۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • مصاحبه
  • >
  • قتل و خونریزی سهم ساکنان مناطق تحت کنترل پ.ک.ک

قتل و خونریزی سهم ساکنان مناطق تحت کنترل پ.ک.ک

  • ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
  • ۸۶ بازدید
  • ۰

یکی از رهبران کرد سوریه گفت که بحران‌ها در مناطق تحت کنترل گروه تروریستی پ‌ک‌ک و شاخه های اقماری آن برای مشغول ساختن مردم به آنچه که هست و سرپوش گذاشتن بر آنچه هستند با هدف ریشه کن کردن کردها از مناطق خود و محو هویت ملی آنها، حکایت از شکست کامل مدیریت پ.ک.ک در زمینه های مختلف بهداشتی، آموزشی، خدماتی، اداری و امنیتی دارد.

به گزارش انجمن بی تاوان، مهندس شاهین احمد یکی از رهبران حزب دمکرات کردستان – سوریه گفت: شرایط زندگی در تمام مناطق سوریه سخت است و در نتیجه شرایط جنگی و کنترل مافیا و جنگ روز به روز بدتر می شود. دلالان همه جنبه های زندگی و منابع درآمد، نبود فرصت های شغلی و سقوط لیره سوریه در مقابل ارزهای دیگر به ویژه دلار، عدم کنترل بازارها و دست کشیدن مردم از طمع بازرگانان. که عمدتاً از نزدیکان یا شرکای مقامات بالفعل هستند که کل منطقه سوریه را کنترل می کنند.

احمد افزود: «بحران‌ها در مناطق تحت کنترل پ‌ک‌ک ایجاد و ساخته می‌شوند تا مردم را به خود مشغول کرده و آنچه را که در حال رخ دادن است در قالب یک نقشه مخرب با هدف تکمیل پروژه محمد طالب هلال و حزب بعث با هدف از بین بردن ریشه‌کن‌کردن آن‌ها سرپوش بگذارد.

وی افزود: «بنابراین، وضعیت در مناطق تحت کنترل آنچه مدیریت خودمختار نامیده می شود، خودمختاری از نظر شکاف بین مناطق دیگر بهتر از بقیه مناطق سوریه نیست. سطح درآمد و قیمت‌ها و عدم ثبات قیمت‌ها در میان نبود نظارت کامل بر بازارها و از دست رفتن دوره‌ای برخی از مواد اولیه و دشواری تهیه آنها با قیمت‌های گزاف روبه فزونی است.

احمد ادامه داد: اگرچه منطقه تحت کنترل پ‌ک‌ک به دلیل وجود منابع طبیعی مختلف، وجود رودخانه‌ها و دریاچه‌ها و در دسترس بودن آب لازم برای آبیاری انواع محصولات کشاورزی، غنی‌ترین منطقه سوریه محسوب می‌شود. وجود بیش از ۷۵ درصد از منابع مهم معدنی نفت و گاز سوریه در آن منطقه و با وجود این همه کالا و ثروت، اداره به اصطلاح خودمختار که به طور کامل تحت کنترل کادرهای پ.ک.ک است، در زمینه های مختلف به طور کامل شکست خورده است.

وی افزود: به دلیل اینکه در نتیجه کنترل مطلق کادرهایی که با مردم منطقه بیگانه هستند و از خارج سوریه هستند و در اکثریت آنها فاقد تجربه هستند، یک سیاست سیستماتیک برای مدیریت بد منابع وجود دارد و متخصص نیستند و صلاحیت علمی ندارند، فقط آن ثروت را غارت می کنند و به حساب افراد جناحی که تصمیم پ.ک.ک را کنترل می کنند به خارج منتقل می کنند.

احمد توضیح داد: «موضوع به تحمیل حق‌الامتیاز ختم نمی‌شود، زیرا غارت مستمر و سیستماتیک کل ثروت مردم و غیره نیز مطرح است.

احمد ادامه داد: متأسفانه در نتیجه طولانی شدن بحران و مدیریت آن توسط عوامل مختلف درگیر در امور سوریه، خروج کامل ابتکار و تصمیم گیری از دست، همه سوریه در وضعیت بی ثباتی به سر می برد. سوری ها و عدم وجود هیچ نشانه ای از راه حل های سیاسی جدی مطابق با ارجاع ژنو ۱ ۲۰۱۲ و تمام قطعنامه های بین المللی.” زندگی، ایجاد همه دلایل برای سوق دادن بقیه مردم به ویژه انرژی های جوانان به ترک وطن و رفتن به سوی ناشناخته ها، زیرا اکثریت قاطع جوانان برای فرار از مرگ و سربازی اجباری خارج از کشور هستند.

این سیاستمدار کُرد افزود: در مناطق تحت کنترل پ‌ک‌ک، فرصتی برای جوانان باقی‌مانده وجود ندارد، مگر اینکه سلاح پ.ک.ک را حمل کنند یا در بدنه آن کار کنند تا مبالغی را به دست آورند که به سختی بخشی از نیازهای معیشتی را تامین کنند. منتظر سرنوشت محتوم خود در مسیرهای درگیری آشکار و جنگ های پوچ این گروه تروریستی برای حذف حضور ملی کرد و اجرای طرح فوق که به کوره های زباله سوز تبدیل شده است.»

شاهین احمد، رهبر کردهای سوریه، خاطرنشان کرد که «پ‌ک‌ک عمدتاً با کردستان سوریه به‌عنوان مخزن یا مخزن منابع انسانی و مالی سر و کار دارد تا جنگ‌های پوچ خود را با انرژی‌های جوانان گسترش دهد و این جنگ‌ها را از طریق حق‌الزحمه و ثروت‌های مختلف مردم ما تأمین کند. ”

وی گفت: آنچه در مناطق کردستان سوریه اتفاق می افتد عجیب نیست، زیرا این منطقه بر اساس توافقنامه معروف (دوکان) و با شرایطی خارج از حوزه های مورد علاقه مردم کرد در سوریه به پ.ک.ک واگذار شد. و کاری که پ.ک.ک انجام می دهد اجرای طرحی است که بین حزب و رژیم و سایر احزاب منطقه ای توافق شده است و هر یک از طرفین سهم خود را از آن ثروت و منابع دارند و سهم مردم محدود به تقدیم خون است. و با توجه به وضعیت تنش و بی ثباتی موجود، مناطق خود را به محیط های دافعه تبدیل کرده و عرصه های باز برای جنگ پ.ک.ک با ارتش ترکیه و جناح های مخالف عرب سنی تبدیل شده است.

وی در ادامه گفت: «هرکس می‌خواهد مطمئن شود که پ.ک.ک چه می‌کند، باید از روستاهای الغمر دیدن کند و وسعت آن‌ها را قبل از واگذاری منطقه به پ‌ک‌ک و امروز که آن شهرک‌ها پراکنده شده است، مقایسه کند.ث

شاهین احمد در پایان خاطرنشان کرد: «بحران معیشتی در منطقه نتیجه‌ای پیش‌فرض و نتیجه طبیعی سیاست‌های پ‌ک‌ک و نام‌های مختلف سوری آن و تلاش‌های مستمر آن برای مبارزه با تمام کسانی است که در مقابل این نقشه توطئه‌آمیز ایستاده‌اند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین