۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • فرازمند سفیر ایران در مراسم بزرگداشت سردار سلیمانی توسط TGB گفت: ما با هم علیه پ‌ک‌ک هستیم.

فرازمند سفیر ایران در مراسم بزرگداشت سردار سلیمانی توسط TGB گفت: ما با هم علیه پ‌ک‌ک هستیم.

  • ۱۵ دی ۱۴۰۰
  • ۳۱۳ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، مراسم بزرگداشت سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران که در حمله آمریکا به شهادت رسید برگزار شد. فرازمند سفیر ایران نیز در این مراسم که توسط TGB برگزار شده بود حضور داشت. سفیر ایران گفت که ایران در مبارزه با تروریسم در کنار ترکیه است.

اتحادیه جوانان ترکیه (TGB) به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با محمد فرازمند سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه گفت و گوی آنلاین انجام داد. ایالات متحده.

گفتگو با سخنرانی افتتاحیه دیلک چینار، رئیس TGB آغاز شد. چینار سخنان خود را با تاکید بر اینکه بزرگداشت شهید سپهبد قاسم سلیمانی برای گسترش مبارزه با امپریالیسم آغاز کرد.

“آخرین دندان هیولا را با یک دندان در می آوریم”
«اگر تمام تاریکی‌های دنیا جمع می‌شد، نور یک شمع را خاموش نمی‌کرد.» سینار با یادآوری ضرب المثل ایرانی گفت: آمریکا با شهادت سلیمانی نتوانست ملت های مظلوم را مرعوب کند. چینار با تاکید بر اینکه دوستی ترکیه و ایران در مقابل امپریالیسم آمریکا و صهیونیسم اسرائیل ضروری است، گفت: دوستی ترکیه و ایران در برابر امپریالیسم آمریکا و صهیونیسم اسرائیل ضروری است. این وظیفه ماست که برای استقلال و تمامیت ارضی دو کشور، برای صلح منطقه، برای دوستی کشورهایمان و برای برادری دو ملت، همکاری ها را تقویت کنیم. ما به اندازه کافی مصمم و قوی هستیم که سرزمین هایی را که تمدن آسیایی باستان در آن پایه گذاری شده و رشد کرده است را به صلیبیون تسلیم نکنیم. در منطقه ما و در سراسر جهان در حال خوردن است. آخرین دندان هیولا را نیز که فقط یک دندان باقی مانده است، می کشیم.» از عبارات استفاده کرد

مردم را اخراج کنید

هدیه ای به ملت ها
دیلک چینار در پایان سخنان خود با تقدیم کیسه ای که انجام دادند به همه ملت های مظلوم و شهدا پرداخت و گفت: گونی که ۶ بار بر سر سرباز آمریکایی انداخته اند بیانگر عزم آنها برای به چالش کشیدن آمریکا است. همانطور که رهبر بزرگ ما مصطفی کمال آتاتورک گفت: “امپریالیسم نابود و نابود خواهد شد.” گونی که ۶ بار در ترکیه بر سر سرباز آمریکایی گذاشتیم بیانگر عزم ما برای به چالش کشیدن آمریکاست، هدیه ای باشد به ملت های مظلوم و همه شهدای ما.

پس از سخنرانی افتتاحیه، گفتگو با سخنرانی محمد فرازمند سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه ادامه یافت.

“همکاری ما امیدوار کننده است”
محمد فرازمند سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه با خوشحالی از مواضع ایران و ترکیه در برابر امپریالیسم آمریکا استقبال کرد و گفت: «اکنون رویدادهایی توسط دوستان ما که در خارج از ایران مقاومت می کنند برگزار می شود. خوشبختانه برخی از باورهای نادرست که در منطقه رخ داد، پشت سر گذاشته شد. اکنون تفاوت بین حق و باطل آشکار می شود. حادثه تروریستی آمریکا علیه سردار قاسم سلیمانی نیز در تاریخ ثبت شد و هرگز از تاریخ محو نخواهد شد.

“جهان یک قهرمان را به رسمیت شناخت”
فرازمند با بیان اینکه شهادت قاسم سلیمانی توسط آمریکا قهرمانی را به جهانیان معرفی کرد، گفت: به گفته بسیاری از ناظران و تحلیلگران سیاسی، شهادت سردار سلیمانی باعث تقویت آمریکا در عراق و منطقه نشد. این حمله تروریستی در واقع ضعف آمریکا را نشان داد و باعث شد آمریکا از منطقه خارج شود. باند ترامپ سردار سلیمانی را به شهادت رساند و قهرمانی را به جهانیان معرفی کرد. گفت.

“مبارزه با غیرقانونی ها در منطقه”
فرازمند با بیان اینکه قاسم سلیمانی نه تنها در ایران، بلکه در مبارزه کشورهای منطقه با امپریالیسم آمریکا نیز تأثیر زیادی داشت، گفت: قاسم سلیمانی نه تنها تلاش می کرد از ایران محافظت کند و به عنوان یک عامل بازدارنده عمل کند. آنجا که بی عدالتی بود، سلیمانی با همه آنها برخورد می کرد و مشکلات را در آنجا حل می کرد. داستان های زیادی برای شکست سلیمانی ساخته شد، اما همه آنها دروغ بود. واقعاً این سلیمانی بود که در مقابل داعش در عراق ایستاد. بسیاری از کشورها منتظر بودند که بغداد و اربیل به طور رسمی نابود شوند وگرنه در مقابل داعش شکست خواهند خورد. اما سلیمانی با حضور خود عراق را در برابر داعش زنده نگه داشت و آن را نجات داد. او در کنار مردم فلسطین، لبنان و یمن ایستاد. گفت.

“ما در مبارزه با پ ک ک شریک هستیم”
محمد فرازمند با بیان اینکه ترکیه و ایران در امنیت مرزها و مبارزه با تروریسم موضع مشترک دارند، گفت: آمریکا و اسرائیل از پ ک ک برای حمله به ایران، ترکیه و عراق برای ادامه درگیری ها در منطقه استفاده می کنند. ایران نیز مانند ترکیه، پ‌ک‌ک را یک سازمان تروریستی می‌داند. همانطور که می دانید پ.ک.ک در ایران نیز شعبه دارد و ما سیاست مبارزه با این گروه تروریستی را داریم. تقریباً تمامی نیروهای دو کشور از ژاندارمری و پلیس تا وزارت کشور نظر مشترکی دارند. خوشبختانه ایران و ترکیه در مبارزه با تروریسم همکاری بسیار نزدیکی دارند. می دانیم که در طول تاریخ بین مرزهای دو کشور صلح برقرار بوده است. مرزهای ایران و ترکیه مرز صلح و دوستی است.

تاکید بر تجارت با سکه ملی
فرازمند با بیان اینکه انتقال پول بین ایران و ترکیه به دلیل تحریم های آمریکا علیه ایران آسان نیست، گفت: باید به ارز محلی اهمیت داده شود. وی گفت: ما باید از ارزهای خود به غیر از دلار استفاده کنیم. فرازمند در عین حال با بیان اینکه با همکاری کشورهای منطقه می توان از بحران انرژی در جهان عبور کرد، گفت: تحریم نفتی باعث کاهش حجم مبادلات ما در سال ۲۰۱۹ شد اما ایران یکی از طبیعی های ترکیه است. تامین کنندگان گاز و ما این فرصت را داریم که میزان این عرضه را دو برابر کنیم. به نظر می رسد نیاز به انرژی در دوره آینده بیش از پیش افزایش یابد. ترکیه هم خودش از گاز استفاده می کند و هم در مسیر ترانزیتی ایستاده است و ما با تقویت زیرساخت ها در این زمینه فرصت صادرات بهتری داریم. ایران و ترکیه مکمل یکدیگر هستند. ما ۳ دروازه مرزی داریم. یکی از آنها دروازه راه آهن است. شاید یک اتصال ریلی جدید به آن اضافه شود. به همین ترتیب، ما این فرصت را داریم که ظرفیت حمل و نقل به قفقاز، ایران و ترکیه را افزایش دهیم.

پس از سخنرانی، شعر «حماسه آبان سلیمانی» سروده حسین حیدر یکی از بزرگترین شاعران زنده ملت ترکیه پس از شهادت قاسم سلیمانی استماع شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین