۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • رئیس مشترک پارلمان کردستان سوریه: خواسته ما از ترکیه باز نگه داشتن مرزهای خود با کردستان سوریه است

رئیس مشترک پارلمان کردستان سوریه: خواسته ما از ترکیه باز نگه داشتن مرزهای خود با کردستان سوریه است

  • ۱۶ فروردین ۱۳۹۴
  • ۳۰۶ بازدید
  • ۰

سینم محمد در اظهاراتی اعلام کرد که خواسته ما از دولت ترکیه بازنگه داشتن مرزهایش با کردستان سوریه است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از Kurdistan24، سینم محمد، رئیس مشترک پارلمان کردستان سوریه و نماینده اروپایی کانتون های کردستان سوریه که در ایالات متحده آمریکا در مصاحبه مطبوعاتی شرکت کرده بود اعلام کرد: در سوریه تمام گروه ها در حال جنگ با دولت اسلامی عراق و شام (داعش) هستند. دولت مرکزی سوریه و بشار اسد نیز در منطقه حسکه با نظامیان داعش در حال جنگ است و بمباران ها در آن منطقه هنوز ادامه دارد. همه باید با تروریسمی که داعش نماد آن است مبارزه کنند. دولت بشار اسد و همه گروه های سوری و همه کشورهای منطقه مورد داعش هستند.
وی در خصوص روابط کردستان سوریه و دولت ترکیه گفت: در آغاز ما با حسن نیت خواستار ایجاد روابط نزدیک با ترکیه بودیم. ولی متاسفانه از حکومت ترکیه رفتار مثبتی در راستای ایجاد روابط نزدیک مشاهده نکردیم. آنها در کوبانی و سری کانی به نیروهای دولت اسلامی عراق و شام کمک کردند. اکنون داعش به عنوان یک تهدید بزرگ برای منطقه تبدیل شده است، ترکیه نیز باید کمک های خود به داعش را متوقف سازد. اگر این کمک ها از جانب ترکیه متوقف شود این یک آغاز خوب برای کردستان سوریه و ترکیه خواهد بود. خواسته ما نیز این است که ترکیه در سوریه و کردستان سوریه از دموکراسی حمایت کند.
سینم محمد در خصوص وضعیت کانتون عفرین نیز عنوان کرد: کانتون عفرین متفاوت از سایر کانتون های کردستان سوریه است. از لحاظ موقعیت جغرافیایی نیز متفاوت است. ولی مردم و نظامیان کانتون عفرین آماده هر گونه دفاع از خود و سرزمینشان هستند. النصره در حال انجام عملیات در کانتون عفرین است و از طرف دیگر درصدد ایجاد مانع برای ورود و خروج به این کانتون هستند. ترکیه اکنون در حال بستن مرزهای خود با کانتون عفرین است. دلیل این کار را به صورت واضح درک نکرده ایم ولی انسان های بسیاری در آنجا وجود دارد که از لحاظ دارویی و درمانی در حال حاضر به ترکیه و باز بودن مرزهای ترکیه نیاز دارند. اگر مرز عفرین – ترکیه باز شود انزوای اقتصادی کردستان سوریه کم خواهد شد. در حال حاضر خواسته ما از ترکیه این است.
وی در خصوص روند مذاکرات صلح ترکیه نیز گفت: من همیشه از این روند حمایت کرده و همواره عنوان کرده ام که ترکیه به این صلح نیاز دارد. صلح برای کردهای ترکیه و تمام ملت های ترکیه یک آینده خوب خواهد بود. همچنین ما به کسب حدنصاب ۱۰ درصدی انتخابات توسط حزب دموکراتیک خلق ها امیدوار هستیم. آنان نیز در این خصوص تلاش های بسیار مفیدی انجام داده اند. راهیابی به مجلس محتمل به نظر می آید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین