۱۸ شهریور ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • مادر سوری خواستار بازگرداندن فرزند ربوده شده‌اش توسط تروریست های پ.ک.ک شد

مادر سوری خواستار بازگرداندن فرزند ربوده شده‌اش توسط تروریست های پ.ک.ک شد

  • ۱ مهر ۱۴۰۲
  • ۱۳۸ بازدید
  • ۰

مادر سوری، از گروه تروریستی پ.ک.ک/ی.پ.گ که مورد حمایت آمریکاست، می‌خواهد پسرش را که در شهر تل‌ابیض ربوده‌اند، بازگرداند.

به گزارش انجمن بی تاوان، ضحیه الخلیل یک مادر سوری که فرزندش ۶ سال پیش توسط گروه تروریستی پ.ک.ک/ی.پ.گ مورد حمایت آمریکا، در منطقه تل‌ابیض از توابع استان رقه در شمال شرق سوریه ربوده شد، می‌خواهد قبل از اینکه چشمانش را به روی زندگی ببندد به فرزندش برسد.

گروه تروریستی پ.ک.ک/ی.پ.گ، به ربودن کودکان و نوجوانان در مناطق تحت اشغال خود در سوریه ادامه می‌دهد.

این گروه تروریستی به کودکانی که برای آموزش مسلحانه به اردوگاهای خود ربوده است اجازه نمی‌دهد با خانواده‌های خود ارتباط برقرار کنند.

علاء الخلیل فرزند ضحیه الخلیل در ۱۴ سالگی در جریان اشغال تل‌ابیض توسط گروه تروریستی پ.ک.ک/ی.پ.گ در سال ۲۰۱۷ توسط این گروه ربوده شد.

مادر علاء درباره ربوده شدن فرزندش به خبرنگار آنادولو اظهار داشت: «پسرم در حالی که در حال رفتن به مدرسه در تل‌ابیض بود توسط این گروه ربوده شد. او به مدرسه رفت و برنگشت. من خیلی به دنبالش گشتم. این کروه به من گفت که پسرم پیش آنها نیست اما دروغ گفتند. ۱۲ روز پس از ربوده شدن پسرم، پدرش از غم او درگذشت.»

الخلیل که نمی‌دانست پسرش زنده است یا نه، گفت: «او کوچک‌ترین پسرم بود، او ارزش‌ترین من بود، ۶ سال است که کسی او را ندیده و کوچک‌ترین خبری از او نشنیده‌ایم. من هم با فکر کردن به او مریض شدم.»

این مادر سوری با بیان اینکه به دلیل اینکه مداوم گریه می‌کند دچار مشکل بینایی شده است، گفت: «باور کنید یا نه، ما ۶ سال است که در تعطیلات هیچ غذایی با گوشت نپخته‌ایم. دو تکه لباس از او باقی مانده است. آنها را نگه می‌دارم. با نگاه کردن به آنها در خاطرات گم می‌شوم. او شیرینی‌ها را خیلی دوست داشت. از اون روز هیچ شیرینی به خونه‌ام راه ندادم. اینقدر بهش فکر می‌کنم که یادم رفته به‌جز او پسر دیگری هم دارم.»

الخلیل با بیان اینکه از تروریست‌هایی که با شروع عملیات چشمه صلح در اکتبر ۲۰۱۹ در نزدیکی خانه او جمع شده بودند، دوباره از سرنوشت فرزندش پرسیده است، گفت: «به من گفتند که ‘او را ما با خود بردیم، پسرت در کوه است. فراموشش کن’.»

این مادر سوری خطاب به سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر گفت: «من پسرم را می‌خواهم، اگر زنده است او را می‌خواهم، اگر مرده است، از او خبر می‌خواهم. می‌خواهم پسرم را قبل از اینکه چشمانم را به روی زندگی ببندم، ببینم.»

شورای حقوق بشر سازمان‌ملل در گزارش خود که در ۱۶ ژانویه ۲۰۲۰ منتشر شد، یافته‌هایی را به اشتراک گذاشت که تروریست‌های پ.ک.ک/ی.پ.گ از کودکان به عنوان «جنگجو» در سوریه استفاده می‌کنند.

حمایت‌های آمریکا از پ.ک.ک/ی.پ.گ درحالی ادامه دارد که به ربایش و سوء‌استفاده نظامی از کودکان توسط این گروه تروریستی در چندین گزارش بین‌المللی از جمله گزارش شورای حقوق بشر سازمان ملل در ۱۶ ژانویه ۲۰۲۰ و حتی گزارش وزارت امور خارجه آمریکا در ۲۶ ژوئن ۲۰۲۰ اشاره شده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین