۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

عقب نشینی کامل پ.ک.ک از ترکیه

  • ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
  • ۳۴۴ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : گروه تروریستی پ‌ک‌ک چند سالی است که هیچ فعالیت مسلحانه‌ای در ترکیه نداشته و عرصه سیاسی و نظامی خود را به کلی رها کرده است. ناظران معتقدند که پ‌ک‌ک در خارج از ترکیه دچار شکاف بزرگی در سازمان‌هایش شده و رهبران آن طعمه پهپادهای ترکیه شده‌اند.

علیرغم گزارش رسانه‌ها مبنی بر ناپدیدشدن تمامی اعضا و سازمان‌های پ‌ک‌ک از ترکیه به دستور قندیل، اما واقعیت چیز دیگری ست. پ‌ک‌ک به اقلیم کردستان عراق و شمال سوریه عقب‌نشینی کرده است، که گواه بر این است که سازمان‌های پ‌ک‌ک دیگر در این منطقه حضور ندارند.

شیرزاد زکریا، ناظر سیاسی و استاد دانشگاه زاخو در این خصوص گفت: پ.ک.ک در ترکیه فعالیتی ندارد و یا می توان گفت که اگر عقب نشینی نکرده باشد، بسیار ضعیف شده است.

دو دلیل وجود دارد که چرا رهبران پ.ک.ک در اقلیم کردستان عراق و شمال سوریه به راحتی هدف قرار می گیرند: اول اینکه ترکیه به سازمان های داخلی پ.ک.ک نفوذ کرده است که به ترکیه این فرصت را داده است تا تحرکات پ.ک.ک را به راحتی شناسایی کند. مورد دوم مربوط به تقویت ارتش ترکیه به ویژه در استفاده از تکنیک های جدید است که پهپادها می توانند از آنها استفاده کنند تا اهداف خود را هر کجا که بخواهند بزنند که باعث شده رهبران پ.ک.ک به راحتی طعمه پهپادهای ترکیه شوند.

وی گفت: «مایه تاسف است که پ‌ک‌ک کاملاً مبارزه خود را رها کرده و برای اقلیم کردستان دردسر بزرگی ایجاد کرده است.» پ.ک.ک به ارتش ترکیه بهانه می‌دهد تا وارد حریم حکومت اقلیم کردستان عراق شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین