۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • صحبت های جالب مسرور بارزانی با جوانان اقلیم کردستان عراق در خصوص پ.ک.ک

صحبت های جالب مسرور بارزانی با جوانان اقلیم کردستان عراق در خصوص پ.ک.ک

  • ۹ مهر ۱۴۰۰
  • ۳۵۲ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در ابتدای ماه جاری میلادی با گروهی از جوانان در دهوک صحبت کرد و در مورد موضوعات متعددی از جمله روند صادرات نفت ، مسائل مربوط به بودجه با بغداد و حضور گروه تروریستی (پ ک ک) در منطقه گفتگو کرد.

بارزانی در ۱۹ سپتامبر با ۴۱ دانشجو از ۹ دانشگاه مختلف کرد در دهوک نشست و به سوالات آنها در مورد مسائل فوری منطقه پاسخ داد. بارزانی بر موضوعات متعددی از جمله حضور پ ک ک در اقلیم کردستان ، مسائل مربوط به بودجه با بغداد ، اصلاحات مالی ، مسئله نفت و ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان اشاره کرد.

نخست وزیر اقلیم محلی کردستان عراق از کردهای دیگر مناطق برای اقامت در اقلیم کردستان به عنوان مهمان استقبال می کند اما هیچ گروهی مانند پ ک ک نمی تواند ادعای کنترل سرزمینی بر بخش هایی از اقلیم کردستان عراق را داشته باشد.

حضور پ ک ک در اقلیم کردستان عراق با قدمت نزدیک به چهار دهه ، دردسرهای زیادی را برای اقلیم کردستان عراق ایجاد کرده است. تنش بین حزب دمکرات کردستان عراق و پ.ک.ک در سال گذشته با درگیری پیشمرگه و جنگجویان پ.ک.ک به حد بالایی رسید. تنش ها از آن زمان به بعد افزایش یافته است.

بارزانی به دانشجویان گفت: “اگر پ.ک.ک به عنوان کرد یا کسی که دچار مشکل شده است به اقلیم کردستان بیاید – مانند همه کردها – آنها به عنوان مهمان مورد استقبال قرار می گیرند.”

با این حال ، این گروه در منطقه مورد استقبال قرار نمی گیرد “اگر خود را جایگزینی برای مقامات [اقلیم کردستان] بداند ، با اسلحه به مردم ما حمله کند ، از بازدید روستاییان از روستاییان جلوگیری کند ، کشاورزان از کشت مزارع خود جلوگیری کنند ، در عوض مالیات بر مردم وضع کنند. دولت ، دادگاه تشکیل می دهد ، مردم را صدمه می زند و بهانه ای برای استقرار ارتش ترکیه در اقلیم کردستان می آورد ، اگر پ ک ک نبود ، ارتش ترکیه در اقلیم کردستان نبود. ”
پ ک ک یک گروه مسلح شبه نظامی است که در سال ۱۹۷۸ با هدف اعلام شده برای مبارزه برای افزایش حقوق کردها در ترکیه تأسیس شد. آنکارا آن را یک سازمان تروریستی می داند و مرتباً در داخل ترکیه و در مرزهای اقلیم کردستان علیه این گروه عملیات نظامی انجام می دهد. ترکیه عملیات هوایی و زمینی خود را در ماه آوریل در استان دهوک آغاز کرد و صدها حمله هوایی به مواضع پ ک ک و ایجاد پایگاه های نظامی در داخل منطقه انجام داد.
آنها می گویند که پیشمرگه ها نباید در این خاک حکومت کنند و آنها در جاده ها مین گذاری کرده اند ، با موشک به پیشمرگه حمله کرده و چندین افسر را کشته اند.

پ.ک.ک می گوید آنها مناطق کردنشین ترکیه ، ایران ، سوریه و اقلیم کردستان عراق – را خانه خود می دانند و برای اقامت در آنجا به اجازه هیچکس نیاز ندارند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین