

دکتر محمد عاکف اوکور استاد دانشگاه گازی در آنکارا، از پاکسازی قومی در منطقه ابراز نگرانی کرده و گفت: ترکیه باید امنیت مرزهای خود را بهبود بخشد، برای حفظ امنیت ملی، جلو افرادی که را به پ ک ک ، ی پ گ و داعش می پیوندند را بگیرد.

وی اتهامات وارده علیه ترکیه را بی اساس خوانده اظهار داشت: این جریان ها باعث می شود تا نگرانی های پاکسازی قومی را به میان آورد. گسترش پاکسازی های قومی به معنی بروز درگیری های قومی است. گروه ی پ گ، از یک سو جهت دسترسی به اقتدار تلاش می کند تا زیر ساخت های دولتی را ایجاد کند. ازسوی دیگر می خواهند جوامع مختلف این منطقه را که هزاران سال با هم زندگی کرده اند، ازهم جدا سازند.

اوکور در پایان ضمن اشاره به این مطلب که پاکسازی قومی از حافظه پاک نمی شود تاکید کرد: ترکیه به منظور جلب توجه افکار عمومی جهان نسبت به ایجاد برخی از آماده سازی ها، نیاز به مداخله موثر دربرابر این موضوع دارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین