۱۰ فروردین ۱۴۰۳

عقب نشینی “پ ک ک” از مناطق کردنشین ترکیه

  • ۸ خرداد ۱۳۹۵
  • ۳۸۸ بازدید
  • ۰

سرویس بین المل انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : از ژوئیه سال ۲۰۱۵ عناصر مسلح پ ک ک با تجاوز و یورش به مناطق کردنشین ترکیه ، منجر به بروز جنگ و ناآرامی در این مناطق شده اند.
افراد غیر نظامی و کودکان بی گناه بسیاری قربانی خشونت و زیاده خواهی گروه تروریستی پ ک ک شده است.
پ ک ک با بهره مندی از ابزار رسانه ای با انتشار عکس ها ی از کودکان و زنان بی گناه کُرد در این جنگ در پی تخریب دولت ترکیه بعنوان جنایتکار ، و از طرفی خود را ناجی و حامی مردم کُرد در برابر جنایات دولت ترکیه معرفی می نمود .
پ ک ک در این مدت با انتشار اخبار کذب بر طبل پیروزی عناصر مسلح پ ک ک کوبیده و خود را پیروز این نبرد اعلام می کرد.
بنا به آمار منتشره در رسانه های بین الملی از ژوئیه سال ۲۰۱۵ تاکنون در مجموع ۴۹۴۹ شبه نظامی پ.ک.ک در جریان عملیات نظامی ارتش این کشور کشته شده‌اند. همچنین ۱۰۹ تن از عناصر پ ک ک زخمی و ۷۳۱ نفر دستگیر و ۲۱۴ نفر خود را تسلیم نیروهای امنیتی و نظامی ترکیه کرده اند.
ارتش ترکیه بدون شک در این جنگ تلفاتی داشته که بنا به آمار منتشره ۴۸۳ پرسنل نظامی کشته و ۲۸۵۹ تن زخمی شده اند.
نیروهای امنیتی ترکیه چند روز پیش با اعلام فراخوانی مبنی بر تسلیم شدن عناصر مسلح پ ک ک ،این گروه تروریستی را با یک بحران تاریخی مواجه و در مسیر فروپاشی قرار داده اند، با گذشت ۴ روز از اعلام این فراخوان ۷۵ تن از عناصر شهری پ ک ک موسوم به ی پ س خود را تسلیم نیروهای امنیتی کرده اند.
اکنون پ ک ک با وجود چنین شرایطی تصمیم به عقب نشینی از مناطق کردنشین کرده و طی صدور بیانیه ای نیروهای مسلح خود را از شهر حساس و استراتژیک نصبین خارج کرد.
پ ک ک در این بیانیه به شکست و ناتوانی خود در برابر ارتش ترکیه اشاره نکرده و اعلام نمود :”برای نجات غیرنظامیان، نیروهای خود را از نصیبین خارج کردیم”
شهر نصبین از خطوط قرمز پ ک ک در این جنگ محسوب می شود ، پ ک ک با اعلام خود مدیریتی دمکراتیک در این شهر اختیارات کامل شهر را در دست داشت و مدت ۷۲ روز با ارتش ترکیه بمنظور حفظ این شهر استراتژیک جنگ کرد ،ولی نهایتاً توان نگهداری و حفظ شهر را نداشته و از این منطقه ی حساس عقب نشینی کرد.
اکنون مردم کُرد ترکیه از جنگ و ناآرامی در مناطق کردنشین اظهار بی زاری نموده و پ ک ک را عامل این قتل و خونریزی ها می دانند و به احتمال قوی پ ک ک سایر شهرهای کردنشین را ترک و به کوه های قندیل بازگردد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *