۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • قبایل عرب ۳ کودک را که توسط پ.ک.ک مجبور به جنگیدن شده بودند به اسارت گرفتند

قبایل عرب ۳ کودک را که توسط پ.ک.ک مجبور به جنگیدن شده بودند به اسارت گرفتند

  • ۲۵ آذر ۱۴۰۲
  • ۱۰۱ بازدید
  • ۰

در درگیری شب گذشته بین قبایل عرب و پ.ک.ک/ ی.پ.گ در استان دیرالزور در شرق سوریه، ۳ کودک در حال جنگ با قبایل عرب به دام افتادند.

به گزارش انجمن بی تاوان، از اوت ۲۰۲۳ درگیری‌های مکرر بین قبایل عرب و سازمان تروریستی در مناطق تحت اشغال تروریست‌های پ‌ک‌ک/ ی‌پ‌گ در دیرالزور رخ داده است.

بر اساس اطلاعات دریافتی از منابع محلی، درگیری در شهر شوش از توابع شهرک ابوبدران در شرق دیرالزور رخ داده است.

س.چ ۱۶ ساله، ت.م ۱۳ ساله و ب.ک ۱۶ ساله که در جریان درگیری بین قبایل عرب و سازمان به زور توسط PKK/YPG به خدمت گرفته شده بودند، در حین مبارزه با قبایل عرب در منطقه دستگیر شدند.

ویرجینیا گامبا، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور «کودکان در درگیری‌های مسلحانه»، با فرهاد عبدی شاهین، سرکرده PKK/YPG، با نام رمز «مظلوم عبدی» در ۲۹ ژوئن ۲۰۱۹ در دفتر ژنو سازمان ملل دیدار کرد.

شورای حقوق بشر سازمان ملل در گزارش خود که در ۱۶ ژانویه ۲۰۲۰ منتشر شد، یافته هایی را به اشتراک گذاشت که تروریست های پ.ک.ک/YPG از کودکان به عنوان “جنگجو” در سوریه استفاده می کنند.

در «گزارش قاچاق انسان در سال ۲۰۲۰» که در ۲۶ ژوئن ۲۰۲۰ توسط وزارت امور خارجه آمریکا منتشر شد، عضوگیری کودکان برای جنگ توسط سازمان تروریستی PKK/YPG نیز در دستور کار قرار گرفت.

روز گذشته درگیری های خشونت آمیزی در ۱۲ نقطه در دیرالزور بین قبایل عرب تحت فشار پ.ک.ک/YPG و سازمان تروریستی مورد حمایت آمریکا رخ داد.

قبایل عرب اخیراً حملات شبانه ای را به پست های بازرسی جاده ای و مقرهای سازمان تروریستی انجام داده اند.

قبایل عرب در عملیاتی که بین ۲۷ اوت تا ۱۳ سپتامبر انجام دادند، در مجموع ۳۳ روستا در استان های دیرالزور، رقه و حسکه و منطقه منبج حلب را از تروریسم پاکسازی کردند.

اما اعراب از این روستاها عقب نشینی کردند و برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان در نتیجه حملات این سازمان تروریستی، پای میز مذاکره با آمریکا نشستند.

اشغال پ ک ک/ ی.پ.گ در دیرالزور
کل جمعیت دیرالزور که این سازمان تحت عنوان «مبارزه با داعش» با حمایت ارتش آمریکا آن را اشغال کرده است را اعراب تشکیل می دهند.

این سازمان تروریستی کودکان عرب را در مناطق اشغالی به زور جذب می کند.

این سازمان که علیرغم تحریم های آمریکا با تصرف چاه های منطقه و فروش آن به دولت دمشق از طریق قاچاقچیان درآمدزایی می کند، از آن برای فعالیت های خود استفاده می کند، در حالی که مردم منطقه از خدمات و کمک های محلی محروم هستند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین