۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • عراق و ترکیه بر سر افزایش همکاری در مبارزه با تروریسم توافق کردند

عراق و ترکیه بر سر افزایش همکاری در مبارزه با تروریسم توافق کردند

  • ۲۹ آذر ۱۴۰۲
  • ۱۰۰ بازدید
  • ۰

هیئت های بلندپایه عراق و ترکیه از توافق خود برای افزایش همکاری دو کشور در زمینه مبارزه با تروریسم خبر داده و تاکید کردند که امنیت، ثبات و شکوفایی منطقه از طریق همکاری در زمینه های بازرگانی، سرمایه گذاری، حمل و نقل و زیرساخت امکان پذیر خواهد بود.

به گزارش انجمن بی تاوان، خبرگزاری رسمی عراق (واع) شامگاه روز سه شنبه در پایگاه اینترنتی خود نوشت که وزارت امور خارجه این کشور بیانیه مشترک هیئت های بلندپایه عراق و ترکیه در پایان مذاکرات دو جانبه در شهر آنکارا را منتشر کرد.

بنا بر آن چه در این بیانیه مشترک آمده، «فواد حسین»، معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه عراق و «هاکان فیدان»، وزیر امور خارجه ترکیه امروز در آنکارا و در حضور مقامات امنیتی و نظامی بلندپایه دو کشور، با یکدیگر دیدار کردند.

در جریان گفت و گوهای میان هیئت های بلندپایه عراق و ترکیه نیز، رایزنی های فراگیری در رابطه با مسائل دو جانبه و منطقه ای به ویژه در زمینه های مبارزه با تروریسم، امنیت و آب انجام شد و در نتیجه این دیدارها نیز، دو طرف بر سر ادامه توسعه روابط میان دو کشور در زمینه های مختلف در راستای تضمین همکاری نهادی همه جانبه به توافق رسیدند و اراده سیاسی مشترک و قوی خود در این راستا را اعلام کردند.

دو طرف در ادامه گفت و گوهای خود ضمن تاکید بر اهمیت مشترک تضمین یکپارچگی سیاسی عراق و حاکمیت و تمامیت ارضی آن، توافق کردند که سطح همکاری همه جانبه در زمینه مبارزه با تروریسم را در راستای تقویت امنیت و ثبات عراق به حداکثر برسانند و تهدیدهای ناشی از گروه تروریستی کارگران کردستان (پ ک ک) در چارچوب همکاری امنیتی میان دو کشور را نیز مورد بحث و بررسی قرار دادند.

هیئت های بلندپایه عراق و ترکیه همچنین خاطر نشان ساختند که امنیت، ثبات و شکوفایی منطقه ای از طریق همکاری در زمینه های بازرگانی، سرمایه گذاری، حمل و نقل و زیرساخت در چارچوب یک چشم‌انداز راهبردی مشترک امکان پذیر خواهد بود و در همین زمینه نیز، اقدامات لازم برای اجرای پروژه «راه توسعه» به عنوان طرح سهیم در توسعه هر چه سریع تر عراق و منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دو طرف ضمن تبادل نظر در رابطه با تغییرات آب و هوایی و چالش آب و پیامدهای مشترک آن و تصمیم گیری برای ادامه فعالیت کمیته مشترک دائمی تشکیل شده برای رسیدگی به چالش های این بخش، در پایان نیز توافق کردند که گفت و گوها و ارتباطات میان عراق و ترکیه پیرامون این مسائل، در یک چارچوب سازمان یافته و بدون وقفه ادامه یابد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین