۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • صلاح الدین دمیرتاش: تداوم حکومت حزب عدالت و توسعه؛ ترکیه را تجزیه خواهد کرد

صلاح الدین دمیرتاش: تداوم حکومت حزب عدالت و توسعه؛ ترکیه را تجزیه خواهد کرد

  • ۲۷ آذر ۱۳۹۳
  • ۳۲۳ بازدید
  • ۰
رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها هشدار داد چنانچه حزب عدالت و توسعه کماکان برسرقدرت بماند، ترکیه به سمت تجزیه خواهد رفت.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از Haberler، صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها در اظهاراتی عنوان کرد: حزب دموکراتیک خلق ها در موقعیتی قرار گرفته است که حدنصاب ۱۰ درصدی نمی تواند مانع این حزب شود. خواهید دید، نتایج بسیار دور از انتظاری از صندوق ها بیرون خواهد آمد.
رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها در ادامه اظهارات خود اعلام کرد: باور کنید اگر حزب عدالت و توسعه ۴ سال دیگر این گونه کشور را هدایت کند کشور واحدی به نام ترکیه متزلزل و تجزیه خواهد شد و جنگ داخلی و هرج و مرجی بزرگ کشور را تهدید خواهد کرد.
ترکیه به صلح نیاز دارد
رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها در ادامه اظهارات خود بیان کرد: ترکیه بیش از هر چیزی به صلح، آرامش، برادری و آزادی نیاز دارد.
صلاح الدین دمیرتاش در اظهارات خود ضمن تاکید به این که این احتیاجات را حزب دموکراتیک خلق ها می تواند فراهم کند، افزود: در طول تاریخ جمهوریت ترکیه، هیچ کدام از حزب های حاکم مشکلات و مسائل مهم ترکیه را نتوانسته اند برطرف کنند.
مشکلات ۱۲ سال است بدون حل باقی مانده است
صلاح الدین دمیرتاش در ادامه اظهارات خود ضمن اشاره به این موضوع که در ۱۲ سال اخیر حکومت ترکیه تمام امکانات و اقتدار را در دستان خود گرفته است، گفت: حزب عدالت و توسعه در پی هدایت کشور نیست در طول این مدت زمان ۱۲ ساله تمام امکانات دولتی در اختیار این حزب قرار داده شده است. دیگر حزب عدالت و توسعه از قالب حزبی خارج شده و تبدیل به حکومت شده است. ۱۲ سال پیش آنها با وعده هایی در جهت حل و فصل مشکلات بر سر قدرت آمده اند و مشکلات هنوز به صورت تمام و کمال باقی مانده است.
اردوغان فقط حرف می زند
وی افزود: رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه فقط درباره مسئله کردها حرف می زند. در دیگر مسائل هیچ پیشرفتی حاصل نشده است. ۱۲ سال گذشته است ولی در طول این مدت اردوغان تنها به کردها ابراز علاقه می کند. هنوز هم که هنوز است، کردها اجازه تحصیل به زبان مادری خود را ندارند. با هویت خود حق تشکیل احزاب را ندارند. در این مدت تنها حرف زده شده است و سوای حرفهای اردوغان چیز دیگری وجود ندارد.
حدنصاب ۱۰ درصدی نمی تواند مانع ما شود
رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها در ادامه اظهارات خود عنوان کرد: حزب عدالت و توسعه اگر به وعده های خود عمل نکند نمی تواند بانی صلح شود.
دمیرتاش ضمن اشاره به این موضوع که حزب عدالت و توسعه سیاست اتلاف وقت را اتخاذ کرده است، گفت: باید با شروع مذاکرات، صلح پایدار را در کشور بنا کنیم. در انتخابات پیش رو تمام شهروندان یک وظیفه دارند. شهروندان ترکیه باید این اقتداری را که کشتار و دزدی را افزایش داده است از حکومت به پایین بکشند و یک اقتدار واقعی با تکیه بر ملت بسازند. فرصت این کار اکنون در دستانمان است. در طول تاریخ جمهوریت ترکیه، ملت نتوانسته اند هدایت گر کشور باشند چون ثروتمند نبودند. در این کشور ۸۰ درصد جمعیت را مظلومین تشکیل می دهند ولی آنان هدایتگر دولت نیستند. به همین خاطر اقتدار حزب دموکراتیک خلق ها اقتدار مردم خواهد بود. حزب دموکراتیک خلق ها به موقعیتی رسیده است که حدنصاب ۱۰ درصدی نمی تواند مانع حزب ما شود. خواهید دید، نتایج بسیار متفاوت و شگفت آوری از صندوق ها بیرون خواهد آمد.
هشدار در مورد آینده ترکیه
صلاح الدین دمیرتاش، ضمن تاکید بر این که ترکیه برای رسیدن به صلح و ثبات نیازمند به قدرت رسیدن حزب دموکراتیک خلق ها است، افزود: ترکیه دیگر به این صورت نمی تواند تداوم داشته باشد. باور کنید اگر حزب عدالت و توسعه ۴ سال دیگر این گونه کشور را هدایت کند کشور واحدی به نام ترکیه متزلزل و تجزیه خواهد شد و جنگ داخلی و هرج و مرجی بزرگ کشور را تهدید خواهد کرد. ما اگر صلح واقعی را بنا نکنیم، اگر دست به دست هم ندهیم ترکیه را به سوریه دوم تبدیل خواهند کرد. مانند سوریه هر روز انسان ها سر همدیگر را خواهند برید. اقدامات داعش را می بینیم، حمله تروریستی اخیر طالبان در پاکستان را نیز دیدیم. بدون توجه به زن و کودک، شب و روز به کشتن ادامه می دهند. ما اجازه پرورش این اندیشه های خطرناک در ترکیه را نخواهیم داد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین