۱۰ فروردین ۱۴۰۳

متوجه شدم پژاک ضد بشریت است

  • ۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
  • ۲۲۹ بازدید
  • ۰

رئیس پژوهشگاه دفاع مقدس گفت: یک جوان کردستانی با توضیحات استادش در دانشگاه به حقیقت پی برده و از پیوستن به گروهک تروریستی پژاک منصرف شده بود.
به گزارش انجمن بی تاوان آذربایجان غربی نقل از فارس، سردار مراد پیری  در مجمع پژوهشگران دفاع مقدس استان کرمانشاه در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه، اظهار داشت: آن‌چه در دوران دفاع مقدس اندوخته‌ایم باید به نسل جوان انتقال دهیم و در این‌صورت توانسته‌ایم طبق فرمایشات مقام معظم رهبری عمل کنیم.
پیری تصریح کرد: ما که افتخار داشتیم در دوران دفاع مقدس در جبهه‌ها حضور داشته باشیم، الان باید در انتقال فرهنگ والای آن دوران به نسل جوان بکوشیم.
وی با بیان خاطراتی از عملیات کربلای ۵، بیان داشت: چند روز بعد از عملیات کربلای ۴ فرماندهان تصمیم گرفتند عملیات کربلای ۵ را اجرا کنند و این عملیات در شرایطی اجرا شد که صدام ملعون اعلام کرده بود، اگر از از موانع عبور کنید، کلید بصره را در اختیار شما می‌گذارم.
پیری ادامه داد: موانع پیش‌روی ترکیبی از کانال، سیم‌خاردار و مین بود که روی این موانع را آب فرا گرفته بود و عرض این موانع ۳ کیلومتر بود که رزمندگان اسلام با طراحی دقیق از این موانع عبور کردند و تا نزدیکی بصره پیش رفتیم و در واقع توان ارتش عراق در هم شکسته شد.
این رزمنده دوران دفاع مقدس افزود: این عملیات باعث شد قطع‌نامه ۵۹۸ نوشته شود و این قطع‌نامه به ضرر ما نبود.
ارتش آمریکا در امدادرسانی به مجروحان ۵/۱ ساعت کندتر از ما عمل می‌کند
پیری بیان داشت: ما در دوران دفاع مقدس آمبولانس‌ها و بیمارستان‌های صحرایی را زیر آتش و در خط مقدم آورده بودیم و از زمانی که رزمنده تیر می‌خورد تا وقتی مورد جراحی قرار می‌”رفت، ۱ ساعت طول می‌کشید و این زمان در ارتش آمریکا ۲ ساعت و نیم طول می‌:شد و همین تدبیر باعث شده بود که تلفات ما کمتر شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش بر توجه به دفاع مقدس در دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: تدوین ۲ واحد درسی در مراکز دانشگاهی صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس غیرممکن‌ها ممکن شد، اظهار داشت: ۳۶ کشور علیه ما اقدام کردند و در نهایت شکست خوردند و این نشان‌دهنده اندیشه دفاعی ما و نشات گرفته از دین ماست.
وی گفت: جنگ کویت و آمریکا یک هفته طول کشید و ۵ هزار کتاب در این‌باره نوشته شده و در کشور ما درباره ۸ سال ایستادگی، بعد از گذشت ۲۵ سال تنها ۱۵ هزار جلد کتاب نوشته شده است.
۸ سال دفاع مقدس می‌تواند بخشی از علوم انسانی و اسلامی را تامین کند
پیری ادامه داد: وقت کمی در اختیار داریم و باید علم و خاطراتی که در دل رزمندگان وجود دارد به رشته تحریر درآید و ۸ سال دفاع مقدس می‌تواند بخشی از علوم انسانی و اسلامی را تامین کند.
وی از یادگاران دوران دفاع مقدس خواست همت کنند اگر سندی از دوران دفاع مقدس دارند، برای استفاده همگان آن‌را در اختیار بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قرار دهند.
پیری با اعلام این موضوع که ۳ میلیون سند از دفاع مقدس در اختیار داریم، خاطرنشان کرد: با ۲ هزار و دویست دانشجو درس ۲ واحدی را در دانشگاه‌ها شروع کردیم و امروز ۲۱۰ هزار دانشجو این درس را می‌خوانند و این در حالی است که یک درس اختیاری است.

رئیس پژوهشگاه دفاع مقدس گفت: در کتاب جدیدی که تدوین کرده‌ایم از الفاظ نظامی استفاده نکرده‌ایم و با زبان جوان ۱۸ و ۲۰ ساله حرف زده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه کتاب‌های متعددی در آموزش و پرورش در حوزه دفاع مقدس وجود دارد، عنوان کرد: از کتاب‌های مقطع ابتدایی شروع کرده‌ایم و تا قبل از دانشگاه به آشنایی با دفاع مقدس و در دانشگاه به چرایی‌ها می‌پردازیم.

پیری اعلام کرد: سال گذشته ۴ میلیون نفر در قالب کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی رفته‌اند و ما باید بتوانیم در آینده از وجود راویان جوان استفاده کنیم.

وی تاثیر اساتید را بسیار زیاد دانست و با بیان خاطره‌ای از یک دانشجو، گفت: در کردستان فرزند یکی از دشمنان نظام که مادرش به گروهک تروریستی پژاک پیوسته بود، در یکی از کلاس‌های دروس دفاع مقدس حضور پیدا کرده بود و تا پایان ترم که استاد مربوطه به سئوالات او پاسخ داده بود، دچار تحول شده بود و به‌خاطر روشن شدن حقیقت برایش، به مادرش فشار آورده بود که از گروهک تروریستی پژاک جدا شود.

پیری تصریح کرد: این جوان به استادش گفته بود من هم تصمیم داشتم درس را رها کرده و  به پژاک ملحق شوم که با توضیحات شما متوجه شدم که حقیقت چیست و الان می‌دانم که پژاک ضد بشریت است و من می‌خواهم در مملکتم بمانم و به کشورم خدمت کنم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *