۱۰ فروردین ۱۴۰۳

ضربات اقتصادی و رفاهی به کُردها با انفجار خط لوله نفت و گاز

  • ۵ اسفند ۱۳۹۴
  • ۳۹۷ بازدید
  • ۰

سرویس بین المل انجمن بی تاوان اذربایجان غربی :پ ک ک مدعی است حزبی انترناسیونالیسم در خارومیانه بوده و از جمله ژست های سیاسی این حزب تامین معیشت و رفاه ملت هاست. ژستی تبلیغاتی که تناقضات کاملا در رفتارشان مشهود و ملموس است.
مردمان کردستان اولین قربانیان سیاست های پ ک ک و سایر زیر شاخه های آن در خاورمیانه هستند.
پ ک ک و پژاک علاوه تخریب زیر ساخت های اقتصادی کردستان با باج گیری از روستائیان و دامداران مناطق مرزی کردنشین ضربات سنگین اقتصادی و معیشتی بر مردم کُرد وارد و زندگی را برای آنان دشوار کرده است.
انفجار خط لوله نفت و گاز نیز از جمله ضربات اقتصادی پ ک ک و پژاک به مردم کردستان محسوب می شود و آثار سوء اقتصادی و رفاهی فراوانی بر مردم کردستان دارد. بزرگترین منبع درآمدی اقلیم کردستان عراق با فروش نفت بوده که درآمد حاصل از فروش نفت تاثیر مستقیم بر سطح رفاه و معیشت مردم کردستان عراق دارد.
بیشترین ذینفعان قرار دادهای نفتی میان اقلیم کردستان عراق و ترکیه مردمان کُرد هر دو این کشور می باشند. فروش نفت برای کردهای عراق درآمد زا و برای کُردهای ترکیه سطح رفاه و آسایش زندگی را در بر دارد.
اکنون پ ک ک با انفجار این خط لوله انتقال انرژی ضربات سختی بر کُردهای عراق و ترکیه وارد ساخته است.
پ ک ک علی رغم انفجار خط لوله نفت به اروفا همزمان اطرف لوله های ارسالی را بمب گذاری کرده تا کشور ترکیه و اقلیم کردستان عراق نتواند لوله را به زودی ترمیم نمایند.
انفجار اخیر خط لوله نفت در حدود مبلغی نزدیک به ۱۰۰میلون دلار به اقلیم کردستان خسارت وارد کرده که اقلیم به ناچار برای تامین هزینه های این خسارت از حقوق کارمندان خود کسر نماید و این یعنی ضربه اقتصادی پ ک ک به مردم کرد….

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *