۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • صدها تانکر نفت از مناطق تحت کنترل نیروهای SDF به سمت مناطق دیگر در حرکت هستند و عواید آن به PKK می رسد

صدها تانکر نفت از مناطق تحت کنترل نیروهای SDF به سمت مناطق دیگر در حرکت هستند و عواید آن به PKK می رسد

  • ۱۵ آبان ۱۴۰۲
  • ۶۹ بازدید
  • ۰

فعال سیاسی: روابط تجاری بین اداره PYD، جناح ها، ترکیه و حکومت مرکزی ادامه دارد و قطع نشده است.

به گزارش انجمن بی تاوان، دیده بان حقوق بشر سوریه روز یکشنبه تایید کرد که صدها تانکر حامل نفت از مناطق تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک (SDF) به سمت مناطق تحت کنترل حکومت سوریه و گروه های وفادار به ترکیه حرکت کردند.

دیده بان از خروج کاروان های عظیم حاوی صدها تانکر از مناطق تحت کنترل نیروهای SDF در صحرای دیرالزور، مملو از منابع نفتی خبر داد که برخی از آنها به سمت مناطق تحت کنترل جناح های طرفدار ترکیه و بخش دیگر به سمت مناطق تحت کنترل نیروهای حکومت سوریه حرکت کردند.

دیدبان افزود که نیروهای دموکراتیک سوریه به تامین منابع نفتی مناطق حکومت و جناح های طرفدار ترکیه ادامه می دهند.

در همین رابطه، عمر احمد، فعال سیاسی کرد گفت: «روابط تجاری بین اداره خودمختار حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) و جناح های مسلح وفادار به آنکارا و همچنین با حکومت سوریه ادامه دارد و تاکنون حتی برای یک لحظه قطع نشده است.”

وی افزود: مناطق تحت کنترل نیروهای SDF از بحران دائمی سوخت رنج می برند و ساکنان این مناطق به این سوخت نیاز دارند.

احمد خاطرنشان کرد که (SDF) و همچنین اداره PYD و پشت سر آنها گروه تروریستی پ.ک.ک که منطقه را در پشت صحنه کنترل می کنند، به نیازهای ساکنان اهمیتی نمی دهند، زیرا تنها نگرانی آنها ربودن ثروت این منطقه است.

وی خاطرنشان کرد: درآمد حاصل از این منابع در حالی به رهبری پ.ک.ک می رسد که مناطق تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه از همه طرف از یک فاجعه واقعی رنج می برند.

با حمایت نیروهای ائتلاف بین‌المللی، نیروهای دموکراتیک سوریه اکثر شهرهای شمال شرق سوریه را تحت کنترل دارند که شامل ۱۱ میدان نفتی بزرگ از جمله بزرگترین میدان سوریه به نام «العمر» و التنک، الورد، افرا، میادین نفتی کوره، جرنوف، ازرق، قهار، شیطات و غلبان در شرق دیرالزور که بخش بزرگی از منابع انرژی سوریه را تشکیل می دهد، می شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین