۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • مادر سوری خواهان بازگرداندن فرزند ربوده شده‌اش توسط تروریست‌های پ.ک.ک شد

مادر سوری خواهان بازگرداندن فرزند ربوده شده‌اش توسط تروریست‌های پ.ک.ک شد

  • ۲۷ شهریور ۱۴۰۲
  • ۱۱۰ بازدید
  • ۰

مادر سوری، از گروه تروریستی پ.ک.ک/ی.پ.گ که مورد حمایت آمریکاست، می‌خواهد پسرش را که در شهر عین العرب ربوده است، بازگرداند.

به گزارش انجمن بی تاوان، سعاد حاج خالف، مادر سوری که پسر ۱۵ ساله‌اش توسط گروه تروریستی پ.ک.ک/ی.پ.گ مورد حمایت آمریکا در منطقه عین‌العرب در شمال سوریه ربوده شد، منتظر بازگشت فرزند خود است.

گروه تروریستی پ.ک.ک/ی.پ.گ، به ربودن کودکان و نوجوانان در مناطق تحت اشغال خود ادامه می‌دهد.

این گروه تروریستی به کودکانی که برای آموزش مسلحانه به اردوگاهای خود ربوده است اجازه نمی‌دهد با خانواده‌های خود ارتباط برقرار کنند.

کودکانی که در اینجا تحت آموزش‌های مسلحانه قرار می‌گیرند در فعالیت‌های تروریستی این گروه استفاده می‌شوند.

گروه تروریستی پ.ک.ک/ی.پ.گ با ربودن کودکان در مناطق اشغالی رویاهای والدین و فرزندان هر دو را از بین می‌برد.

سعاد حاج خالف، مادر سوری که ۴ سال پیش هنگام کار در مزرعه‌ای در شهرستان عین‌العرب تحت اشغال گره تروریستی همسرش را بر اثر مین‌گذاری از دست داده، با پسرش تنها زندگی ‌می‌کرد.

این مادر سوری با پولی که از طریق کار در مزارع به دست می‌آورد زندگی مناسبی را برای پسرش فراهم می‌کرد، پس از ربوده شدن فرزندش توسط تروریست‌های پ.ک.ک/ی.پ.گ روزهای سختی را سپری می‌کند.

احمد خالف پسر ۱۵ ساله این مادر سوری در عین‌العرب توسط ساختار به اصطلاح سازمان جوانان «شبیبه الثوره» اسیر شد.

خالف درباره ربوده شدن فرزندش به خبرنگار آنادولو گفت: پسرم دو ماه و نیم پیش برای خرید سبزیجات به بیرون رفت و دیگر برنگشت و توسط این گره ربوده شد.

او با بیان اینکه از همسایه هایش مطلع شده است که فرزندش توسط تروریست‌ها ربوده شده است، گفت: «من به هر خیابان مانند دیوانه‌ها نگاه کردم تا او را پیدا کنم. در زمانی که پسرم بیرون رفت، ساختاری به نام شبیبه الثوره وابسته به این گره در حال گشت زنی بود. متوجه شدم که او را آن زمان برده‌اند.»

مادر دردمند سوری با بیان اینکه چندین بار برای اطلاع از سرنوشت پسرش به این گروه تروریستی مراجعه کرده است، گفت: «هر بار من را برگرداندند، ۵۰۰ دلار به آنها (پ‌ک‌ک/ ی.پ.گ) دادم، گفتند در اردوگاه فرهاد خلیل آموزش می‌بیند. به این اردوگاه در عین‌العرب رفتم و خواستم پسرم را به من بدهند اما به من ندادند».

مادر دردمند با بیان اینکه به سرکردگان این گروه اطلاع داده که پسرش هنوز جوان است و باید به مدرسه برود، ادامه داد: آنها آن را نپذیرفتند. فرزندم را به من ندادند. پسرم را نشان ندادند. آنها پسرم را که من او را خیلی دوست داشتم از من گرفتند. آیا این ساختار دموکراتیکی است که آنها مداوم از آن صحبت می‌کنند؟ من پسرم را می‌خواهم. هیچ چیز دیگری نمی‌خواهم، پسرم جنگجو نیست، جنگیدن بلد نیست، چیزی جز عکس‌های پسرم باقی نمانده، پسرم ربطی به جنگ ندارد.»

سازمان‌های بین‌المللی همچنین اقدامات پ.ک.ک/ی.پ.گ اجباری تسلیح کودکان را ثابت می‌کنند.

ویرجینیا گامبا، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در مورد کودکان در درگیری‌های مسلحانه در ۲۹ ژوئن ۲۰۱۹ در دفتر ژنو این سازمان با فرهاد عبدی شاهین، یکی از سرکردگان گروه تروریستی پ.ک.ک/ی.پ.گ که از اسم رمز «مظلوم عبدی» استفاده می‌کند، دیدار و طی یک مراسم رسمی یک “سند برنامه عمل برای آزادی جنگجویان کودک” در بند این گروه تروریستی را امضا کردند.

ترکیه در این مورد یادداشت اعتراضی به سازمان ملل داده بود.

شورای حقوق بشر سازمان‌ملل در گزارش خود که در ۱۶ ژانویه ۲۰۲۰ منتشر شد، یافته هایی را به اشتراک گذاشت که تروریست های پ.ک.ک/ی.پ.گ از کودکان به عنوان «جنگجو» در سوریه استفاده می‌کنند.

حمایت‌های آمریکا از پ.ک.ک/ی.پ.گ درحالی ادامه دارد که به ربایش و سوء‌استفاده نظامی از کودکان توسط این گروه تروریستی در چندین گزارش بین‌المللی از جمله گزارش شورای حقوق بشر سازمان ملل در ۱۶ ژانویه ۲۰۲۰ و حتی گزارش وزارت امور خارجه آمریکا در ۲۶ ژوئن ۲۰۲۰ اشاره شده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین