۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • قتل شهروندان ایزدی بدست عناصر پ.ک.ک در شنگال

قتل شهروندان ایزدی بدست عناصر پ.ک.ک در شنگال

  • ۱۵ تیر ۱۴۰۱
  • ۱۹۳ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان قتل دو مرد از یک قبیله عرب باعث اعتراضات جدید علیه حکومت پ.ک.ک در منطقه کوهستانی سنجار عراق شده است.

مشخص شد که اعضای یگان های حفاظت سنجار (YBS)، یک شبه نظامی ایزدی وابسته به گروه تروریستی (PKK) متهم به قتل هستند.

فعالان ایزدی این قتل ها را محکوم کردند و YBS را به تشدید عمدی تنش های فرقه ای متهم کردند.

ابراهیم خدایدا کاسو در بیانیه ای ویدئویی که توسط گروه جامعه مدنی خانه ایزدی مستقر در شنگال منتشر شد، گفت: «این یک اقدام تحریک آمیز سیاسی بود که برای برانگیختن نفرت بین ایزدی ها و همسایگان عرب آنها طراحی شد.

گزارش‌های محلی می‌گویند که پس از درخواست نایف الشماری، نماینده پارلمان، سیاستمدار قبیله‌ای که اعضای آن کشته شدند، دولت با اعزام نیروهای ویژه ضد تروریسم به سنجار موافقت کرده است.

این رویداد نمونه دیگری از ناتوانی بغداد در مهار گروه‌های شبه‌نظامی است که بدون مجازات عمل می‌کنند و حکومت قانون عراق را نادیده می‌گیرند.

سنجار که زمانی تحت کنترل داعش بود، از زمان آزادسازی آن در سال ۲۰۱۵ توسط گروه‌های مسلح متحد بغداد کنترل می‌شد. این گروه‌ها شامل یگان‌های بسیج مردمی (PMU) و YBS هستند.

حضور آنها کمک های بشردوستانه و تلاش های بازسازی را با مشکل مواجه کرده است و تهدیدی امنیتی برای ده ها هزار آواره ای است که منتظر بازگشت به سنجار هستند.

شیخ عبدالله الشمری، یکی از رهبران قبیله الشمری که اعضای آن کشته شدند، در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی عراقی الشرقیه در ۷ سپتامبر، پ ک ک و گروه های وابسته به آن را به بی ثبات کردن سنجار متهم کرد.

او گفت: «تجاوزات آنها منجر به کشتار و جنگ شده است. ما علیه القاعده و داعش جنگیدیم و هزینه گزافی [برای محافظت از] محله‌هایمان پرداختیم.»

YBS همچنین توسط فعالان ایزدی متهم به آزار و اذیت، آدم ربایی و جذب کودکان خردسال در نیروهای خود است. ترکیه همسایه، که پ‌ک‌ک را یک تهدید وجودی می‌داند، اوایل سال جاری حملات هوایی را به سنجار آغاز کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین