۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • عبدالله اوجالان : «پ ک ک » کردها را به آغوش دولت ترکیه انداخت.

عبدالله اوجالان : «پ ک ک » کردها را به آغوش دولت ترکیه انداخت.

  • ۲۸ دی ۱۳۹۵
  • ۱۸۴ بازدید
  • ۰

عبدالله اوجالان در دیدار با هیتی از نماینده گان دولت ترکیه از خلع سلاح نشدن پ ک ک در زمان مذاکرات امرالی و همچنین سیاست تشویق کردها بمنظور تجمعات خیابانی به شدت انتقاد کرد.

به گزارش انجمن بی تاوان به نقل از خبر ترک (HABER TURK) ، هیاتی از دولت ترکیه در تاریخ ۲۰۱۶/ نوامبر /۰۷با عبدالله اوجالان رهبر در بند پ ک ک دیداری داشته اند ، در این دیدار عبدالله اوجالان در مورد انتخابات پارلمانی ترکیه ، عدم خلع سلاح ، تجمعات خیابانی و ایجاد کانتون های کردستان سوریه بشدت از سیاست های پ ک ک انتقاد و آن را اشتباه بزرگ اعلام کرده است.
عبدالله اوجالان رهبر دربند پ ک ک در این دیدار اذعان داشته :در زمان انتخابات پ ک ک آلت دست آمریکا شد و مغلوب شدن HDP و پ ک ک در انتخابات عدم توجه و بی اعتنایی به حرف های من بود و سیاست هر دو آنان در این مقطع کاملا اشتباه است.

اوجالان نیز در مورد انتخابات گفت : HDP آرایی را که در انتخابات اول بدست آورده بود خیلی رضایت بخش و جای خوشحالی شد ولی در انتخابات ماه نوامبر با شکست روبرو شد و اکثر آرائ خود را از دست داده و تمام آمال و آرزوهایم بر باد رفت و ان هم در سایه سیاست گذاری اشتباه PKK و HDP بود. حمایت نماینده گان HDP از سیاست های PKK و حمایت PKK از نماینده گان HDP عامل شکست در انتخابات بود.

اوجالان نیز همچنین در مورد خلع سلاح پ ک ک در مذاکرات امرالی می گوید :من گفته بودم که در سایه اسلحه صلح و آرامش را نمی توان محیا کرد تا زمانی که اسلحه ها حرف بزنند نمی توان از روند صلح و امنیت در کردستان حرف زد ولی شورای رهبری پ ک ک به حرف های اعتنا نکرد و انچه را که پیش بینی کرده بودم متاسفانه به واقعیت پیوست . سیاست های پ ک ک اشتباه بود و با تکیه بر اسلحه با دولت وارد جنگ شده اند و هر آنچه در این سال ها بدست اورده بودیم همه به باد رفت و تلفات بسیاری دادیم.

عبدالله اوجالان نیز در مورد سیاست پ ک ک مبنی بر تشویق مردم در تظاهرات ها و تجمعات خیابانی گفت : به خیابان آمدن مردم کاملا اشتباه بود و از طرف مردم هم بی جواب ماند ،شورای رهبری آن چیزی را که می خواست به خوبی آنالیز نکرده بود و برای مردم کُرد محیط زندگی نگذاشتند و مردم را به آغوش حزب عدالت و توسعه انداختند و حقیقت ترکیه ،و مردم را درک نکردند
اوجالان در ادامه گفت گفت است :چندین بار به پ ک ک راجع به خلع سلاح توصیه کردم اما گوش نکردند و صراحتا شورای رهبری پ ک ک به من گفتند که ما راجع به خلع سلاح ویا ادامه مبارزه تصمیم می گیریم .

اوجالان در مورد ایجاد کانتون های کردستان سوریه اظهار داشته : پ ک ک با ایجاد کانتونها یک سیاست غلط را پیش گرفت و حزب را به آغوش امریکا انداختند و حزب آلت بازی سیاست آمریکا شد و هم اکنون راستای سیاست امریکا حرکت کرد
ودر درون پ ک ک هم تفکرات ضدهم وجود دارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین