۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • لیلا زانا: اوجالان در نوروز ۲۰۱۵ آزاد می‌شود

لیلا زانا: اوجالان در نوروز ۲۰۱۵ آزاد می‌شود

  • ۹ فروردین ۱۳۹۳
  • ۳۱۰ بازدید
  • ۰

نماینده ی دیاربکر اعلام کرد که اگر کردهای ترکیه با رای بالا شهردارهای وابسته به حزب صلح و دموکراسی را برگزینند، اوجالان در مذاکرات صلح از قدرت بیشتری برخوردار می شود.

انجمن بی تاوان آذرباجان غربی به نقل از خبرگزاری DIHA، لیلا زانا نماینده ی دیاربکر که در آستانه ی انتخابات به منظور حمایت تبلیغاتی از نامزدهای نزیک به پ.ک.ک به چند شهر کردنشین در استان های حکاری، شرناخ، وان و باتمان سفر کرده است، امروز در جمع مردم باتمان و درباره ی انتخابات شهرداری های ترکیه گفت:« انتخاباتی که در روز سی ام ماه مارس (دهم فروردین) برگزار می شود؛ صرفا برگزیدن چند شهردار برای اداره ی شهرهای کوچک و بزرگ نیست و این موضوع بر مسائل کلان مرتبط با کردها ترکیه تاثیر می گذارد. اگر کردها در این انتخابات به نامزدهای حزب صلح و دموکراسی رای دهند و آنان را با رای بالا انتخاب کنند، جناب اوجالان نیز در مسیر مذاکرات صلح در برابر دولت ترکیه از قدرت بالاتری برخودار می شود و دست او بازتر از قبل خواهد بود. در صورتی که در این انتخابات بتوانیم پیروزی بزرگی به دست بیاوریم، در نوروز سال آینده جناب اوجالان در کنار ما خواهد بود و همه ی ما شاهد آزادی او از زندان خواهیم بود».
لیلا زنا دیروز نیز در جمع کردهای شمدین حکاری گفت:« موضوع برگزاری کنگره ی ملی کُرد برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است ما متاسفانه هم اکنون موانعی بر سر راه برگزاری این نشست بزرگ وجود دراد و به همان اندازه که ما دوست داریم این کنگره برگزار شود، برخی قدرت های منطقه، خواهان عدم برگزاری آن هستند».
عبدالله اوجالان رهبر زندانی پ.ک.ک از لیلا زانا خواسته بود برای انتخابات پیش رو در شهر دیاربکر خود را به عنوان نامزد معرفی کند اما لیلا زانا این پیشنهاد را رد کرده و اعلام کرد که از شرایط جسمی مناسبی برای تقبل این پست برخوردار نیست. در حال حاضر گلتن کشاناک به عنوان نامزد حزب صلح و دموکراسی در انتخابات شهرداری های به مصاف غالب انصاری اوغلو نماینده ی حزب عدالت و توسعه رفته و شواهد نشان می دهد که خانم کشاناک با اختلافی بین ۸ تا ۱۰ درصد فرد پیروز در این رقابت حساس خواهد بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین