۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • فرمانده نظامی کُرد :۲۸۳۵ تن از کُردهای محلی ترکیه توسط پ ک ک به قتل رسیده اند

فرمانده نظامی کُرد :۲۸۳۵ تن از کُردهای محلی ترکیه توسط پ ک ک به قتل رسیده اند

  • ۲۵ اسفند ۱۳۹۴
  • ۳۰۷ بازدید
  • ۰

سرویس بین المل انجمن بی تاوان آذربایجان غربی: عطا آلتن از فرمانده هان نظامی نیروهای محلی کُرد در ترکیه از ماهیت واقعی پ ک ک  پرده برداشته  و بر علیه  پ ک ک افشا گری کرد.

این فرمانده  کُرد در مصاحبه با وب سایت باس نیوز اعلام کرد: ” از سال ۱۹۸۵ تاکنون بیشتر از ۲۸۳۵ تن از کُردهای محلی ترکیه  توسط  پ ک ک  به قتل رسیده اند. و به همراه ارتش ترکیه در برابر  تجاوزات پ ک ک ایستاده و جنگ می کنیم.

عطا آلتن افزود:” ما یک نیروی نظامی مستقل و در برابر خشونت های پ ک ک مبارزه می کنیم ،وی در ادامه افزود :در حال حاضر ۷۵ هزاز نیروی نظامی و مسلح داریم و از این تعداد ۲۳ هزار نفر بدون دریافت حقوق و مزایا و بصورت دواطلبانه و فدایی خدمت می کنند و ۵۲ هزار نفر بصورت اسمی حقوق و مزایا دریافت می کنند که این هزینه ها از سوی دولت ترکیه تامین می شود.

این فرمانده نظامی کُرد در ادامه افزود: ” ۴۰۰ زن نیز در داخل نیروهای نظامی ما حضور داشته  و در کنار مردان  و همانند مردها با خشونت های پ ک ک مبارزه  و از مرزهای کشور محافظت می کنند. ولی نسبت به حضور این زنان انتقادات بسیاری می شود و توسط  هوداران پ ک ک مورد آزار و اذیت قرار می گیرند ،چرا که انان می خواهند همه هوادرا و عضوء پ ک ک باشند اما همه کردها در ترکیه هوادران پ ک ک نیست.

عطا آلتن در قسمتی از سخنان خود گفت:” عناصر پ ک ک با خانواده های نیروهای محلی بسیار با خشونت رفتار می کنند و بیشتر اوقات آنها را به قتل می رساند.”

این فرمانده نظامی در خصوص جنگ و درگیری در مناطق کردنشین ترکیه گفت:” ما نگران اوضاع کردها هستیم  ، پ ک ک با چه دلیلی و منطقی وارد شهرها شده و جنگ به راه انداخته است؟

وی در ادامه افزود: ” ما به دولت ترکیه اعلام کرده ایم که جنگ در شهرها را متوفق نمایند چون نگران اوضاع مردم هستیم اما  پ ک ک بدنبال مذاکره نبوده و با ورود به شهرها  دامنه ای ناامنی و جنگ را افزایش می دهد.

عطا آلتن در خصوص خلع سلاح گفت:” ما اماده نیستیم اسلحه بر زمین بگذاریم چون بطور مستقیم از سوی پ ک ک مورد هدف قرار می گیریم و اگر حفاظت از روستاها را رها کنیم زندگی ما تباه می شود.

httpbitawan (1)

وی در ادامه گفت: بسیار اتفاق افتاده که پ ک ک افراد نفوذی خود را بداخل نیروهای ما فرستاده و بیشتر آنها بعد از مدتی به نیروهای اصلی ما مبدل شده است. ولی در برخی از موارد هم اسلحه های ما را برده و به داخل پ ک ک بازکشتند و یا افراد ما را ترور کرده اند. بنابراین ما می خواهیم از شرف و ناموس خود محافظت و حراست نمایم و پ ک ک را بعنوان یک نیروی مردمی قبول نداریم.

عطا آلتن در خاتمه افزود:” ما خواهان سلاح پ ک ک هستیم و در شرایط کنونی بهترین راه این است که اسلحه های خود را زمین گذاشته و موقعیت اقتصادی ٍسیاسی  کردها را درک نموده و مناطق کردنشین را از بحران رها سازد چرا که پ ک ک عامل این بحران و ناامنی در مناطق کردنشین است.

 

 

 

 

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین