۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • صبری اوک: نتایج انتخابات ۲۰۱۵ پارلمان ترکیه؛ سرنوشت کردهای این کشور را رقم می زند

صبری اوک: نتایج انتخابات ۲۰۱۵ پارلمان ترکیه؛ سرنوشت کردهای این کشور را رقم می زند

  • ۱۶ فروردین ۱۳۹۴
  • ۳۷۸ بازدید
  • ۰

عضو شورای رهبری پ.ک.ک اعلام کرد که انتخابات پیش روی پارلمان ترکیه مهمترین انتخابات تاریخ جمهوری ترکیه است و سرنوشت کردهای این کشور را رقم می زند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از فرات نیوز ، صبری اوک، از اعضای شورای رهبری پ.ک.ک، در اظهاراتی به ارزیابی انتخابات ۷ ژوئن ۲۰۱۵ پارلمان ترکیه پرداخته و عنوان کرد: به طور قطع انتخابات پارلمانی پیش رو، مهمترین انتخابات در طول تاریخ جمهوریت ترکیه برای کردها و تمام ملت ترکیه خواهد بود. در نتیجه این انتخابات یا سیستم حزب عدالت و توسعه تداوم پیدا کرده و فشار بر روی اقلیت ها، هویت ها و اندیشه های خارج از سیستم حکومتداری دوام پیدا خواهد کرد و یا راه سیاست دموکراتیک باز خواهد شد. به همین دلیل نتیجه انتخابات برای تمام ترکیه به خصوص برای کردهای این کشور سرنوشت ساز است.
وی در ادامه با اشاره به این که نتایج انتخابات برای روند مذاکرات صلح نیز سرنوشت ساز خواهد بود افزود: حزب عدالت و توسعه نیز متوجه این مسئله است. حرکت های آزادی کرد و حزب دموکراتیک خلق ها نیز واقف به این امر هستند. نقطه پایان گذاشتن به اقتدار بیش از یک دهه ای حزب عدالت و توسعه تنها موفقیت حزب دموکراتیک خلق ها در این انتخابات است. افزایش یک و یا دو درصدی حزب جمهوری خواه خلق ترکیه برای این کشور به هیچ عنوان تاثیری به همراه نخواهد داشت و باعث خاتمه دادن به اقتدار حزب عدالت و توسعه نخواهد شد.
وی افزود: تمام کسانی که در مقابل استیلای حزب عدالت و توسعه ایستاده اند و با آن مخالف هستند امروزه باید در زیر سقف حزب دموکراتیک خلق ها جمع شوند و با هم این مهم را به انجام رسانند. ما خواهان آزادی تمام فرهنگ ها، باورها و هویت ها هستیم. کسانی که نامزد انتخابات می شوند نیز باید انسانهایی صادق و قابل اعتماد باشند.
صبری اوک در ادامه عنوان کرد: بیش از ۱۵۰۰ نفر برای نامزدی در انتخابات پارلمان ترکیه از حزب دموکراتیک خلق ها نام نویسی کرده اند. این یک مسئله بسیار امیدوار کننده برای این حزب است. کردهای ترکیه و تمام اقلیت های این کشور امیدوار به این حزب هستند و ما نیز تلاش های خود برای موفقیت حزب را انجام خواهیم داد. اکنون زمان آن رسیده است تا با دقت تمام نامزدها را معرفی کنند. باور داریم که بهترین تصمیم را خواهند گرفت. چیزی که اهمیت دارد این است: کسانی که به عنوان نامزد معرفی نخواهند شد هم به اندازه نامزدهای انتخابات برای موفقیت حزب تلاش کنند. در این صورت موفقیت از آن ماست. تمام مناطق و شهرها مهم هستند. به خصوص کلانشهرهایی مانند؛ استانبول، آنکارا، ازمیر و منطقه چوکوروا (شامل استان های مرسین، عثمانیه و ختای) از اهیمت فراوانی برخوردار است. فعالیت در این مناطق باید افزایش پیدا کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین