۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • عضو شورای مرکزی اتحادیه‌ میهنی: در جنگ حزب دمکرات علیه‌ پ.ک.ک مشارکت نمی کنیم

عضو شورای مرکزی اتحادیه‌ میهنی: در جنگ حزب دمکرات علیه‌ پ.ک.ک مشارکت نمی کنیم

  • ۱۱ دی ۱۳۹۵
  • ۲۷۷ بازدید
  • ۰

عضو شورای مرکزی اتحادیه‌ میهنی کردستان (یکیتی) با تاکید بر اینکه‌ حزب وی در جنگ حزب دمکرات (پارتی) علیه‌ نیروهای پ.ک.ک در شنگال مشارکت نمی کند، گفت که‌ باید ساکنین شنگال خود در مورد حضور نیروهای پ.ک.ک در منطقه‌ تصمیم گیری کنند.

به‌ گزارش انجمن بی تاوان به نقل از کوردستان پست، ، عطا سراوی تاکید می کند که‌ سخنان اخیر نیچروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان( معاون رهبر حزب دمکرات) در خصوص استفاده‌ از نیروی نظامی برای بیرون راندن پ.ک.ک از شنگال با منافع کردها مغایرت داشته‌ و در جهت منافع و سیاست های ترکیه‌ است، چراکه‌ نیروهای حاضر در شنگال از ساکنین اصلی شنگال هستند که‌ به‌ نیروهای پ.ک.ک پیوسته‌اند.
عضو شورای مرکزی اتحادیه‌ میهنی کردستان افزود که‌ دولت اقلیم کردستان و به‌ ویژه‌ حزب دمکرات نتوانست از ساکنین شنگال و اطراف آن، در مقابل حمله‌ داعش دفاع کند و در حال حاضر به‌ هیچ عنوان نمی تواند از جنگ به‌ عنوان راهکار‌ی برای این منطقه‌ استفاده‌ کند.
وی تاکید کرد که‌ باید برای تعیین تکلیف نهایی شنگال و اطراف آن و نیروهایی که‌ در منطقه‌ می مانند، همه‌پرسی عمومی از مردم منطقه‌ انجام شده‌ و آنان بنا به‌ خواست و نظر خود در مورد این نیروها تصمیم گیری کنند.
سراوی در مورد موضع اتحادیه‌ میهنی در خصوص استفاده‌ از نیروی نظامی علیه‌ پ.ک.ک در شنگال ضمن اینکه‌ چنین جنگی را توطئه‌ و برادرکشی خواند، تاکید کرد که‌ این جنگ، تحت هر عنوانی چه از سوی‌ دولت اقلیم و یا جریان خاص دیگری آغاز شود، اتحادیه‌ میهنی در آن مشارکت نکرده‌ و بخشی از آن نخواهد بود.
سراوی در مورد نتایج جنگ احتمالی حزب دمکرات کردستان علیه‌ پ.ک.ک در شنگال، گفت که‌ تمامی کردها درجنگ برادرکشی بازنده‌ هستند، حزب دمکرات اگر با تکیه‌ به‌ نیروهای خود وارد این جنگ شود، شکست خورده‌ و اگر از نیروهای ترکیه‌ نیز استفاده‌ کند، فقط مدتی فرزندان قشر کم درآمد و مستضعف اقلیم را به‌ کشتن داده ‌و در نهایت دچار شکست می شود.
حزب دمکرات با نیروهای وابسته‌ به‌ پ.ک.ک که‌ پس از حمله‌ داعش به‌ شنگال به‌‌ منطقه‌ آمده‌ و در آن حضور دارند، دارای اختلافات شدید است و مصرانه‌ خواستار خروج آنان از شنگال است و تهدید کرده‌ که‌ به‌ این منظور به‌ نیروی نظامی نیز متوسل می شود.
در مقابل، پ.ک.ک نیز، حزب دمکرات را به‌ تسلیم شنگال به‌ داعش متهم کرده‌ و تاکید می کند هدف حضور نیروهایش در شنگال دفاع از ایزدی ها است و تا زمانی که‌ تهدید علیه‌ شنگال وجود دارد در منطقه‌ باقی مانده‌ و هیچ نیرویی نمی تواند آنان را از شنگال بیرون براند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین