۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • عضویت ۱۵۰ هزار بانوی کردستان در بسیج

عضویت ۱۵۰ هزار بانوی کردستان در بسیج

  • ۲۴ مرداد ۱۳۹۲
  • ۲۹۶ بازدید
  • ۰

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه بیت‌المقدس کردستان از عضویت بیش از ۱۵۰ هزار بانوی این استان در بسیج مستضعفین خبر داد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی :ناهید منصوری یکشنبه شب در مراسم گرامیداشت در یادواره شهیده فرشته باخویشی و ۵۶۶ شهیده استان کردستان که به مناسبت گرامیداشت روز بسیج جامعه زنان در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: بسیج جامعه زنان یکی از گسترده‌ترین تشکل‌هایی است که در راستای سازماندهی و برنامه‌ریزی امورات زنان بعد از پیروزی انقلاب شکل گرفته و فعالیت خود را در حوزه‌های مختلف آغاز کرد.

به گفته وی، دفاع از ارزش‌های انقلاب و ترویج روحیه ایثار و شهادت‌طلبی از مهم‌ترین اهداف این تشکل گسترده است و به منظور تحقق این مهم برنامه‌های خود را در قالب‌های مختلف تعریف کرده و در طول سال اجرایی می‌کند.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه بیت‌المقدس با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۱۵۰ هزار بانوی کردستان در بسیج عضویت دارند، بیان کرد: این بانوان بسیجی در قالب ۱۳ حوزه بسیج، ۶۷ گردان الزهرا و ۵۲۱ پایگاه مقاومت در سطح استان سازماندهی شده و در حوزه‌های مختلف، فرهنگی، سیاسی، دینی، علمی، اجتماعی و سازندگی فعالیت می‌کنند.

منصوری تصریح کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، شناسایی زنان شهیده و ارائه الگوهای ارزشی از مهم‌ترین اولویت‌ها و اهداف این تشکل مردمی است.

وی در ادامه به نقش برجسته زنان در عرصه‌های مختلف به ویژه در پیروزی انقلاب و همچنین هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و بیان داشت:‌ زنان ایران اسلامی در کنار دلیر مردان این مرز و بوم نقش مهمی در شکل‌گیری انقلاب و پیروزی رزمندگان در جبهه‌های حق علیه باطل داشتند.

به گفته مسئول بسیج جامعه زنان سپاه بیت‌المقدس، زنان ایران اسلامی در طول هشت سال جنگ تحمیلی با ایثار و از خودگذشتگی پا به پای مردان در پشت جبهه‌های جنگ و حتی گاهی در خط مقدم در راستای دفاع از انقلاب و کشور تلاش کردند.

منصوری با بیان اینکه راهی کردن فرزندان و شوهران به جبهه و پیشه‌کردن صبر و تحمل بعد از شهادت عزیزانشان نمونه بارزی از ایثارگری‌های زنان ایرانی در آن دوران بوده است، تصریح کرد: تقدیم هزاران شهیده از دیگر افتخارات جامعه زنان در کشور است.

وی از بانوان کردستانی نیز به عنوان ولایت‌مداران واقعی نام برد و بیان داشت: زنان شهیدپرور این خطه خونرنگ هم بیش از ۵۶۶ شهیده را تقدیم انقلاب و ارزش‌های این نظام الهی کرده‌اند.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه بیت‌المقدس بیان داشت: بیش از ۷۱ نفر از این زنان شهیده به دست گروهک‌های ضدانقلاب و در بدترین شرایط و تحمل شکنجه‌های سخت به شهادت رسیدند ولی هیچگاه حاضر به عقب‌نشینی در دفاع از انقلاب و ارزش‌های آن نشدند.

منصوری با بیان اینکه این شهیده‌ها الگویی کامل از ایثار و از خودگذشتگی هستند، افزود: ترویج افکار و اهداف این شهدا در جامعه به ویژه در میان نسل‌های آینده امری ضروری است.

به گفته وی ایثار و از خودگذشتگی این شهدا برای همیشه در تاریخ انقلاب خواهد درخشید و سندی پر افتخار برای رهروان و بازماندگان آنان در این خطه ولایت‌مدار کشور خواهد بود.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه بیت‌المقدس در پایان برگزاری یادواره‌ شهدا را اقدامی ارزشمند در راستای شناساندن و معرفی شهدا دانست و گفت:‌ باید با ترویج افکار و روحیه شهدا جامعه اسلامیمان را در برابر هجمه‌های فرهنگی و نرم دشمنان بیمه کنیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *