۱۰ فروردین ۱۴۰۳

عدالت برای کردهای ترکیه وجود ندارد

  • ۲۴ اسفند ۱۳۹۲
  • ۳۰۱ بازدید
  • ۰

نماینده ی دیاربکر رفتار دستگاه قضای ترکیه در قبال فعالان سیاسی کُرد را مصداق بی عدالتی و تبعیض دانست.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : لیلا زانا نماینده ی دیاربکر، در شهر اورفا و در گفتگو با خبرنگار شبکه ی تلویزیونی الجزیره اعلام کرد:« این روزها ما شاهدآن هستیم که دستگاه قضای ترکیه، زندان سیلیوری استانبول و سایر زندان های بزرگ را از محبوسین پرونده ی کودتای ارگن اکُن تهی می کند اما حاضر نیست حتی یکی از فعالان سیاسی کُرد را آزاد کند. این رفتار دستگاه قضای ترکیه در قبال فعالان سیاسی کُرد مصداق بی عدالتی و تبعیض است و با این اقدامات تبعیض آمیز، عواطف کردها جریحه دار می شود و متاسفانه آنان روز به روز بیش از پیش، اعتماد خود را به حکومت ترکیه از دست می دهند و احساس می کنند که در ترکیه برای آنها چیزی به نام عدالت وجود ندارد».
وی در ادامه افزود:« رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه در شهر اورفا مهمان کردها بود و در سخنرانی خود بارها به نیکی و زیبایی از بدیع الزمان سعید کُردی یاد کرد و او را یک اندیشمند دینی بزرگ دانست. این در حالی است که تا چند دهه ی پیش، حکومت ترکیه و دستگاه قضا این عالم کُرد را روانه ی زندان و تبعیدگاه کرد و او جان خود را در بیماری و فقر از دست داد. نخست وزیر به شدت از برخوردهای صورت گرفته با بدیع الزمان اظهار تاسف کرده و آن رفتارها را مصداق بی عدالتی و ظلم دانست. من خطاب به اردوغان می گویم؛ اگر می خواهید چند سال دیگر شما را نیز به بی عدالتی و ستم متهم نکنند، همین حالا عبدالله اوجالان و فعالان سیاسی کُرد را از زندان آزاد کنید و بدانید که این موضوع، یکی از مهم ترین و حیاتی ترین خواسته های کردهای این کشور است».
لیلا زانا در پایان اعلام کرد که عبدالله اوجالان در مذاکرات صلح با ترکیه مذاکره کننده ی ارشد و طرف اصلی است و ادامه ی حبس او آینده ی گفتگوها را زیر سوال می برد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *