۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • لشکرکشی ترکیه به عمق خاک اقلیم کردستان

لشکرکشی ترکیه به عمق خاک اقلیم کردستان

  • ۶ تیر ۱۳۹۷
  • ۳۹۱ بازدید
  • ۰

عضو شورای رهبری حزب دمکرات کردستان (پارتی) اذعان کرد که ارتش ترکیه به عمق خاک اقلیم کردستان لشکر کشی کرده و در حال انجام دادن عملیات نظامی گسترده ای است.

به گزارش انجمن بی تاوان ،فاضل بشارتی در گفتگو با سایت خبری SNNاذعان کرد که ارتش ترکیه به عمق خاک اقلیم کردستان پیشروی کرده و گفت که نظامیان ترکیه عملیات خود را در خاک اقلیم آغاز کرده و پیشروی های زیادی در مناطق سیدکان و خواکورک اقلیم داشته و این خود لشکرکشی آشکاری است که ترکیه آن تا عملاً انجام داده است.

عضو شورای رهبری حزب دمکرات کردستان نیروهای پ.ک.ک را مورد انتقاد قرار داده و گفت که حضور این نیروها در منطقه قندیل اقلیم کردستان بهانه ای برای حمله به دست ترکیه داده و تأکید کرد که این حزب مخالف تحرکات نظامی دیگر کشورها در خاک اقلیم کردستان است و بارها خواستار خروج پ.ک.ک از اقلیم و انتقال میدان فعالیت های آن ها به کردستان ترکیه، شده است.

وی با اشاره به اینکه اگر نیروهای پ.ک.ک، در اقلیم حضور نداشته باشند این کشور نیز به خود اجازه نمی دهد به عمق خاک اقلیم لشکرکشی کند، گفت که اگر پایگاه اصلی پ.ک.ک، در اقلیم نباشد، موضع اقلیم نیز در مقابل ترکیه می تواند تغییر کند و جامعه جهانی و نهادهای بین المللی را از تعرض و حمله ترکیه به خاک اقلیم مطلع می کند.

بشارتی همچنین هرگونه همکاری حزب دمکرات با لشکرکشی ترکیه به خاک اقلیم را تکذیب کرد و اعلام کرد که این اتهامات از سوی بازندگان سیاسی و با هدف تبلیغات علیه این حزب صورت گرفته است.

نظامیان ترکیه از چند ماه پیش تاکنون وارد عمق ۳۰ کیلومتری خاک اقلیم کردستان شده و تحت عنوان حمله به پ.ک.ک اقدام به عملیات نظامی گسترده در مناطق مسکونی اقلیم و بمباران هرروزه این مناطق کرده اند و در نتیجه این عملیات شمار بسیاری از شهروندان اقلیم جان خود را از دست داده و مجروح شده و خسارات شدیدی به این مناطق وارد و ده ها روستا خالی از سکنه شده است.

در مقابل پ.ک.ک نیز هدف اصلی این حملات ترکیه را اشغال اقلیم کردستان دانسته و خواهان مقابله مردم و دولت اقلیم با آن شده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین