۱۰ فروردین ۱۴۰۳

قوانین عجیب و غریب رفع نیازهای غریزی در پ.ک.ک و پژاک

  • ۲۲ دی ۱۴۰۱
  • ۵۲۰ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : سکسوالیته به معناهای میل جنسی، احساس جنسی، رابطهٔ جنسی، جنسیت، رفتارهای جنسی، غریزهٔ جنسی و نظائر آن معنا شده است. این اصطلاح شامل پدیدهٔ تولید مثل جنسیِ موجودات زنده، آمیزش جنسی، و درنهایت بسیاری از پدیده‌هایِ فرهنگیِ مرتبط با رفتارهای جنسی است.  مطالعاتِ امور جنسی، حوزه‌ای بسیار نوپاست و به بررسی جنبه‌های مختلف (هنری، فرهنگی، اقتصادی، جغرافیایی، تاریخی، ادبی، سیاسی، و روان‌شناختی) امور جنسی می‌پردازد.

در بررسی فلسفی سکسوالیته به  آمیزش جنسی و موضوعات مرتبط پرداخته میشود . اینکه چه چیزی باعث به وجود آمدن احساسات جنسی می‌شود؟ و بطور کلی این موضوع به عنوان یک پدیده طبیعی و غریزی تقریبا در بین تمام مکاتب با یک الگوی منطقی دنبال می شود . در این میان انحرافات متعددی شناسایی شده است که خادج از غریزه طبیعی انسان می باشد و غاطبه انسانها به صورت فطری از آن دوری می کنند ولی در دنیای پیرامون ما انواع نادری هم وجود دارند که با نگاهی منحصر به فرد این غریزه طبیعی را با چالشی عجیب و غریب روبرو ساخته اند.

در میان تصاویری که از مردان و زنان عضو در جدایی طلبان پ ک ک و اقمار آن نظیر پژاک، کودار، ی.پ.گ و … منتشر میشود زندگی در کوهستان های شمال عراق در چادرها و غارها و به روش انسانهای نخستین همراه با کمترین امکانات نمایش داده میشود ولی به دلیل ساختار بسته و پلیسی حاکم بر این گروه تقریبا هیچ خبرنگار آزادی موفق به حضور آزادانه در میان این جدایی طلبان نشده است. اما خروج تقریبا قابل توجه نفراتی که زمانهای مختلفی از سه ماه تا چند سال را در میان این گروه شبه نظامی جدایی طلب حضور داشته اند در کنار بیان وقایع و رخدادها و مناسبات درونی این گروه نشان می دهد که روابط حاکم بر این گروه از ساخت بسیار عجیب و بعضا غیر انسانی برخوردار است که لزوم ورود نهادهای حقوق بشری و انسان دوستانه را به این موضوع مهم جلوه می کند .

بر اساس مشاهدات ازدواج و فرزند آوری در پ ک ک و گروه های اقماری آن ممنوع است به گونه ای که سالها است تنها کودکانی که در این گروه شبه نظامی دیده شده اند کودکانی هستند که برای بکارگیری به عنوان سرباز در پ ک ک وارد شده اند. به همین دلیل روابط جنسی نیز با محدودیت ویژه ای روبرو می باشد ولیکن به جهت آنکه نمیتوان این غریزه طبیعی و انسانی را منکوب کرد لذا این غریزه طبیعی تبدیل به روابط زیر زمینی شده است. اما اینکه چرا پ ک ک و اقمار آن ازدواج را ممنوع کرده اند به این دلیل است که در صورت آزادی ازدواج دیگر نمیشود که مردان و زنان را استثمار کرد و بهره کشی کرد.

اما جالب تر زمانی است که به دلیل شیوع گسترده روابط زیر زمینی جنسی در پ ک ک و اقمار آن این گروه شبه نظامی قوانینی را وضع میکند که آن نیز در جای خود قابل تامل است.

تدابیر خشن و غیر انسانی پ ک ک و اقمار آن برای کسانی که به دلیل ممنوعیت ازدواج اقدام به برقراری روابط جنسی نمایند اینگونه است ؛

اگر فرد در مرتبه اول اقدام به انجام روابط جنسی نماید باید به مافوق خود که قومتان نامیده میشود نامه نوشته و ابراز ندامت کند. اما اگر در بار دوم به این کار دست بزند او را از کشیدن سیگار و خوردن چای به مدت چند روز منع می کنند!!

اما اگر در بار سوم اقدام به برقاری روابط جنسی نماید دست و پای او را به مدت دو روز می بندند!! و اگر بار چهارم چنین کند او را به زندان می اندازند. و این در حالی است که  یکی از این جوانان کرد که خود زندانبان زندان پ ک ک بوده از شرایط بسیار ناگوار محل نگهداری زندانیان نیز سخن می گفت .

از نکات قابل تامل اینکه در این خصوص روابط زنان و مردان دفاعیات مردان پذیرفته نیست و ادعاهای زنان بدون گوش دادن به دفاع مردان پذیرفته می شود و همین مسئله باعث شده تا زنان برای آنکه مردان را تحت کنترل و اعمال قدرت خود قرار دهند آنها را تهدید می کنند که اگر به حرفهای آنها گوش نکنند مدعی روابط جنسی با خود می شوند.

بهر حال این قوانین غیر انسانی و محدودیت های عجیب و غریب در کنار شعارهای پرطمطراق آزادی خواهی پارادوکسی است که باید درباره آن بیش از پیش سخن گفت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *