۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • فشار آمریکا و نیروهای پ.ک.ک / ی.پ.گ بر نهادهای مدنی عرب سوریه

فشار آمریکا و نیروهای پ.ک.ک / ی.پ.گ بر نهادهای مدنی عرب سوریه

  • ۲۳ فروردین ۱۳۹۹
  • ۳۷۱ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، پایگاه خبری-تحلیلی المانیتور در آمریکا گزارش مفصلی از بازداشت فعالان مدنی عرب سوریه بویژه در رقه از سوی نیروهای پ.ک.ک و نیروهای ویژه آمریکا خبر داده است که این مسئله باعث ایجاد بی اعتمادی اعراب به کردها و اداره خودگردان در شمال سوریه شده است.

به نوشته این نشریه، مسئله اینجاست که بیشتر افرادی که بازداشت شده اند بعد از مدتی که اتهامی علیه آنها به اثبات نرسیده آزاد شده اند. نیروهای پ.ک.ک / ی.پ.گ بازداشت شدگان را به همکاری با داعش، ترکیه، شورشیان تحت حمایت ترکیه و یا دیگر گروهها متهم کرده اند.

مایلز کاگینز،سخنگوی نیروهای ائتلاف مبارزه با داعش که شریک نیروهای ی.پ.گ در سوریه محسوب می شود، دخالت این نیرو به رهبری آمریکا در بازداشت فعالان عرب را تایید کرده اما گفته است ما فقط اطلاعات را با نیروهای دموکراتیک سوریه به اشتراک می گذاریم، افرادی که توسط نیروهای ی.پ.گ سوریه بازداشت شده بودند اکنون آزاد شده اند.

المانیتور گفته است افراد بازداشت شده به پایگاه ائتلاف در شدادی منتقل شده و در آنجا توسط پرسنل امنیتی آمریکایی مورد بازجویی قرار گرفته اند. برخی از افرادی که آزاد شده اند از بازداشت مکرر افراد خبر داده اند در حالی که نیروهای ائتلاف و یا نیروهای ی.پ.گ نتوانسته اند ارتباط احتمالی این افراد با داعش یا دیگر گروه های افراطی دیگر را اثبات کنند.

این پایگاه خبری در مورد دلایل بازداشت فعالان عرب توسط نیروهای پ.ک.ک / ی.پ.گ می گوید نهادهای مدنی عرب که از طریق پروژه های تحت حمایت آمریکا قدرتمند شده اند خطری برای اداره خودگردان محسوب می شود و در نتیجه اداره خودگردان سعی می کند آنها را تحت امر خود در بیاورد. دلیل دیگری که برای بازداشت فعالان عرب سوریه توسط نیروهای کرد بیان شده این است که برخی افراد، با دادن اطلاعات غلط به نیروهای دموکراتیک سوریه و یا ائتلاف، در صدد بهره برداری از این مسئله برای رفع مشکلات شخصی با بازداشت شدگان هستند.

اما دارین خلیفه، پژوهشگر گروه بین المللی بحران دلیل دوم را دلیل محتمل تری برای بازداشت فعالان عرب توسط نیروهای ی.پ.گ می داند. وی به المانیتور گفته است اغلب منابع اطلاعاتی نیروهای پ.ک.ک در این مناطق بویژه رقه اطلاعات ناکافی و یا اشتباه درباره فعالیت داعش و یا وابستگی افراط به این گروه در اختیار نیروهای دموکراتیک سوریه می گذارند.

اما وی این مسئله را رد نمی کند که فعالان مدنی منطقه مستقل از دستورالعمل های اداره خودگردان و یا نیروهای دموکراتیک سوریه عمل می کنند. در نتیجه نیروهای دموکراتیک سوریه به فعالیت آنها مشکوک است.

سارا کایالی، پژوهشگر دیده بان حقوق بشر معتقد است بیشتر این بازداشت ها به دنبال ایجاد اختلاف میان این نهادها با اداره خودگردان شمال سوریه اتفاق افتاده است.

الیزابت تزورکوف، پژوهشگر انستیتو تحقیقات سیاست خارجی با اشاره به این که غلبه نیروهای کرد بر داعش در مناطق عرب نشین شرق سوریه با کمک سران قبایل عرب میسر شده است، اقداماتی از قبیل بازداشت های مکرر فعالان مدنی در این مناطق را به زیان رابطه میان کردها و اعراب می داند. مطلوم کوبانی، فرمانده کرد نیروهای دموکراتیک سوریه تاکید کرده است که تعامل کردها و اعراب زمینه ساز پیروزی بر داعش در مناطق عرب نشین سوریه بوده است.

این پژوهشگر هشدار داده است حتی قبل از این بازداشتها در رقه، اختلافاتی میان نهادهای محلی با نیروهای ی.پ.گ و اداره خودگردان وجود داشت و ممکن است بازداشت اعراب محلی رابطه میان کردها و اعراب را در این منطقه دچار تنش بیشتری کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین