۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • حتی ما نماینده ها هم گاهی مجبوریم رشوه بدهیم

حتی ما نماینده ها هم گاهی مجبوریم رشوه بدهیم

  • ۲۶ آذر ۱۳۹۳
  • ۱۹۹ بازدید
  • ۰

باید با فساد مقابله شود و هیچکس هم ناراحت نشود. چراکه افزایش رقم فسادها باعث خجالت است و خانواده شهدا در این شرایط بسیار ناراحتند

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از پایگاه خبری تحلیلی ندای ارومیـــه، نماینده اصلاح طلب مجلس هفتم و نهم بروز و ظهور پرونده های فساد مالی را بزرگترین مشکل کشور بعد از انقلاب اسلامی خواند و گفت: از فساد ۳ میلیاردی جزایری تا پرونده های ۳ هزار میلیاردی، ۷ هزار میلیاردی و اکنون ۱۲ هزار میلیاردی توهین به نظام جمهوری اسلامی ایران است.

عابد فتاحی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز تاکید کرد: ما برای برقراری عدالت انقلاب کردیم .انقلاب کردیم تا جلوی فسادها را بگیریم، اما امروز فساد دامن کشور را گرفته و برخی به جای پیشگیری، تلاش می کنند این فسادها را انکار کنند و رقم آن را پایین تر از واقعیت اعلام کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بابک زنجانی ۱۲ هزار میلیارد دلار از کشور خارج کرد، اما بعضی ها همچنان می خواهند بگویند بابک زنجانی وجود ندارد. این بی احترامی به قانون است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس نهم شورای اسلامی افزود: فساد و رشوه و اختلاس تبدیل به یک هنجار شده است و برای هیچکس عجیب نیست. وقتی به ادارات می رویم ، کارمندی سر کارش نیست. همه در حال ادامه تحصیل هستند و هر بار که به کارمندی مراجعه می کنیم، می گویند دو هفته بعد بیایید. در این شرایط مراجعان مجبور می شوند که رشوه بدهند تا کارشان انجام شود.

رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس اظهار داشت: حتی ما به عنوان نماینده مجلس هم گاهی مجبوریم رشوه بدهیم. به طور مثال فردی به ما مراجعه می کند و می گوید بیماری قلبی دارم و تقاضا می کنم که خدمت سربازی پسرم در شهر خودم باشد، من به عنوان نماینده یک سال طول می کشد که با وزیر دفاع و وزیر نیرو و … نامه نگاری کنم. اما افرادی هستند که یک پول کمی می گیرند و این کار را یک ساعته انجام می دهند. بنابراین ما هم مجبور می شویم برای انجام کارمان رشوه بدهیم، زیرا کار از زیر میزی گذشته و کاملا رو میزی رشوه گرفته می شود.

فتاحی همچنین گفت: مقام معظم رهبری در خصوص فساد فرمودند که “چرا ایستاده اید و اقدام نمی کنید” . ایشان کاملا درست می فرمایند . باید با فساد مقابله شود و هیچکس هم ناراحت نشود. چراکه افزایش رقم فسادها باعث خجالت است و خانواده شهدا در این شرایط بسیار ناراحتند.

این نماینده مجلس در پایان اظهار داشت: اگر نتوانیم فساد را مهار کنیم دیگر نباید از ارزشهای انقلاب حرفی بزنیم، زیرا این یعنی ارزشها سقوط کرده اند. در این راستا مجلس مسئول است، اما مجلس به قدری درگیر جلسات قانونگذاری شده که فرصت نظارت ندارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین