۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • عراق خواستار خلع سلاح «پ‌.‌ک.ک» در کشورش شد

عراق خواستار خلع سلاح «پ‌.‌ک.ک» در کشورش شد

  • ۶ تیر ۱۳۹۷
  • ۲۸۶ بازدید
  • ۰

نخست‌وزیر عراق بر ضرورت خلع سلاح کلیه گروه‌های مسلح در خاک این کشور بویژه عناصر پ‌.‌ک.ک تاکید کرد.

به گزارش انجمن بی تاوان به نوشته پایگاه خبری «السومریه نیوز»، وی در کنفرانس خبری هفتگی‌‌اش که سه‌شنبه هر هفته برگزار می‌شود، گفت که برخی به دنبال ترویج اقدامات تروریستی و نشر اکاذیب برای تضعیف کشورند و برخی می‌خواهند که منازعات سیاسی در کشور به نقطه‌ای بی بازگشت برسد.

حیدر العبادی در ادامه، خلع سلاح کلیه گروه‌های مسلح در سراسر عراق به ویژه عناصر حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) را خواستار شد.

العبادی در ۱۹ فوریه ۲۰۱۸، آغاز اقدام برای خلع سلاح گروه‌های مسلح در بغداد و استانهای مختلف عراقی و انحصار آن به دست دولت را اعلام کرده بود که با تایید و حمایت سیاسی و مردمی همراه شد.

نخست‌وزیر عراق در ادامه کنفرانس خبری روی گذشته‌اش، اعلام کرد که در نشست هفتگی امروز هیات دولت درباره کنترل مرزهای مثلث عراقی، ترکی و ایرانی رایزنی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به ربوده شدن چند شهروند عراقی در جاده کرکوک – دیالی اشاره کرد و آن را جنایتی تروریستی دانست و در عین حال خواستار عدم انتشار اخبار غیردقیق و غیرموثق درباره این مسئله شد.

نیروهای امنیتی عراق، چند روز پیش در پی نشست با فرماندهی کل نیروهای مسلح این کشور، چند تروریست مرتبط با پرونده ربودن شش شهروند عراقی در جاده کرکوک – دیالی را دستگیر کرد.

العبادی در ادامه تاکید کرد که تلاشی غیرطبیعی برای ناکام گذاشتن پروسه انتخابات از طریق آتش زدن صندوق‌های رای، لو رفتن سوالات امتحانی و ربودن شهروندان عراقی در جریان است.

وی با اشاره به نگرانی‌های موجود درباره لغو توافق کاهش تولید نفت ابراز نگرانی کرد و گفت: هیأت دولت عراق در نشست هفتگی‌اش مسئله مشارکت در نشست اوپک را بررسی کرد.

نیروهای امنیتی عراق، چند روز پیش در پی نشست با فرماندهی کل نیروهای مسلح این کشور، چند تروریست مرتبط با پرونده ربودن ۶ شهروند عراقی در جاده کرکوک – دیالی را دستگیر کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین