۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • فاکس نیوز خبر داد: احتمال درگیر شدن آمریکا در جنگ ترکیه و پ.ک.ک

فاکس نیوز خبر داد: احتمال درگیر شدن آمریکا در جنگ ترکیه و پ.ک.ک

  • ۲۲ مرداد ۱۳۹۴
  • ۲۸۵ بازدید
  • ۰

به نوشته فاکس نیوز، در اولین حمله ترکیه به پ.ک.ک در اقلیم کردستان به دلیل عدم مطلع شدن به موقع آمریکاییها، چیزی نمانده بود مرکز آموزش نیروهای پیشمرگ که توسط آمریکا اداره می شود، هدف حملات هوایی ترکیه قرار گیرد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به گزارش شبکه فاکس نیوز به نقل از منابع نظامی آمریکا نوشت: ترکیه در روز ۲۴ جولای ۲۰۱۵ فقط ۱۰ دقیقه قبل از حمله هوایی علیه پ.ک.ک در اقلیم کردستان آمریکاییان را از این حمله مطلع کرد. آمریکاییها از این حمله غافلگیر شده و به سختی توانستند از منطقه ای که قرار بود توسط ترکیه بمباران شود، دور شوند زیرا در نزدیکی منطقه ای که ترکیه اقدام به بمباران مواضع پ.ک.ک کرده بود یک مرکز آموزش نیروهای پیشمرگ ایجاد شده و توسط مستشاران نظامی آمریکا اداره می شود.
منابع نظامی به فاکس نیوز گفته اند در روز ۲۴ جولای که ترکیه اولین حمله هوایی خود را به مواضع پ.ک.ک انجام داد، این کشور فقط ۱۰ دقیقه قبل از انجام حمله آمریکا را مطلع کرده است. بنابراین، این کشور زمان بسیار کمی در اختیار داشت تا به نیروهای خود دستور دهد مناطق نزدیک به محل بمبارانها را ترک کنند.
یک منبع نظامی که در یکی از مراکز عملیات مشترک هوایی خاورمیانه حضور دارد، به فاکس نیوز گفته است: یک افسر ترک وارد دفتر عملیات مشترک شد و گفت عملیات هوایی تا ۱۰ دقیقه دیگر آغاز خواهد شد و لازم است تمام جتهای متحدان که بر فراز آسمان اقلیم کردستان پرواز می کنند به جنوب موصل بروند. ما از این اتفاق خشمگین شدیم.
این منبع نظامی در ادامه گفت: نیروهای ویژه آمریکا در فاصله کوتاهی از محلی که توسط جتهای ترکیه بمباران شد، مشغول آموزش نظامی به نیروهای پیشمرگ بودند.
مقامات نظامی آمریکا از آن نگرانند که با حملات هوایی ناگهانی و ناهماهنگ ترکیه علیه پ.ک.ک، خطر برخورد هواپیماهای ترکیه و ائتلاف و در نتیجه درگیر شدن ناخواسته آمریکا و ائتلاف در جنگ ترکیه و پ.ک.ک وجود دارد.
به گفته این منبع نظامی، روز بعد که افسر ترک برای هشدار به آمریکاییها باز هم به مرکز عملیات مراجعه کرد، مقامات نظامی آمریکا نگرانی خود را اعلام کرده و خواستار ارائه برنامه پرواز جتهای ترکیه شده اند وافسر ترک هم خواسته است محل اردوگاه آموزشی نیروهای پیشمرگ که توسط آمریکاییها اداره می شود به مقامات ترکیه گزارش شود اما مقامات آمریکا حاضر نشده اند اطلاعات حساس نظامی را منتقل کنند.
مقامات نظامی آمریکا از این که هواپیماهای آنها که روزانه در عراق در حال انجام عملیات نظامی علیه داعش هستند، توسط جتهای ترکیه هدف قرار گیرند، ابراز نگرانی کرده اند./

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین