۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • عضو مکتب سیاسی حزب اتحاد کُردستانی سوریه(P.Y.K.S) مطرح کرد؛ هفت هزار پیشمرگ روژ در اقلیم کُردستان حضور دارند/جای پ.ک.ک اینجا نیست!

عضو مکتب سیاسی حزب اتحاد کُردستانی سوریه(P.Y.K.S) مطرح کرد؛ هفت هزار پیشمرگ روژ در اقلیم کُردستان حضور دارند/جای پ.ک.ک اینجا نیست!

  • ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
  • ۳۶۶ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، «فواد علیکو» عضو مکتب سیاسی حزب اتحاد کُردستانی در سوریه(P.Y.K.S) در گفت‌وگو با کُردپرس با اشاره به روند مذاکرات میان شورای میهنی کُرد(ENKS) و احزاب اتحاد میهنی، اظهار کرد:مرحله اول مذاکرات پایان یافت و دو طرف روی موضوعاتی مانند وضعیت سیاسی کُردها، سوریه غیرمتمرکز و فدرال، نقش کُردها در مذاکرات ژنو به توافق مناسبی رسیدند.

وی افزود:همچنین درباره وضعیت عفرین و گری‌سپی و سریکانی صحبت‌هایی شد.ما به این دوره از مذاکرات با دید مثبت نگاه می‌کنیم.

فواد علیکو درباره مرحله دوم گفت‌وگوها میان‌ شورای میهنی و احزاب اتحاد میهنی، توضیح داد:مرحله دوم بسیار مهم‌ است و بیشتر مسائل داخلی را دربر می‌گیرد و در حال حاضر نیازمند آماده‌سازی شرایط است.

وی افزود:مرحله دوم درباره چگونگی اداره منطقه است، ما انتقادات زیادی نسبت به حزب اتحاد دموکراتیک(PYD) و اشتباهات این حزب در مدیریت کُردستان سوریه داریم.

عضو مکتب سیاسی حزب اتحاد کُردستانی سوریه درباره وضعیت پیشمرگ روژ، گفت:مسئله بعدی وضعیت پیشمرگ روژ است. نزدیک به هفت هزار پیشمرگ‌ روژ در اقلیم کُردستان حضور دارند که باید به کُردستان سوریه برگردند و در میان ملت خودشان خدمت کنند.

وی افزود:این نیازمند یک گفت‌وگوی بلند مدت است تا با نیروهای سوریه دموکراتیک به نقطه مشترکی برسیم.

فواد علیکو با اشاره به رابطه حزب اتحاد دموکراتیک و گروه پ.ک.ک، خاطرنشان کرد:اما موضوع بسیار مهمی که باید روی آن‌ بایستیم وابستگی حزب اتحاد دموکراتیک‌ به گروه تروریستی پ.ک.ک است.

وی افزود:همه می‌دانند حزب اتحاد دموکراتیک در قندیل تاسیس شد و این حزب را بخشی از پ.ک.ک می‌دانند و همین‌ موضوع مشکلات زیادی برای کُردهای سوریه ایجاد کرده است.

فواد علیکو تصریح کرد: پ.ک.ک باید دست از کُردستان سوریه بردارد.پ.ک.ک جنگ خود با ترکیه را به کُردستان‌ سوریه آورد و باعث شد تا عفرین و سریکانی و گری‌سپی تصرف شود.

عضو مکتب سیاسی حزب اتحاد کُردستانی سوریه افزود:هنوز هم تهدیدات زیادتری وجود دارد اگر که پ‌.ک.ک دست از کُردستان سوریه برندارد.ما امیدواریم پ.ک.ک دست از اقدامات خود بردارد و به کُردستان ترکیه برود.جای پ.ک.ک نه در قندیل و نه در مخمور و شنگال و نقاط دیگر است، و اگر پ‌.ک‌.ک دست از این اقداماتش نکشد و جنگش را به کُردستان سوریه بیاورد برای ما قابل قبول نخواهد بود.

فواد علیکو در پاسخ به این سوال که برخی احزاب حاضر در خودمدیریتی می‌گویند، شورای میهنی کُرد برای مرحله دوم مذاکرات تعلل می‌کند، اظهار کرد:ما از گفت‌وگوها خود را پنهان نمی‌کنیم و برای اتحاد ملت کُرد و ادامه مذاکرات جدی هستیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین