۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • فاتح اربکان: پ.ک.ک قصد دارد مردم را کمونیسم کند

فاتح اربکان: پ.ک.ک قصد دارد مردم را کمونیسم کند

  • ۴ تیر ۱۴۰۲
  • ۱۰۳ بازدید
  • ۰

فاتح اربکان رئیس اسلامگرای افراطی حزب رفاه نو و شریک انتخاباتی اردوغان، PKK را به حمایت از آموزش تئوری تکامل در مدارس متهم کرد.

به گزارش انجمن بی تاوان، فاتح اربکان رئیس اسلامگرای افراطی حزب رفاه نو و شریک ائتلاف جمهور که به کمک حزب عدالت و توسعه (AKP) توانست نمایندگان خود را به بیست و هشتمین دوره مجلس ترکیه بفرستد،در سخنانی مدعی حمایت گروه تروریستی کارگران کردستان ترکیه (PKK) از آموزش تئوری تکامل در مدارس شد و گفت که PKK با این کارها قصد دارد مردم را «کمونیست» کند و برای خود اعضای جدید بیافریند.

بنابر گزارش آژانس خبری آنکا (عنقا) اربکان در سفر به کارابوک یکی از شهرهایی که در انتخابات اخیر بالاترین میزان آرای ائتلاف حاکم ترکیه را به دست آورده بودند،با فعالان سیاسی طرفدار احزاب حاکم و بازرگانان و اصناف این شهر دیدار کرد.

او در سخنانی دو هدف مهم نمایندگان حزب خود در مجلس ترکیه را توسعه معنوی و اقتصادی این کشور اعلام کرد.اربکان با ادعای این که PKK حامی نظریه تکامل است،گفت: وقتی شما در کتاب های درسی تان نظریه تکامل را درس می دهید باید انتظار داشته باشید که بچه های شما عضو PKK شوند یا کمونیست شوند.دختران شما نیز با این درس ها درگیر انواع فساد شوند.

او در ادامه با بیان این که وظیفه دولت دادن صدقه به مردم با کمک های اقتصادی نیست،وظیفه اصلی دولت را بالا بردن قدرت خرید و رفاه مردم دانست.

لازم به ذکر است که اربکان یکی از اسلامگرایان حامی بازار آزاد است.او همچنین یکی از مخالفان شدید قوانین حمایت از زنان در برابر خشونت خانوادگی است.

اربکان که در تفکرات بنیادگرایانه پا را از شرکای هم ائتلافی خود در ائتلاف جمهور نیز فراتر گذاشته است،شرط شراکت در ائتلاف جمهور و حمایت از حزب عدالت و توسعه (AKP) را لغو قانون حمایت از حقوق زنان در مجلس ترکیه اعلام کرده بود.

او پیشتر نیز در دوران همه گیری کرونا،در سخنانی جنجالی مدعی این شده بود که دریافت‌کنندگان واکسن کووید-۱۹ بعدها نوزادانی به دنیا می آورند که نیمه میمونند،یا دارای نقایص مادرزادی مانند سه گوش یا پنج چشم هستند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین