۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • محاکمه سرکرده زنان شاخه نروژ گروه تروریستی پ.ک.ک

محاکمه سرکرده زنان شاخه نروژ گروه تروریستی پ.ک.ک

  • ۱۹ آبان ۱۴۰۲
  • ۹۵ بازدید
  • ۰

سیرین توکپینار به اتهام رهبری یک سازمان تروریستی به ۱۵ تا ۲۲ سال حبس محکوم شد.

انجمن بی تاوان : دادستان ترکیه برای سیرین توکپینار به اتهام رهبری یک سازمان تروریستی به ۱۵ تا ۲۲ سال حبس محکوم کرد.
کیفرخواست ادعا می کند که متهم در ماه مه ۲۰۱۹ کمک های مالی خود را برای پ.ک.ک از طریق آلمان برای رسیدن به اعضای شمال عراق ارسال کرده است.

سرکرده گروه زنان پ‌ک‌ک در نروژ که اخیراً در عملیات مشترک اطلاعات ترکیه (MIT) و پلیس استانبول دستگیر شده است، اکنون در ترکیه به اتهام رهبری یک گروه تروریستی با محکومیت احتمالی بیش از ۲۲ سال زندان محاکمه شده است.

کیفرخواست دادستان ترکیه که روز پنجشنبه منتشر شد تاکید کرد که در نشستی در اسلو پایتخت نروژ، هواداران تروریست ساکن نروژ اقداماتی را برای ایجاد گروهی به نام “بنیاد همبستگی کردستان” انجام دادند. یک گروه پ‌ک‌ک که ادعا می‌شود یکی از شاخه‌های کرد هلال احمر است نیز به‌عنوان یک گروه کمک‌رسان در نروژ به رسمیت شناخته شد.

در کیفرخواست همچنین به دخالت انجمن فرهنگ کردهای بین النهرین در استاوانگر نروژ نیز با ارتباط با این گروه تروریستی اشاره شده است.

در کیفرخواست آمده است که در دهه ۱۹۹۰، متهم سیرین توک‌پینار با قاسم کوچو، عضو تروریست پ‌ک‌ک که اکنون متوفی است، ازدواج غیررسمی داشته است، و افزود که توک‌پینار هر سال به ترکیه سفر می‌کند و درباره خانواده‌های مرتبط با این گروه تروریستی که با آنها ملاقات می‌کرد، تحقیق می‌کرد و گزارش تهیه می‌کرد.

توکپینار مشارکت خود را در اقدامات مرتبط با تظاهرات سال ۲۰۱۲ برای آزادی رهبر تروریستی پ.ک.ک عبدالله اوجالان در مقابل شورای اروپا و همچنین بازدید از منطقه قندیل شمال عراق در سال ۲۰۱۴، جایی که این گروه تروریستی مستقر است، تایید کرد.

در کیفرخواست آمده است که در ماه مه ۲۰۱۹، متهم کمک‌های مالی را از طرف پ‌ک‌ک جمع‌آوری کرده و از طریق آلمان به اعضای این گروه تروریستی در شمال عراق منتقل کرده است.

ویدئوها مشارکت در فعالیت های پ.ک.ک را تایید می کند

در کیفرخواست آمده است که متهم در جلسات و رویدادهای سازماندهی شده توسط گروه تروریستی در نروژ شرکت کرده و فیلم های تلفن همراه از این فعالیت ها کشف شده است.

توکپینار ۳۰ سال پیش به همراه چهار فرزندش به طور غیرقانونی به نروژ گریخت.

دادگاه ترکیه این کیفرخواست را پذیرفت که برای توکپینار به اتهام رهبری یک سازمان تروریستی مسلح ۱۵ تا ۲۲ سال حبس دارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین