۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • مصاحبه
  • >
  • محمود رش عضو ارشد سابق پ.ک.ک : تلاش پ ک ک برای تحمیل اراده خود بر تک تک کُردها

محمود رش عضو ارشد سابق پ.ک.ک : تلاش پ ک ک برای تحمیل اراده خود بر تک تک کُردها

  • ۱۷ دی ۱۴۰۰
  • ۱۹۸ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، یکی از اعضای ارشد سابق این گروه مسلح گفت که (پ‌ک‌ک) قصد دارد سیاست‌ها، چشم‌انداز و اراده خود را بر همه کردها تحمیل کند.

محمود راش، رئیس سابق منطقه میدیا خودخوانده پ‌ک‌ک در گفت‌وگو با پایگاه خبری باس نیوز گفت: پ‌ک‌ک باید این حقیقت را درک کند که حتی اگر به طور موقت در هر نقطه که کردها حضور داشته باشند، برای همیشه از آن استقبال نمی‌شود.

راش، که در سال‌های اخیر پ‌ک‌ک را ترک کرد، ذهنیت پشت رهبری کنونی پ‌ک‌ک را توضیح می‌دهد.

پ ک ک سیاست اشتباهی را در سره کنی (رأس العین) و عفرین اعمال کرد و این مناطق کردنشین را به ترکیه از دست داد. چرا آنها نمی روند و این مناطق را پس نمی گیرند؟ اکنون آنها همان سیاست اشتباه را بر سنجار تحمیل می کنند و با این حال انتظار دارند که مورد تمجید قرار گیرند. نه، این یک سیاست اشتباه است. آنها باید شنگال را به مردمش بسپارند و از قربانی کردن ایزدی‌ها برای سیاست‌های اشتباه پ‌ک‌ک دست بردارند. ما می دانیم که پ.ک.ک توسط سایر کشورهای خارجی در سنجار راه اندازی شده است که در نهایت به خود پ.ک.ک نیز آسیب می رساند.

BasNews: کاری که پ ک ک در اقلیم کردستان انجام می دهد یک استراتژی یا یک تاکتیک است؟

محمود راش: این یک تاکتیک در استراتژی پ‌ک‌ک است. پ‌ک‌ک نمی‌تواند در  (ترکیه) حرکت کند، جایی که انتظار می‌رود میدان اصلی نبرد پ‌ک‌ک باشد. هر زمان که آنها موفق شدند برای استراتژی خود در ترکیه به پیروزی دست یابند، آنگاه می توانند برای توسعه سیاست های خود در سایر مناطق دست به کار شوند.

به طور کلی، کاری که پ‌ک‌ک انجام می‌دهد، سیاست اشتباهی است که خود را به همه تحمیل می‌کند. حتی در ترکیه، مردم پس از آنچه «جنگ خندق» نامیده می‌شود، از سیاست‌های آنها انتقاد می‌کنند. مردم می پرسند وقتی اراده مردم شکسته شود سنگر چه معنایی می تواند داشته باشد. این چه سیاستی است؟ پ.ک.ک درک روشنی از این وضعیت نداشت و این باعث شد گروه با یک تعطیلی گسترده در حوزه عمومی مواجه شود.

جهان توسعه یافته است و PKK اکنون به جنگ سنگر باز می گردد. این نتیجه معکوس داشته است. پ.ک.ک الان در موقعیتی نیست که حتی جمعیت زیادی را در ترکیه به خیابان بیاورد. چرا اینطور است؟ زیرا اراده مردم آنجا با سیاست اشتباه پ.ک.ک شکسته شده است. پ ک ک با کشتن چند افسر نظامی و چند سرباز [ارتش ترکیه] نمی تواند مسئله کردها را در ترکیه حل کند. در همین حال، پ ک ک بر تصمیمات خود پافشاری می کند. اجازه تولد و پیشرفت یک حزب سیاسی کردی جدید با دیدگاهی متفاوت را نمی دهد. هر کس مخالف سیاست های آن باشد از طریق تبلیغات نابود می شود. این در واقع خطرناک است.

BasNews: در حالی که تقریبا همه به پ ک ک هشدار می دهند، چرا همچنان بر سیاست اشتباه خود پافشاری می کند؟

محمود راش: بله، پ.ک.ک بر سیاست غلطی که منجر به رکود احزاب سیاسی کرد در انتخابات گذشته در ترکیه شد، اصرار دارد. این به حزب عدالت و توسعه کمک کرد تا با آرای قاطع کردهای ناامید در انتخابات پیروز شود. در کردستان سوریه نیز همچنان دفاتر ENKS را می سوزانند و به آنها حمله می کنند که نمی توانند در برابر فشارهای پ.ک.ک مقاومت کنند. آنها تلاش می کنند همین مشکلات را در اقلیم کردستان نیز ایجاد کنند، اما این در واقع برای همه گران تمام می شود و پ.ک.ک باید مسئول آن باشد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین