۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • عضو ارشد حزب عدالت و توسعه: پ.ک.ک از اول به مذاکرات صلح پایبند نبود/ HDP به مطالبات کردهای ترکیه اهمیتی نمی دهد

عضو ارشد حزب عدالت و توسعه: پ.ک.ک از اول به مذاکرات صلح پایبند نبود/ HDP به مطالبات کردهای ترکیه اهمیتی نمی دهد

  • ۲۵ تیر ۱۳۹۴
  • ۲۵۴ بازدید
  • ۰

سخنانی که در بیانیه اخیر پ.ک.ک مطرح شده است زیاد جای تعجب ندارد زیرا جناب جمیل بایک و شورای فرماندهی پ.ک.ک از ابتدای روند مذاکرات صلح به اصول و توافقات این روند پایبند نبودند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری آناتولی، یاسین آکتای عضو ارشد خزب عدالت و توسعه در اظهاراتی به ارزیابی بیانیه پ.ک.ک در خصوص آتش بس پ..ک با ارتش ترکیه پرداخته و گفت: سخنانی که در بیانیه اخیر پ.ک.ک مطرح شده است زیاد جای تعجب ندارد زیرا جناب جمیل بایک و شورای فرماندهی پ.ک.ک از ابتدای روند مذاکرات صلح به اصول و توافقات این روند پایبند نبودند. این بیانیه در واقع مشخص کردن نیت واقعی یک حرکتی است که از ابتدا به قول هایی که داده شده عمل نکرده است.
وی در ادامه اظهارات خود تاکید کرد: پ.ک.ک و شورای فرماندهی آن در تلاش هستند تا روند مذاکرات صلح را به اتمام برسانند در حالی که دولت ترکیه با وجود تمام این ها بر تداوم روند مذاکرات صلح تاکید کرده و خواهد کرد. کوه قندیل در تلاش است از آرایی که حزب دموکراتیک خلق ها در انتخابات ۷ ژوئن ۲۰۱۵ به دست آورده است استفاده های دیگری بکند. این کار نه تنها باعث هزینه های سنگین بر دولت ترکیه خواهد شد بلکه هزینه های سنگینی نیز بر کردهای ترکیه به جا خواهد گذاشت. مبارزه مسلحانه ای که پ.ک.ک دنبال کرده است اکنون با مطرح کردن آن به نام کردهای ترکیه در تلاش برای مطرح کردن مطالبات خود به عنوان مطالبات کردهای این کشور است. سدهای ساخته شده در مناطق کردنشین ترکیه و راه های مواصلاتی در این مناطق را به عنوان مانع شناختن در روند مذاکرات صلح یک نا امیدی بزرگ برای ما است.
آکتای تصریح کرد: با نگاه به سیاست های چند وقت اخیر کوه قندیل کاملا آشکار است که پ.ک.ک در تلاش برای مطرح کردن “مسئله استقلال” است و متاسفانه ۸۰ نماینده حزب دموکراتیک خلق ها در پارلمان ترکیه نه تنها راه سیاسی حرکت های کرد را باز نمی کنند بلکه در حال بستن راه های سیاسی کردها در داخل ترکیه هستند زیرا این حزب تنها در مقابل کوه قندیل خود را مسئول می داند نه مردم کرد ترکیه. این حزب اهمیتی به مطالبات کردهای ترکیه نمی کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *