۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • عضو مظنون رهبری پ.ک.ک در دادگاه هامبورگ

عضو مظنون رهبری پ.ک.ک در دادگاه هامبورگ

  • ۱۳ آبان ۱۴۰۲
  • ۶۷ بازدید
  • ۰

گفته می شود که او وظایف مدیریتی برای گروه تروریستی پ.ک.ک در آلمان را بر عهده گرفته است. اکنون یک مرد ۴۹ ساله به این دلیل در هامبورگ محاکمه می شود.

به گزارش انجمن بی تاوان، در بحبوحه اعتراضات تظاهرکنندگان طرفدار کردها، اقدامات امنیتی دولتی علیه یکی از اعضای مظنون رهبری گروه تروریستی پ.ک.ک در مقابل دادگاه عالی منطقه ای هانسیاتیک در هامبورگ آغاز شده است. دادستانی فدرال این مرد ۴۹ ساله را به عضویت در یک سازمان تروریستی خارجی متهم می کند. بر اساس این کیفرخواست، گفته می شود که این شهروند ترکیه از سپتامبر ۲۰۱۸ تا ژوئن ۲۰۲۰ به عنوان کادر تمام وقت پ.ک.ک در شمال آلمان و نوردراین-وستفالن کار کرده است.

متهم در ماه مارس در قبرس بر اساس حکم دستگیری اروپایی که توسط آلمان به دست آمده بود دستگیر و در ماه ژوئن به آلمان منتقل شد. او از آن زمان تاکنون در بازداشت به سر می برد.

وکیل مدافع متهم با اشاره به اینکه موکلش به هیچ گونه اعمال خشونت آمیز متهم نشده است، از محاکمه سیاسی گفت. در پاسخ به سوال قاضی دادگاه، متهم ابتدا فقط در مورد خودش صحبت کرد. او گفت که “رسما” تابعیت ترکیه را دارد. اما من از قومیت کرد هستم.

دادستانی فدرال پ.ک.ک را به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی که مسئول ترورها و حملات متعدد در ترکیه است طبقه بندی می کند. فعالیت پ.ک.ک از سال ۱۹۹۳ در آلمان ممنوع شده است.

نماینده دادستانی فدرال هنگام صدور کیفرخواست گفت که این مرد ۴۹ ساله وظایف مدیریتی معمولی یک “مدیر منطقه” را برای PKK به ویژه هماهنگی امور سازمانی، پرسنلی و تبلیغاتی انجام می داد.گفته می شود که او همچنین بر جمع آوری کمک های مالی در نوردراین وستفالن نظارت داشته است.

بر اساس کیفرخواست، این مرد ابتدا در منطقه «هامبورگ» که شامل مناطق «هامبورگ»، «برمن» و «کیل» بود، کار می‌کرد. او بعداً در منطقه «کلن» و منطقه «نوردراین» که از مناطق «کلن»، «بن»، «دوسلدورف»، «دویسبورگ» و «اسن» تشکیل شده است، مسئولیت‌ها را بر عهده گرفت. او به عنوان مدیر منطقه دستوراتی را به مدیران منطقه مربوطه داد و خود به رهبری اروپای PKK گزارش داد.

این وکیل گفت که مدارک دفتر دادستانی فدرال مبنی بر “عضویت ادعایی پ.ک.ک” تقریباً منحصراً بر اساس پیام های متنی، چند تماس تلفنی و یافته های دفتر حفاظت از قانون اساسی است. «محتوای مخالف چنین فرضی پنهان بود.»

وکیل مدافع گفت که موکل او به عنوان یک “کرد سیاسی” از “سابقه طولانی آزار و اذیت در ترکیه” از دهه ۱۹۹۰ متحمل شده بود و بیش از یازده سال در آنجا در زندان بود و در این مدت مجبور بود شکنجه را نیز تجربه کند. او در قبرس پناهندگی سیاسی گرفت. این واقعیت که اکنون در آلمان علیه این مرد ۴۹ ساله اقدام می شود این تصور را ایجاد می کند که آنها در برابر فشار رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه برای آزار و اذیت مخالفان سیاسی در خارج از کشور تسلیم شده اند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین